Gå till innehåll

Swede's Guide till Las Vegas!


Swede

Recommended Posts

Det är inte alla växllingskontor som är lika petiga. När det där hänt mig (de är lika petiga med t.ex. pund) så går jag bara till nästa, så brukar det inte vara några problem. Dock får naturligtvis det petiga växlingskontoret inte växla en enda sedel av mig!

Det beror helt på i vilken utsträckning sedlarna är färgade. När jag var i Las Vegas ifjol fick jag med mig ungefär $2.000 i färgade sedlar hem som jag inte fick växla in. Jag växlade resten och provade några andra kontor och varje gång studerade de sedlarna noggrant en och en och tog till slut max en tiondel av dem men vägrade befatta sig med resten.

 

De har väl antagligen svårt att sälja sedlarna igen om de är färgade, och jag gav upp till slut och tog med dem till USA igen i våras. Pengarna jag hade med mig hem den gången har jag inte orkat växla in men det är nog en bra idé att kontrollera alla större summor pengar man får i handen, även om det kan vara jobbigt ibland.

 

Jag tycker ändå att det är ganska dåligt att växlingskontoren inte på något sätt informerar om de hårda regler som gäller för att växla tillbaka när man köper dollar, för man tänker inte direkt på det när man är i USA där färgade sedlar behandlas som vilka pengar som helst. Men de kanske är vana vid pengar från diverse rån i Las Vegas och därför inte bryr sig om sedlarna där, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sitter på MGM nu utan adapter till datorn (alltså en omkopplare så jag kan få ström med svensk kontakt:P:( Någon som vet vart i Vegas man hittar detta? Tacksam för snabbt svar då mitt batteri snart dör:cry:

 

EDIT: Party Poker fungerar för mig, har för mig att det var någon som frågade om det i en tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns i fashionshow mall på Futuretronics, kan vara en annan butik också är inte helt säker. Fashionshow ligger nedanför treasure island och mittemot Wynn

 

tack för snabbt svar! fick ett annat tips lite snabbare;) av en anställd på MGM, stället hette Fry´s electronics, en stor affär en bit utanför stripen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Tack för en skitbra tråd som gett mig många tips...

 

Jag har precis startat planeringen av vad som ska bli min drömresa i USA, ca 2 månader planeras in och den kommer förhoppningsvis att ske i början på 2008. Huvud resmålet är såklart Vegas där det ska spelas en hel del POKER!

 

Jag funderar dock på flygresan, var det så att det är bäst att flyga till New York, och därifrån till Vegas? I så fall med vilka och vad är ett bra pris?

 

Hotell, ska man boka hemifrån via hotels.com lr hur gör ni erfarna vegas resenärer... Hur får man bäst pris?

 

Såg att tråden skapades 2005 så tänkte att mkt kanske har förändrats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...