Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Innan du starta fonden lirade du väldigt många fler matcher/natt. Du känner inte du har den "edgen" om du fortsätter med de? (Bara en tanke ingen kritik). Hur kommer de bli i januari är de utbetalning av de förhoppnigsvis gröna resultatet. Känns som sagt att lite regler och annat jox för fonden som du prata om skulle skrivas ner. Känns kanske lite rörigt allt nu? Jävligt kul intiativ detta hur eller hur.

 

Keep it up La Biff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul och se hur sk experterna klarar sig i jämförelse med de olika sys.
Inte bara det... om man sen skulle mäta hur mycket tid det tar för dom att analysera vs. mitt självgående system, så ... (jag är man, jag är lat av naturen)
á la ffallen?
Haha! Ja, precis. :)
Jag ska kolla up honom lite mer ingående i helgen och komma med en "rapport".
Innan du starta fonden lirade du väldigt många fler matcher/natt. Du känner inte du har den "edgen" om du fortsätter med de? (Bara en tanke ingen kritik). Hur kommer de bli i januari är de utbetalning av de förhoppnigsvis gröna resultatet. Känns som sagt att lite regler och annat jox för fonden som du prata om skulle skrivas ner. Känns kanske lite rörigt allt nu? Jävligt kul intiativ detta hur eller hur.

 

Keep it up La Biff

Vi kan jämföra lite.... #1409 i tråden.
Sedan NBA-säsongen började ($10/match):

Sys2 = +$450 ROI +14% Matcher 322 <<-- Den som jag körde tidigare.

FondSys = +$379 ROI +25,5% Matcher 149 <<-- Den spelar vi efter!

 

Och sedan fonden började ($10/match):

Sys2 = +$54,12 Antal matcher 76 <<-- Den som jag körde tidigare.

FondSys = +$65,78 Antal matcher 29 <<-- Den spelar vi efter!

Sys2 var det som jag körde med då jag spelade på allt och FondSys är det vi kör nu. Skillnaden är att jag rensar ut lågoddsarna. Dom ger för liten vinst och ökar riskerna. Många lågoddsare ger inte ens 5% tillbaka, man måste sätta 20 sånna om man spricker på en. Dessutom är 5% lång ifrån den ROI vi siktar på.

 

Istället för att spela 2%/match med Sys2, spelar vi 3%/match med FondSys. FondSys som vi kör med nu har så pass mycket bättre ROI att vi därmed vågar öka våra insatser med 50%, 2% -> 3% och då skulle vi alltså ha tjänat $379 * 1,5 = $568,5 mot $450 för hela säsongen eller $98,67 iställer för $54,12! :-P Är du med?

 

Rörigt? Njae jo... jag tänkte komma med ett förslag på reviderade/förenklade regler snart. Bra med kritik och förslag.

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara det... om man sen skulle mäta hur mycket tid det tar för dom att analysera vs. mitt självgående system, så ... (jag är man, jag är lat av naturen)Jag ska kolla up honom lite mer ingående i helgen och komma med en "rapport".Vi kan jämföra lite.... #1409 i tråden.

Sys2 var det som jag körde med då jag spelade på allt och FondSys är det vi kör nu. Skillnaden är att jag rensar ut lågoddsarna. Dom ger för liten vinst och ökar riskerna. Många lågoddsare ger inte ens 5% tillbaka, man måste sätta 20 sånna om man spricker på en. Dessutom är 5% lång ifrån den ROI vi siktar på.

 

Istället för att spela 2%/match med Sys2, spelar vi 3%/match med FondSys. FondSys som vi kör med nu har så pass mycket bättre ROI att vi därmed vågar öka våra insatser med 50%, 2% -> 3% och då skulle vi alltså ha tjänat $379 * 1,5 = $568,5 mot $450 för hela säsongen eller $98,67 iställer för $54,12! :-P Är du med?

 

Rörigt? Njae jo... jag tänkte komma med ett förslag på reviderade/förenklade regler snart. Bra med kritik och förslag.

 

/C

 

Jag e med i matchen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ett nyhetsbrev som skickar ut tips... idag kom 2 tips. Vi kan bevaka tipsen några dagar för att se hur det går.

 

Euroleague Basketball

DKV Joventut (ESP) 1.316

Lottomatica Roma (ITA) 3.860

Spel på DKV hcp -7,5 1,935 <<-- $1

 

Man skriver så här i nyhetsbrevet...

Hos DKV pekar allt spikrakt uppåt. Inför säsongen tappade DKV riktigt bra spelare som var givna i första femman. Man tog in många spelare, det fungerade inte från början vilket är normalt då det tar tid att spela ihop ett lag. Nu på slutet verkar allt fungera till fullo. DKV vann först mot TAU Ceramica sedan vann man stort mot Olimpija i Slovenien och nu har man chansen att vinna mot Roma. Glöm heller inte segrarna i ACB. Laget roterar friskt, det betyder att man har 10 spelare som alla får många minuters speltid. Stjärnan Ricky Rubio har återkommit efter lång skada, även detta är ett stort plus.

 

Hemma i PALAU OLÍMPIC DE BADALONA är man minst 12 poäng bättre på sina hemmakorgar.

 

Roma verkar vara i kris. Man har gått som tåget i Euroleague men i Serie A har det blivit fyra raka förluster och en blygsam 9:e placering. Lagets coach Jasmin Repesea har sagt upp sig trots bra resultat i Euroleague. Så till matchen kommer man med ny coach och ett gäng spelare som varit och troligen är fortfarande skadade.

 

Förra omgången spelade varken Sani Becirovic eller Primoz Brezec, laget vann ändå mot Alba Berlin med 6 poäng. Båda förväntas spela trots att de inte är på topp. Nye coachen Gentile verkar chansa med sina stjärnor.

 

Vad som är säkert är att Gigli och guarden Allen Ray missar matchen. Gigli kommer saknas under korgarna och om Bregez inte är 100% frisk kommer Roma få stora problem med inside spelet.

 

Vad som gör spelet bra förutom alla skavanker är att Roma har råd med förlust, det kommer finnas med i huvudet helt klart för man har Olimpija Ljubljana kvar att möta hemma. Med den segern är man klara för top 16.

 

Darför kommer Roma förlora stort idag, dels är DKV i toppslag, spelar hemma medan Roma har råd med förlust samtidigt som allt inte står rätt till i laget.

 

När man kliver in med 9 units spel känns det tryggt att man kan spela live och gardera upp sig ifall det skulle gå åt pepparn. Jag tvivlar starkt på att Roma har något att hämta idag under rådande omständigheter.

 

 

EM-Handboll damer

Spanien-Ungern

Spel på Spanien till odds 1,80

 

Så här skriver man i nyhetsbrevet...

Inför matchen mellan Spanien och Ungern så är läget följande: Spanien spelar för en semifinal plats medan Ungern inte har något att spela för. Att Ungerns motivation är körd i botten kunde man se igår då man hade en måste match mot Norge. Slutresultatet blev 20-34. I Ungern saknas från start Timea Toth och Ferling. Det är tunga avbräck vilket också gjort att Ungern inte varit nära den kapacitet laget besitter.

 

När turneringen började blev sedan tredje stjärnan i laget Verten skadad. Hennes medverkan idag är säker men hon kommer knappt spela något. Dels är hon halv skadad, dels har Ungern inget att spela för och riskera en allvarlig skada är bara onödigt. Igår mot Norge spelade Verten men när man inte hade en chans så bytte hon. Då återstår endast laget absolut bästa spelare Gorbicz. Hon har spelat halv skadad och varit mycket lynnig. Hon är en vinnare, när Ungern inte kunnat prestera något av värde har hela skeppet sjunkit med henne. Inte ens Palinger i målet verkar vara intresserad utan hennes motivation är Ungern ett mediokert lag.

 

Spanien är det enda laget som tagit poäng av Norge.

Spanien slog Rumänien med 26-18 dock förlorade det unga spanska laget mot Danmark vilket har gjort att man inte har allt i sina händer. Turneringen har varit mycket intensiv och slitsam. Laget behöver göra en sista kraftsamling idag, med vinst över Ungern har man god chans till semifinal för Rumänien möter omöjliga Norge senare ikväll där man måste vinna.

 

1,80 på ett motiverat lag som möter ett slitet och grinigt,troligen helt omotiverat motstånd är bra.

 

Matchen är redan spelad... Spanien vann med 23-21!

 

Jag har $1 på DKV för att bevaka tipset. Damerna har vi koll på genom text-tv!

 

Förresten, hur gick det med tipsleken igår? Vem vann en påse värmeljus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, hur gick det med tipsleken igår? Vem vann en påse värmeljus?
New Jersey Devils 1,870

Pittsburgh Penguins 2,050 <<-- $10 -10

 

Buffalo Sabres 1,546 <<-- $10 +5,46

Tampa Bay Lightning 2,730

 

Detroit Red Wings 1,474 <<-- $10 +4,74

Calgary Flames 2,910

 

Dallas Stars 1,769

Phoenix Coyotes 2,20 <<-- $10 +12,20

 

Chicago Blackhawks 1,606 <<-- $10 + 6,06

Ottawa Senators 2,550

 

Anaheim Ducks 1,524 <<-- $10 +5,24

St, Louis Blues 2,780

 

New Jersey Nets 1,250 <<-- $10 -10

New York Knicks 4,60

 

Philadelphia 76ers 3,550

Cleveland Cavaliers 1,364 <<-- $10 +3,64

 

New Orleans Hornets 1,071

Charlotte Bobcats 11,000 <<-- $10 -10

 

San Antonio Spurs 1,380 <<-- $10 + 3,80

Atlanta Hawks 3,430

 

Denver Nuggets 1,118 <<-- $10 +1,18

Minnesota Timberwolves 8,500

 

Los Angeles Lakers 1,087 <<-- $10 + 0,87

Phoenix Suns 10,500

 

= +$13,90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ett nyhetsbrev som skickar ut tips... idag kom 2 tips. Vi kan bevaka tipsen några dagar för att se hur det går.

Odds från Pinnacle:

Euroleague - Men, Basketball

Panathinaikos (GRE) 1.308

FC Barcelona (ESP) 3.950

Spread +7.5 for Game 1.885 <<-- $1

 

Match: Panathinaikos - Barcelona

Vad: Barcelona +7,5

Bookmaker: Centrebet

Odds: 1,90

Units: 6

Värdering: Panathinaikos +4

 

Motivering: När båda lagen möttes i Barcelona var det ren utklassning. Barcelona vann med hela 90-66.

Räkna med ett "taggat" grekiskt superlag idag. Men jag vill höja ett varninges finger här, jag tror att PAO vinner men jag tror inte de täcker handicapet. Pao måste spela absolut på topp ifall de skall vinna idag men publiken med sig så skall det inte vara något problem för dem att motivera sig till en stormatch. Mycket prestige så båda lagen kommer att spela som om det vore en final match.

 

PAO har alltid haft svårt mot lag som tar returer, matcher i Europa vinner man med offensiva returer. När man möttes i Barcelona blev det 36-23 i returer för hemmalaget. Idag kommer centern Pekovic få limiterat med tid samma gäller mycket duktige forwarden Fotsis p.g.a skador med dem försvinner mycket under korgen då endast Mike Batiste återstår, jag anser inte att Dusan Sakota kan fylla någon av de nämdas spelare skor.

 

I och med detta handicap kommer Barcelona vara "skit jobbiga" med tanke på deras inside spelare i form av Santiago,Vasquez och Andersen. Sedan har man även La Bomba Navarro,Barton och Basile som skyttar. Med andra ord gott om poäng kapacitet.

 

Det skrivs varstans att Barca är trötta p.g.a en dags försening av deras flyg då det har varit strejk. Flyget tar 2 timmar till Athen så det är nonsense enligt mig att spela PAO p.g.a detta

 

Nä det blir svårt för PAO att täcka detta hcp under rådande omstädgheter och ett medium + spel är ett måste här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

New Jersey Devils 1,870

Pittsburgh Penguins 2,050 <----$20 -20

 

Buffalo Sabres 1,546 <----$20 +10.92

Tampa Bay Lightning 2,730

 

Detroit Red Wings 1,474 <----$5 +2.37

Calgary Flames 2,910

 

Dallas Stars 1,769 <----$20 -20

Phoenix Coyotes 2,20

 

Chicago Blackhawks 1,606 <----$6 +2.636

Ottawa Senators 2,550

 

Anaheim Ducks 1,524 <----$20 +10.48

St, Louis Blues 2,780

 

New Jersey Nets 1,250 <----$5 -5

New York Knicks 4,60

 

Philadelphia 76ers 3,550

Cleveland Cavaliers 1,364 <----$20 +7.28

 

New Orleans Hornets 1,071 <----$1 +0.071

Charlotte Bobcats 11,000

 

San Antonio Spurs 1,380 <----$1 +0.38

Atlanta Hawks 3,430

 

Denver Nuggets 1,118 <----$1 +0.118

Minnesota Timberwolves 8,500

 

Los Angeles Lakers 1,087 <----$1 +0.087

Phoenix Suns 10,500

 

 

Summa: -$10.658

 

Det är inte riktigt min bag det här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa: -$10.658

 

Det är inte riktigt min bag det här :)

Håll dig till poker! ;-)

 

Nattens matcher och oddsen:

 

42.

Utah Jazz 1,746

Portland Trail Blazers 2,240 <<-- $731

Utah 7'a och Portland 4'a i West.

Utah har 9-3 hemma och Portland 8-7 borta.

Trenden för Utah är 6-4 och de vann senaste.

Trenden för Portland är 7-3 och de förlorade senast.

ESPN ger Portland 33% chans att vinna matchen, det ger ett break-even-odds på 3,03. Vi spelade på 2,24 :(

Matchstart 4:30 och streamas här http://albaaa.altervista.org/watch.php?id=400

 

43.

Phoenix Coyotes 2,03

Minnesota Wild 1,885 <<-- $731

Phoenix är 11'a och Minnesota 7'e i West.

Phoenix har 8-1-4 hemma och Minnesota har 7-0-4 borta.

Trenden för Phoenix är 5-1-4 och Minnesota 4-0-6.

På ESPN röstar >96 % av användarna på att Minnesota ska vinna matchen.

Phoenix har fått tillbaka Olli Jokinen som missat 6 matcher, han har spelat 1 efter skadefrånvaron. På det senaste 26 matcherna mellan Phoenix och Minnesota har Minnesota vunnit 15, 1 oavgjord och 10 segrar för Phoenix. Men på de 9 senaste står det 28-10 i mål för Minnesota och Minnesota har vunnit alla 9!

För denna säsong ser det ut så här:

Minnesota Wild - Phoenix Coyotes 4 - 0

Phoenix Coyotes - Minnesota Wild 2 - 3

Matchstart 3:00 och streamas här: http://atdhe.net/live-tv-1358.html

 

Dallas Mavericks 1,071

Charlotte Bobcats 11,000

 

Washington Wizards 6,000

Boston Celtics 1,167

 

Columbus Blue Jackets 1,769

Nashville Predators 2,20

 

Montreal Canadiens 1,370

Tampa Bay Lightning 3,500

 

Philadelphia Flyers 1,629

Carolina Hurricanes 2,490

 

Pittsburgh Penguins 1,459

New York Islanders 2,980

 

Edmonton Oilers 1,676

Florida Panthers 2,380

 

San Jose Sharks 1,485

Anaheim Ducks 2,860

 

Los Angeles Kings 1,617

St. Louis Blues 2,520

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ett nyhetsbrev som skickar ut tips... idag kom 3 tips. Vi kan bevaka tipsen några dagar för att se hur det går.

 

Euroleague Basketball

DKV Joventut (ESP) 1.316

Lottomatica Roma (ITA) 3.860

Spel på DKV hcp -7,5 1,935 <<-- $1

 

 

EM-Handboll damer

Spanien-Ungern

Spel på Spanien till odds 1,80

Spanien vann med 23-21!

 

Odds från Pinnacle:

Euroleague - Men, Basketball

Panathinaikos (GRE) 1.308

FC Barcelona (ESP) 3.950

Spread +7.5 for Game 1.885 <<-- $1

 

Match: Panathinaikos - Barcelona

Vad: Barcelona +7,5

Bookmaker: Centrebet

Odds: 1,90

Units: 6

Värdering: Panathinaikos +4

2 av 3 var väl bra. Kommer säkert nya satsningar imorgon!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...