Gå till innehåll

förlorat allt och lite till


jnxjnxy

Recommended Posts

är ett konto jag inte brukar sitta vid här, inte för att jag är ngn pfkändis ändå. men det brukar vara jag som brukar sitta och ge råd. det är min tur att bekänna inför alla; har ljugit för alla jag känner, har förlorat alla de 80k jag jobba ihop i somras på heltidstjänst, har gulat mitt sparkonto. allt i ekonomisk form jag äger just nu är ett visa där jag e back 80 spänn. har skulder på ca 60' tusen.

 

mår så jävla dåligt så det inte är sant. de senaste 2 månaderna har jag hela tiden eftersträvat att spela för att bli skuldfri och sedan lägga av. jag har goda teoretiska kunskaper om spelet och är vinnande, (100k händer på 1/2 till 5bb/100 anser jag vinnande iaf).

 

min vardag består i princip av att alltid behöva fundera ut hur jag ska få in deg på pokern. jag har byggt rullar från 5k till 30k på en kväll på svs, bara häromveckan. "30 till klarar jag så cashar jag ut och skiter i den här skiten" bestämde jag mig för i pausen. slutade 0 på kontot 1 timme senare, dunkade in 5k till som jag torska på 5 min.

 

tänker knappast drälla några badbeats, då det inte är det som brustit. det är mitt tålamod och min disciplin och mitt psykiska välmående som orsakat allt detta.

 

känslan att vara _helt_ tom är obeskrivlig. jag har inte råd att köpa en kebab med polarna när jag drar ut, medan alla tror jag har 50 lappar på kontot, pengar i sparkonton och vinner pengar på poker. mår så JÄVLA dåligt.

 

ingen inkomst har jag heller, så snart dräller nog inkassobreven hem. vet tbh inte vad jag ska ta mig till.

 

det jobbiga är att jag knappt ser 60k som mkt pengar, man borde tycka det eftersom jag jobbade ihop hela sommaren för den summan? men har polare online som vinner 6-7k om dagen. har dock insett att detta inte är möjligt längre.

 

vill bara tillbaka till mitt gamla liv, men känns som jag inte kan nå dit. har ljugit för mina föräldrar i snart ett år om detta.

 

vet att vi plussat en del i vår bostadsrätt och att min mor förmodligen skulle hjälpa mig med de här 60k då hon är otroligt omtänksam och generös även fast hon inte har några pengar själv.

 

det gör så jävla ont alltihop att inse att man svikit sin familj. för varje deposit jag gjort har jag tänkt "nu jävlar ska vi plusalot". har levt i en drömvärld.

 

vet ärligt talat inte vad jag ska göra. har inte en enda aning. vill bara säga till mor min att jag måste prata med henne. berätta allt, och få låna pengarna. och visa henne när jag avslutar alla pokerkonton.

 

men jag klarar det inte. efter allt jag sagt och ljugit för henne om.

 

har sökt en del banklån nu. har en del svarta inkomster på ca. 8-9k i månaden vilket skulle täcka en sådan avbetalning.

 

har varit så jävla FEG och ljugit hela tiden om min ekonomiska situation. jag är fattigare än alla jag ser på gatan, jag kan knappt fatta det.

 

sålde min bil och gulade den på highstakes live samma kväll. det var en skön känsla.

 

om ni känner till någon yrkeskriminell; meddela denne att jag gör vad som helst för 100k nu. vad fan ska jag göra imorgon? kan inte ens hyra film m polarna, vill inte fråga om de kan betala för snacksen och filmen. isolerar bara mig själv och tycker synd om mig själv. men nu jävlar blire inge mer poker iaf.

 

önskar er all lycka till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

allt jag vill göra är att berätta för mina nära o kära och förmodligen få både underbart stöd och hjälp. men jag klarar det inte bara. hur fan ska jag kunna förklara att jag ljugit det hela senaste året, tömt sparkontot som min mor sparat åt mig i 19 år? säga att jag hamnar i inkasso om hon inte hjälper mig?

 

problemet är lite att jag är världens minst krävande person. gör hellre tjänster än tar några. ber aldrig någon göra mig något. ber aldrig om skjuts. vill inte vara krävande. så berätta för mig någon hur jag ska klara av det här? vill vara den generösa, älskade och trevliga killen jag var för 1 år sedan. vadfan har jag gjort är frågan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Berätta för din mamma. 60k kr är otroligt lite om man jämför med ens omsättning/liv. Visst, det kommer kanske svida lite att behöva jobba extra helger eller något liknande, men det verkar ju inte vara som att du mår så bra just nu heller. Tänk dessutom på hur bra det måste kännas den dagen du har jobbat bort skulden!

Det låter också som att din mor är en snäll kvinna som säkert är förstående och hjälper dig igenom det här!

Spärra dig från alla konton och om du vill kan du ringa till någon stödlinje för spelmissbrukare.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ärlig och berätta för dina vänner/föräldrar EXAKT hur det ligger till.

Tror främst ditt problem just nu är att du känner skam inför att berätta men det kommer kännas som en sten faller från bröstet efteråt.

Av det du skriver så förstår jag att du insett vad du behöver göra och att du verkligen är villig att göra det.

När du berättat kommer du garanterat få skön support samt hjälp på olika sätt.

Dem i din närhet som någonsin skulle reagera annorlunda är verkligen inte värda att ha kvar som vänner.

Jag är säker på att det kommer gå bra för dig. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

extremt tråkigt läge för dig, men dags att avinstallera alla klienter och aldrig mer spela.

 

Erkänna för morsan är nog ett bra val.

 

Men sök jobb i norge, jobba 10h dagen och snåla där borta så får du lätt en 30lax rent i månaden. Stanna 6månder, vips så har du fint saldo sen.

 

om du orkar.

 

Finns extremt många jobb lediga där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg: Det finns alltid lösningar.

Om din mamma är sådan som du beskriver henne så kommer hon att uppskatta något oerhört att du går till henne när du har problem. (Jag vet, för jag ÄR mamma själv.) Jag tror att hon vill precis samma sak som jag, och som jag har sagt till mina barn: Om du nånsin gör något som är så dumt att du inte kan berätta det för nån, då måste du lova att berätta det för mig.

 

Även om 60 000 är mycket så är det som fler har påpekat ändå ingen oöverstiglig summa att få ihop igen. Det är om du fortsätter i din lögnspiral som det kan gå riktigt fel.

Du får gärna PM:a mej om du tror att jag kan hjälpa dej på något sätt - om inte annat med att berätta hur mammor reagerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu är vinnande som du säger.

Så finns det ju staking siter som hjälper dig med bankroll managment, om du bara kan visa upp en handhistorik med vinnande poker så ska det inte vara några problem att få stake.

Men då måste du vara ärlig mot dig själv, är du verkligen vinnande?

 

Känns inte riktigt som det är rätt väg att gå. Bästa är nog att släppa allt vad poker heter.

 

Blev riktigt tagen av att läsa detta. Önskar dig stort lycka till och hoppas du får ordning på ditt liv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta. Sanningen. Exakt som den är. Det finns inget som är mer befriande att vara ärlig mot andra - och genom detta mot sig själv.

 

Släpp taget och berätta för de du bryr dig om, berätta hur du mår och vad du känner och vad du vill.

 

Jag har varit i samma situation, som inte har med pengar eller poker att göra, utan andra saker. Händelser från min barn- och ungdom som jag ljugit om hela mitt liv och som i nya relationer har kommit till ytan. När jag sedan efter många år av helvete berättade för dem jag bryr mig om vad jag kände, kom tårarna, känslorna... det var helt otroligt skönt att bara släppa taget och få vara svag, att få luta sig mot någon annan för första gången. Att på helt eget bevåg gå till en psykolog och betala för det själv bara för att få prata med någon som kan ställa de rätta frågorna. Att gråta inför en främling. Det är det som bygger äkta styrka. Självkänsla.

 

Jag förstår dig precis, man vill vara stark, självständig, klara sig... men sluta ljug för dig själv, du behöver hjälp utifrån (precis som jag gjorde), och det är inget fel med det.

 

Everybody needs someone, sometime.

 

Vill du snacka mer så skicka privat meddelande med msn så addar jag dig.

 

/Mattis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du nu är vinnande som du säger.

Så finns det ju staking siter som hjälper dig med bankroll managment, om du bara kan visa upp en handhistorik med vinnande poker så ska det inte vara några problem att få stake.

Men då måste du vara ärlig mot dig själv, är du verkligen vinnande?

 

Känns inte riktigt som det är rätt väg att gå. Bästa är nog att släppa allt vad poker heter.

 

Blev riktigt tagen av att läsa detta. Önskar dig stort lycka till och hoppas du får ordning på ditt liv!

 

Helt helt fel Hampulito. Spel om pengar i alla dess former är slut för denne kille. I alla fall tills han rett ut allting, fått ordning på alla andra aspekter av livet, är skuldfri och har tänkt igenom allt vad ekonomi heter. Tänk efter för guds skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erkänn allt! Ju snabbare du gör det ju snabbare kan du ta tag i det.

Låt din mor bli din goda man till din ekonomi.

 

Låna ihop pengar så du kan jobba i Norge och bli kvitt allt.

Du får nya kompisar och du kan avreagera din frustration genom att jobba 24/7.

Men vad du än gör spela inte mer.

 

Lycka till m8!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

det gör så jävla ont alltihop att inse att man svikit sin familj. för varje deposit jag gjort har jag tänkt "nu jävlar ska vi plusalot". har levt i en drömvärld.

 

vet ärligt talat inte vad jag ska göra. har inte en enda aning. vill bara säga till mor min att jag måste prata med henne. berätta allt, och få låna pengarna. och visa henne när jag avslutar alla pokerkonton.

 

men jag klarar det inte. efter allt jag sagt och ljugit för henne om.

 

har sökt en del banklån nu. har en del svarta inkomster på ca. 8-9k i månaden vilket skulle täcka en sådan avbetalning.

 

har varit så jävla FEG och ljugit hela tiden om min ekonomiska situation. jag är fattigare än alla jag ser på gatan, jag kan knappt fatta det.

 

sålde min bil och gulade den på highstakes live samma kväll. det var en skön känsla.

 

om ni känner till någon yrkeskriminell; meddela denne att jag gör vad som helst för 100k nu. vad fan ska jag göra imorgon? kan inte ens hyra film m polarna, vill inte fråga om de kan betala för snacksen och filmen. isolerar bara mig själv och tycker synd om mig själv. men nu jävlar blire inge mer poker iaf.

 

önskar er all lycka till..

Du måste sluta tänka i termer av att få en "quick fix" på det hela. "Om jag bara får 100k kommer allting ordna sig, bara den här gången sen aldrig mer". Jag tror det värsta som skulle kunna hända dig vore om det låg 100k utanför din dörr imorgon när du vaknade för då skulle du inte lära dig av dina misstag. Du skulle bara skjuta upp problemen och hamna i samma läge lite längre fram istället. Du sitter nere i diket, nere i skiten, för att du har valt ett sätt att leva som inte funkar. Du behöver ändra vissa beteenden. Lär dig av det och gör bättre val i fortsättningen. Ta itu med det från grunden.

 

Berätta för familj och vänner. Ta kontakt med en spelmissbrukarförening. Lägg upp en plan för ditt återhämtande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som många skrivit innan mig så är det slutspelat för dig nu, och då menar jag inte bara poker utan då menar jag verkligen allt spel. Minsta lilla spelande och kroppen kan börja skicka ut dessa signaler igen, och de får inte finnas.

 

 

Berätta för din mamma, ta kontakt med någon förening för spelberoende eller liknande, och gör allt vad du kan för att komma i kontakt med så lite spel som möjligt. Om dina vänner frågar hur pokern går så säger du bara att du lagt av för att du kände att du höll på att bli spelberoende, det kommer de respektera och tycka är väldigt bra gjort om de är något sånär vettiga.

 

 

Ditt liv kommer bli ett helvete om du inte tar dig ur detta NU, det kommer bara bli värre och värre och du kan komma att sätta dig i ett en jävla knipa, du kommer in i en ond cirkel som leder rätt in till fängelse i bästa fall.

 

Det kommer göra ont för dig, och för dina anhöriga nu i början, men det är troligen ett rimligt pris att betala jämfört med vad som väntar om du inte drar dig ur direket.

 

 

Jag önskar dig all vällycka, och hoppas att inte se dig mer på forumet i framtiden, för din egen skull

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man kan vara vinnande är ju en helt annan sak än att man är det.

 

Förstår att det känns jävligt surt men 60k ÄR faktiskt inte så mycket. Om du har en bostadsrätt så sälj den ...du hadde en extra inkomst?

Jobba mer på den om du kan och sök ett vanligt jobb. Men spela för fan ingen poker under tiden du skuldsanerar dej.

Berätta allt för föräldrarna och kanske det vore en lösning att flytta hem tills skulderna är betalda?

 

Dra en vit lögn till polarna om att du gulat rullen - det har ju nästan alla pokerspelare gjort några gånger !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en jobbig situation du hamnat i. MEN, skulderna är trots allt inte SÅ stora, men se till att inte få en massa inkassokrav eller betalningsanmärkningar! Kontakta dem du är skyldig pengar, var inte rädd för att visa dig svag.

 

Dessvärre så är detta vanligt. MASSOR av spelare sitter i rejäla låneträsk, men håller ändå god min utåt, och låtsas vara vinnande.

Nätpokerns framväxt har börjat skörda sina offer i snabb takt nu, och värre blir det. Förhoppningsvis så vaknar folk upp ur sina drömmar och inser att det inte är värt att satsa på rikedom via poker...

 

Poker är ett spel, och om man ALDRIG spelar för pengar man ej har råd att förlora så går all bra.

 

GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt helt fel Hampulito. Spel om pengar i alla dess former är slut för denne kille. I alla fall tills han rett ut allting, fått ordning på alla andra aspekter av livet, är skuldfri och har tänkt igenom allt vad ekonomi heter. Tänk efter för guds skull.

 

Visst han har problem med spel. men om han är vinnande och får hjälp att kontrolera sig själv via en staking site så tycker i alla fall jag det låter som ett bra sätt att bli skuldfri på.

Om han är vinnande på nl200 som han säger räcker det med en hygglig månad så kan han betala av alla skulder.

Låter väll jävligt mycket bättre än att knega i ett halvår.

Man får ju som saggt hjälp att hantera dom bitarna som han är dålig på.

 

Jag vet precis vilket motagande det här inlägget kommer få men jag tycker att det ligger lite vett i det faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst han har problem med spel. men om han är vinnande och får hjälp att kontrolera sig själv via en staking site så tycker i alla fall jag det låter som ett bra sätt att bli skuldfri på.

Om han är vinnande på nl200 som han säger räcker det med en hygglig månad så kan han betala av alla skulder.

Låter väll jävligt mycket bättre än att knega i ett halvår.

Man får ju som saggt hjälp att hantera dom bitarna som han är dålig på.

 

Jag vet precis vilket motagande det här inlägget kommer få men jag tycker att det ligger lite vett i det faktiskt.

 

Nej, det ligger inte något vett i det. Att tipsa missbrukare om hur de kan fortsätta missbruka är bara dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst han har problem med spel. men om han är vinnande och får hjälp att kontrolera sig själv via en staking site så tycker i alla fall jag det låter som ett bra sätt att bli skuldfri på.

Om han är vinnande på nl200 som han säger räcker det med en hygglig månad så kan han betala av alla skulder.

Låter väll jävligt mycket bättre än att knega i ett halvår.

Man får ju som saggt hjälp att hantera dom bitarna som han är dålig på.

 

Jag vet precis vilket motagande det här inlägget kommer få men jag tycker att det ligger lite vett i det faktiskt.

 

 

Det kan gå men det är väl inte det bästa sättet att gå till väga egentligen. Jag sitter själv i samma sits just nu och jag menar PRECIS samma sits och jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. det blir bara så fort man får pengar drar man in dom på pokerkontot och intalar sig själv att man ska spela upp allting igen. Någon gång måste man inse att det inte går. Jag vågar själv inte berätta för någon om det här och mår jävligt illa utav det..inte har man något jobb heller och det är så jävla svårt att hitta här. Inte vill jag flytta för att få jobb heller då min flickvän bor här och henne skulle jag banne mig inte klara av att vara utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst han har problem med spel. men om han är vinnande och får hjälp att kontrolera sig själv via en staking site så tycker i alla fall jag det låter som ett bra sätt att bli skuldfri på.

Om han är vinnande på nl200 som han säger räcker det med en hygglig månad så kan han betala av alla skulder.

Låter väll jävligt mycket bättre än att knega i ett halvår.

Man får ju som saggt hjälp att hantera dom bitarna som han är dålig på.

 

Jag vet precis vilket motagande det här inlägget kommer få men jag tycker att det ligger lite vett i det faktiskt.

 

Han har inte i första hand ett pengaproblem, han har ett missbrukarproblem som ger honom ekonomiska bekymmer. Han löser inte missbrukarproblemet bara för att han blir av med pengaproblemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...