Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...

Cyntax

Recommended Posts

Cyntax, hela ditt inlägg andas en uppfattning om att det jag skriver är baserat på en tro på att du faktiskt skulle vilja genomföra en scam. Har jag inte varit extremt tydlig med att det inte är det som är min poäng? Jag har upprepat det gång på gång, och sagt flera gånger om att jag tror inget ont om dig alls, och att det är inte det som är det viktiga!

Det viktiga är inte vad du är kapabel att göra, utan vad folk som inte känner dig så bra kan tro att du är kapabel att göra. Att ha ett system där din oklanderlighet kan ifrågasättas är ett problem. Att ha ett system där dina synliga direkta ekonomiska incitament skiljer sig från fondens bästa skapar en situation där du kan bli osklyldigt misstänkliggjord.

När en sådan situation uppstår så är det oviktigt både vad du de facto gör, vad du är kapabel att göra och vad jag tror att du är kapabel att göra. Och att jag tror att du är smartare än så är också totalt oviktigt.

Försök förstå vad det är jag fäktar efter (inte kvarnar) ist för att ställa dig i försvarsställning. Du står inte under kritik här. Jag har de bästa tankar om dig (förutom angående din förmåga att ta och tolka kritik mot ditt upplägg).

Så, egentligen hade mitt bästa svar på ditt första inlägg varit... "Och?" ?

De som misstänker att jag kan tänkas scamma dem på pengar bör inte alls vara med i fonden. Den som tror att det finns 1% risk att jag tänker scamma någon på pengar gör bäst i att inte vara med i fonden.

Nu tänker jag inte älta det där mera...

Nattens matcher!

115.

Miami Heat 1,450

Chicago Bulls 3,020 <<-- BET!

116.

New Jersey Nets 1,541

Charlotte Bobcats 2,750 <<-- BET!

117.

Memphis Grizzlies 1,847

Indiana Pacers 2,080 <<-- BET!

118.

New Orleans Hornets 1,943

Houston Rockets 1,962 <<-- BET!

119.

Utah Jazz 1,637

Dallas Mavericks 2,470 <<-- BET!

120.

Sacramento Kings 2,270

Toronto Raptors 1,730 <<-- BET!

121.

New York Islanders 2,200

Toronto Maple Leafs 1,769 <<-- BET!

122.

Atlanta Thrashers 2,180

Carolina Hurricanes 1,781 <<-- BET!

123.

Nashville Predators 2,550

Detroit Red Wings 1,606 <<-- BET!

$700 på alla lag markerade i fetstil/underline.

$6300 investerat inatt.... det är 20% av fondens kapital.

Alla tider för matchstart står här http://atdhe.net/ och där finns även alla matcher för streaming. De här länkarna är bra för streaming också: http://www.channelsurfing.net + http://justin.tv/

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag dunkade in lite nya andelar idag. Jag har kalkylerat med risken att Cyntax sticker till thai och dricker paraplydrinkar några år. Dels har jag råd att förlora det jag har satsat och dels har herr Cyntax bidragit så pass mkt till det här forumet att han nästan borde skänkas pengarna på en gång.

Länk till kommentar

Jag dunkade in lite nya andelar idag. Jag har kalkylerat med risken att Cyntax sticker till thai och dricker paraplydrinkar några år. Dels har jag råd att förlora det jag har satsat och dels har herr Cyntax bidragit så pass mkt till det här forumet att han nästan borde skänkas pengarna på en gång.

:-D Skön inställning;-)

Länk till kommentar

Haha jag ska först till Helsingfors 14'e januari (Helsinki Freezeout) och sen till Stockholm/Uppsala 15-17 januari, Piteå/Luleå 17-30 januari och Umeå 30-31 januari. Båten över från Stockholm den 31'a till Åbo och tåg hem. Paraplydrinkar lär jag knappast se. :roll:
+$7 117.60

(räknade lite i förskott)

Va? Nattens vinst? Jag får det till maximalt $7042,74:

Chicago Bulls vs Miami Heat for Game 2.950 700.00 1365,00

Charlotte Bobcats vs New Jersey Nets for Game 2.730 700.00 1211,00

Indiana Pacers vs Memphis Grizzlies for Game 2.040 700.00 728,00

Houston Rockets vs New Orleans Hornets for Game 1.935 700.00 654,21

Dallas Mavericks vs Utah Jazz for Game 2.520 700.00 1064,00

Toronto Raptors vs Sacramento Kings for Game 1.730 700.00 510,95

Toronto Maple Leafs vs New York Islanders for Game 1.769 700.00 538,46

Carolina Hurricanes vs Atlanta Thrashers for Game 1.781 700.00 546,88

Detroit Red Wings vs Nashville Predators for Game 1.606 700.00 424,24

Länk till kommentar

Är intresserad av att köpa lite andelar till starten 1 januari, är det fritt fram för alla?

Funkar överföring till din bank med pf-nick och ett pm till dig här? Räcker det?

Absolut. Skicka även din epostadress. Gärna ditt riktiga namn också... Sätt gärna in en ojämn summa.

Jag kommer att ställa kontrollfrågor när du/ni ska ha cashout.

Om någon planerar att bli bannad på forumet bör h*n defenetivt meddela mig en epostadress och kontonummer dit du vill ha dina pengar sen!

Länk till kommentar

Resultatet från igår:

115.

Miami Heat 1,450

Chicago Bulls 3,020

90-77... var jämnt och spännande tills Chicago fick en man skadad och de skickade in "svensken" som ersättare. Det var lika inför Q4... men Jocke hade inte många rätt och då gick det som det gick. :(

116.

New Jersey Nets 1,541

Charlotte Bobcats 2,750

87-95... Charlotte hade ledningen hela matchen.

117.

Memphis Grizzlies 1,847

Indiana Pacers 2,080

108-105... Inför Q4 hade Indiana ledningen med 1 poäng. :(

118.

New Orleans Hornets 1,943

Houston Rockets 1,962

88-79... Inför Q4 skilde det ynka 2 poäng.

119.

Utah Jazz 1,637

Dallas Mavericks 2,470

97-88... Utah i ledninge hela matchen.

120.

Sacramento Kings 2,270

Toronto Raptors 1,730

101-107... Sweet! :)

121.

New York Islanders 2,200

Toronto Maple Leafs 1,769

4-1... Jämnt i skottstatistiken (31-29), men finpajsaren i Torontos kasse hade inte en bra kväll på jobbet. Satans finnjävel! :evil:;-)

122.

Atlanta Thrashers 2,180

Carolina Hurricanes 1,781

4-5... Skönt att Johan Hedberg i Atlantas kasse läcker som ett såll. Eric Staal i Carolina gjorde 3 mål i 3'e perioden.

123.

Nashville Predators 2,550

Detroit Red Wings 1,606

3-2... Detroit vinner skotten med 31-40. Men det hjälper ju inte oss.

Resultatet: -$1931,17.

Men vi bryter inte ihop för det... inatt är det 11 matcher i NHL och 8 i NBA.

Ser ut som 4 bet i NHL, men endast 1 i NBA.

Förresten... ni minns att vi tidigare haft otur med matcher som saknat odds (som senare visade sig att oddsen kom just före matchstart och som vi skulle ha vunnit på... och en missclick och en match som vi egentligen skulle ha torskat på men som "försvann"....2-1 till oturen) ... nu är det kvitterat i tur vs otur, ställningen är 2-2.

För den 23'e dec spelade vi New Jersey-Boston en 2'a. Jag la betten ganska tidigt och då var oddsen så att vi skulle spela på Boston. Lite senare svängde oddsen så att vi egentligen skulle ha avstått den matchen. Och eftersom Boston vann matchen med 0-2 har nu turen kvitterat till 2-2! :-P

Nattens matcher och bet kommer lite senare... HEJA!

/C

Länk till kommentar

124.

Charlotte Bobcats 1,746

New Jersey Nets 2,240 <<-- BET!

Matchstart 1:00

125.

Milwaukee Bucks 1,450

Detroit Pistons 3,020 <<-- BET!

Matchstart 2:30

126.

Columbus Blue Jackets 2,020

Philadelphia Flyers 1,893 <<-- BET!

127.

Carolina Hurricanes 2,380

Boston Bruins 1,676 <<-- BET!

128.

St. Louis Blues 3,010

San Jose Sharks 1,452 <<-- BET!

Matchstart 2:30

129.

Colorado Avalanche 2,340

Detroit Red Wings 1,694 <<-- BET!

Matchstart 3:00

$700 på alla bortalag.

Jag har kommit på hur jag ska använda Kellys Criteria utan att själv behöva bedöma chansen för att bettet ska gå in! *en-bild-på-ett-ljushuvud-ska-dyka-upp-i-era-hjärnor-nu* ... enkelt! Jag tar min oddsintervallsstatistik och får fram en % på hur ofta ett bet i det intervallet går in. Sen multiplicerar jag det med ett maxbet på säg 6%. Det blir aldrig 6% i maxbet för att det finns inget oddsintervall som har 100%. Jag ska snabbt räkna på det och se vad ett maxbet blir med 6% som värde...

Hur låter det gdaily?

Länk till kommentar

Fick ihop det till lillplus när NHL svek.
Ja. Endast 1 av 4 NHL gick in. Detroit och San Jose svek efter SO (straffar).

Men natten slutade +$654,97 iaf.

124.

Charlotte Bobcats 1,746

New Jersey Nets 2,240

103-114... Efter OT! NJ vann OT med 7-18!

125.

Milwaukee Bucks 1,450

Detroit Pistons 3,020

76-87... Detroit hade ledningen med 18 poäng inför Q4. LÄTT!

126.

Columbus Blue Jackets 2,020

Philadelphia Flyers 1,893

3-0... Flyers viker ner sig igen!

127.

Carolina Hurricanes 2,380

Boston Bruins 1,676

2-4... Sweet!

128.

St. Louis Blues 3,010

San Jose Sharks 1,452

3-2... torsk efter straffar.

129.

Colorado Avalanche 2,340

Detroit Red Wings 1,694

4-3... torsk efter straffar.

$700 på alla bortalag.

Tråkigt att NHL sviker. Ska se om verkligen NHL är så lönsamt i längden. Kanske är det endast NBA som är vår melodi?
Länk till kommentar

Kul att det går bra :).

Tror jag drar mig ur på grund av ett skäl, skattefrågan. Vet inte hur det blir med skatten men antar att det inte är skattefritt.

Annars skulle jag helt klart bidra till fonden, förlorar jag så har jag ändå satsat en summa jag är beredd att förlora så det gör inte så mycket, och om jag går plus är det ju kul. Annars är det bara kul att följa, sjuk eloge till Cyntax för hans arbete.

Men kommer iallafall följa här och se hur det går för fonden och eventuellt fälla några tårar när jag inser att jag inte deltog :D.

Lycka till.

Länk till kommentar

Men natten slutade +$654,97 iaf.Tråkigt att NHL sviker. Ska se om verkligen NHL är så lönsamt i längden. Kanske är det endast NBA som är vår melodi?

Ja är det verkligen det (NHL)? Hur har det sett iår?

Jag spelade system2 minus 1,00-1,2 oddsarna, och alla satt (NBA)!

Länk till kommentar

Tror jag drar mig ur på grund av ett skäl, skattefrågan. Vet inte hur det blir med skatten men antar att det inte är skattefritt.
"drar mig ur"? Du är inte ens med. :lol:

Angående skattefrågan... Ja, den är intressant. Mycket tveksamt att ev. vinster är skattefria.

Länk till kommentar

Men natten slutade +$654,97 iaf.Tråkigt att NHL sviker. Ska se om verkligen NHL är så lönsamt i längden. Kanske är det endast NBA som är vår melodi?

Ja, NHL är fruktansvärt svårt att tippa. Det är för många matcher och inställningen varierar för mycket från match till match.

Frågan är om det inte är bättre att satsa utan OT istället? Straffar är ju lotteri, men det bättre laget får oftast minst oavgjort under ordinarie tid. Då får ju fonden pengarna tillbaka i alla fall.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...