Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
18/4 smäller det hos ängeln, ska du med eller?????
Det är Linköping va? Någon mer från Hufvudstaden som ska dit? Dela en bil?
Postad

550.

New York Rangers 2,10 <- BET! 8890 kr

New Jersey Devils 1,82

3-0

551.

Miami Heat 2.180 <- BET! 8890 kr

Orlando Magic 1.781

552.

New Jersey Nets 1.694 <- BET! 8890 kr

Milwaukee Bucks 2.340

78-107

553.

Golden State Warriors -5,5 1,990

Memphis Grizzlies +5,5 1,909 <- BET! 8890 kr

Postad
Riktigt nice bet på Rangers där :)

Jo, men vad fan pysslade Nets med? :shock: Megatorsk mot Milwaukee!

Miami-Orlando är tajt som fan. Kan Miami komma igen?

Just nu ligger man under med 2 poäng och det har väl pendlat mellan 1 och 7 poäng hela matchen.

Postad
Missade jag en kommentar som var till mig? Jag trodde nog att ni chattade i dagboken.

Du har troligen helt rätt. För övrigt tycker jag du skriver så vackert! :-D

Jag skulle gärna vilja se ett svar på det BigLess skrev :).

Postad
550.

New York Rangers 2,10 <- BET! 8890 kr

New Jersey Devils 1,82

3-0

551.

Miami Heat 2.180 <- BET! 8890 kr

Orlando Magic 1.781

552.

New Jersey Nets 1.694 <- BET! 8890 kr

Milwaukee Bucks 2.340

78-107

553.

Golden State Warriors -5,5 1,990

Memphis Grizzlies +5,5 1,909 <- BET! 8890 kr

Resultat +80 kr inatt.

Postad

Tycker ni kan antingen avbryta eller börja spela typ 20% eller mer av kapitalet på matcher som känns bra så finns det ju chans at ni vinner stort i alla fall, som det är nu grindar ni ju bara ner fonden och ger banken maximal edge genom att spela så många matcher som möjligt.

Det ni sysslar med nu är ju bara dumhet.

Postad
Jag kommenterade det i mitt totalt ignorerade inlägg några sidor bak.

Cyntax system bygger till 100 % på kvantitativ analys av historik. Ingen reflektion verkar göras av huruvida den överhuvudtaget säger någon om framtiden, inte förrän i efterhand, när framtiden blivit historia, och ändrar man modellen baserat på det, är det fortfarande historia man analysar.

Med reservation för att jag har fattat något helt fel.

Jag tycker systemet är intressant i grunden. En bra grund att analysera framtida resultat måste vara att blicka bakåt historiskt sett och har man ett bra verktyg för det har man mycket jobb sparat.

Dock kan man inte luta sig tillbaka och förlita sig blint på verktyget utan det är ju här jobbet och de egna analyserna börjar.

Som jag påpekade för runt 100 sidor sedan borde det ge större positivt EV att utifrån de matcher verktyget valt ut analysera de matcher som har störst möjligheter och satsa hårdare på dom. Ser bara löjligt ut att spela på 15 matcher som värsta speltorsken och hålla sig till 3%/match eller vad det nu var. istället för att analysera verktygets analys och plocka ut de 3-5 mest spelvärda matcherna och satsa 5% på dom.

Det här med att verktyget ska göra jobbet är ju bara bullshit.. Det slutar med att det bara är slumpen som styr och det som från början med lite jobb skulle sett lovande ut slutar i krasch med ett långsiktigt -Ev bara för att man förlitar sig på verktyget och inte vill lägga ner tid på analyser. Det är ju runt 100 000 i omlopp per dag så det är för mig helt otroligt att andelsägarna går med på detta.

Som jag nämnt tidigare så är Wagners poster fantastiska. Läs dom igen alla som irriterat sig på hans poster..

Postad
Vad ska jag svara? Han har rätt?

Han skrev detta:

Är alltihop det här skitdumt eller är det jag som inte fattat något?

Inte åt dig, åt sig. Bookmakern gör en uppskattning av sannolikheterna för respektive utfall, översätter det i odds, drar av sin marginal och skickar ut oddset på marknaden. Spelar man sedan slumpvis på ett gäng matcher, kommer ens egen ROI i slutändan vara bookmarkerns edge, fast som förlust istället för vinst.

Vad det sedan gäller att genom kvantitativ analys hitta mönster, är det hur lätt som helst att hitta skensamband som ser ut som om de historiskt hade givit vinst. Det är bara att testa tillräckligt många sätt att analysera en serie. Hemmalag/bortalag, favorit/dog o s v. Grejen är den att man skulle kunna göra exakt samma sak med helt irrelevanta variabler, såsom att spela på olika lag utifrån när de är grundade, vilka färger de har på sina kläder eller helt enkelt inbördes bokstavsordning.

Testar man det med tillräckligt många variabler i ett ändligt intervall, kommer man förr eller senare att något som ser ut att vara en vinnande formel, men som i själva verket bara är slump och inte säger ett skit om framtiden.

Nu kanske jag har missat något väldigt central här, och det hoppas jag faktiskt att jag har, men om upplägget är som jag har fattat det är det jättejättejättedumt. Lika dumt som Martingale.

Om är allvarlig när du skriver att han har rätt rakt av så förstår jag inte varför ni fortsätter med fonden.

---

Jag vet att du tar kritik rätt dåligt cyntax så bli inte förbannad på mig nu. Jag är bara lite konfunderad och tyckte BigLess inlägg var intressant.

Postad

Jag ska svara på allt och alla, men inte just nu.

Flyttlasset går om 1 timma.

Nästa gång jag skriver är jag i nya lyan i Sollentuna.

Bye bye Piteå!

Philadelphia 76ers 1.813 <- BET!

Atlanta Hawks 2.130

Charlotte Bobcats 3.010

Los Angeles Lakers 1.452 <- BET!

Indiana Pacers 1.826 <- BET!

Chicago Bulls 2.110

Portland Trail Blazers 1.435 <- BET!

Utah Jazz 3.100

Sacramento Kings 3.35

New Orleans Hornets 1.392 <- BET

Postad

Välkommen till Stockholm. En trevlig stad. Vet inte om du har hört talas om den? Vi har både biografer, restauranger och kaféer. Och så ett stort slott i mitten. Vatten finns det med. Ja, och några parker, förstås.

Här kommer du att trivas!

Postad
Jag ska svara på allt och alla, men inte just nu.

Flyttlasset går om 1 timma.

Nästa gång jag skriver är jag i nya lyan i Sollentuna.

Bye bye Piteå!

Atlanta Hawks 2.130

Charlotte Bobcats 3.010

Chicago Bulls 2.110

Utah Jazz 3.100

Sacramento Kings 3.35

New Orleans Hornets 1.392 <- BET

Äntligen marginalerna på vår sida:

Indiana vann med 2p, 31-26 i Q4

New Orleans vann med 1p, 25-20 i Q4

Om vi har satsat lika mycket på alla matcher gjorde vi dryga +29% ROI.

Postad

Ok. Sorry om jag varit lite offside ett dygn.

Igår kväll satte jag mig i bilen och körde från Piteå till Sollentuna. Det tog 11 timmar, men jag körde lugnt och tog pauser ofta. Max i Skellefteå, nästan en timmas fikapaus i Umeå, pisspaus i Övik (självklart ska man pissa när man är i Foppaland), tanka bilen i Sundsvall och McDonalds i Lapplands Väsby. Sen fick jag sitta och vänta på att hyresvärden skulle öppna och när de öppnat visade det sig att flickan som skulle lämna nycklarna var försenad. Jag somnade i bilen och vaknade kl 12:10. Då fick jag nycklarna. Sedan dess har jag snålshoppat på Ikea och storhandlat på Ica Maxi i Häggvik.

Nu är jag helt slut och plötsligt inser jag att en taklampa skulle man kunna döda för! En stol, en soffa och en säng hade inte vait fel heller. Och en TV hade passat fint.

Nu ska jag sitta här i mörkret och vänta på nattens NBA/NHL.

Uppdatering av fonden kommer strax. Måste sträcka på benen. Jätteskönt att sitta på golvet...

Postad

559.

Washington Capitals -0.5 1.472 <- BET!

New York Islanders +0.5 2.920

560.

Atlanta Thrashers +0.5 1.833 <- BET!

Buffalo Sabres -0.5 2.100

561.

New Jersey Nets 1.870

Detroit Pistons 2.050 <- BET!

562.

Milwaukee Bucks 3.550

Los Angeles Lakers 1.364 <- BET!

563.

Memphis Grizzlies 1.690

Washington Wizards 2.350 <- BET

564.

Dallas Mavericks 1.490 <- BET!

Miami Heat 2.860

9026 kr/match är insatsen inatt, om inget annat skrivs.

Denna post uppdateras.

Postad
Om du tror han har rätt, borde du inte ta ut dina egna pengar ur fonden då?
För några hundra matcher sedan frågade jag om vi skulle lägga ner. Det blev vilda protester och andelsägare sa att dom följer med mig in i gulen om det går så. Det är bara pengar och mest ett skojigt projekt, var de kommentarer jag fick.

Därför kör jag vidare och därför är jag med i fonden. Jag har faktiskt ökat mina andelar då jag ibland köpt småposter av folk som hoppat av. Jag är en av dem som förlorat mest. Det är bara pengar. ;-)

Jag tycker systemet är intressant i grunden. En bra grund att analysera framtida resultat måste vara att blicka bakåt historiskt sett och har man ett bra verktyg för det har man mycket jobb sparat.

Dock kan man inte luta sig tillbaka och förlita sig blint på verktyget utan det är ju här jobbet och de egna analyserna börjar.

Som jag påpekade för runt 100 sidor sedan borde det ge större positivt EV att utifrån de matcher verktyget valt ut analysera de matcher som har störst möjligheter och satsa hårdare på dom. Ser bara löjligt ut att spela på 15 matcher som värsta speltorsken och hålla sig till 3%/match eller vad det nu var. istället för att analysera verktygets analys och plocka ut de 3-5 mest spelvärda matcherna och satsa 5% på dom.

Det här med att verktyget ska göra jobbet är ju bara bullshit.. Det slutar med att det bara är slumpen som styr och det som från början med lite jobb skulle sett lovande ut slutar i krasch med ett långsiktigt -Ev bara för att man förlitar sig på verktyget och inte vill lägga ner tid på analyser. Det är ju runt 100 000 i omlopp per dag så det är för mig helt otroligt att andelsägarna går med på detta.

Som jag nämnt tidigare så är Wagners poster fantastiska. Läs dom igen alla som irriterat sig på hans poster..

Intressanta tankar. *tummen upp*
Han skrev detta:

Om är allvarlig när du skriver att han har rätt rakt av så förstår jag inte varför ni fortsätter med fonden.

---

Jag vet att du tar kritik rätt dåligt cyntax så bli inte förbannad på mig nu. Jag är bara lite konfunderad och tyckte BigLess inlägg var intressant.

Se mitt svar till lfx
Välkommen till Stockholm. En trevlig stad. Vet inte om du har hört talas om den? Vi har både biografer, restauranger och kaféer. Och så ett stort slott i mitten. Vatten finns det med. Ja, och några parker, förstås.

Här kommer du att trivas!

Jag har bott här tidigare. 1997-2002 :) Tack för vänligheten, men jag såg ingen röd matta då jag kom? :-(
Ny fräsch resultatsammanfattning för fonden önskas.
Före nattens spel...

Fondens siffror:

Startkapital: 747724 kr

Startdatum: 1'a januari 2009.

Antal dagar: 85

Index idag: 0,4585

Fondens utveckling: -54,15 %

I ka$$an: 300874 kr

Resultat: -446850 kr

Antal matcher: 558

Satsat: 8282432 kr

ROI: -5,40 %

Postad

Gårdagens resultat:

554.

Atlanta Hawks 2.130

555.

Charlotte Bobcats 3.010

556.

Chicago Bulls 2.110

557.

Utah Jazz 3.100

558.

Sacramento Kings 3.35

New Orleans Hornets 1.392 <- BET!

8646 kr/match. Netto: +12.678 kr och 44 öre

Postad
559.

Washington Capitals -0.5 1.472 <- BET!

New York Islanders +0.5 2.920

560.

Atlanta Thrashers +0.5 1.833 <- BET!

Buffalo Sabres -0.5 2.100

561.

New Jersey Nets 1.870

Detroit Pistons 2.050 <- BET!

562.

Milwaukee Bucks 3.550

Los Angeles Lakers 1.364 <- BET!

563.

Memphis Grizzlies 1.690

Washington Wizards 2.350 <- BET

564.

Dallas Mavericks 1.490 <- BET!

Miami Heat 2.860

9026 kr/match är insatsen inatt, om inget annat skrivs.

Denna post uppdateras.

Marginellt + ser det ut som (dryga 1400:-).

• Skapa nytt...