Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...


Cyntax

Recommended Posts

Hur räknar du ludvig?

 

Jag får det till ca +- noll

 

Kan tillägga att jag inte hade med Lakers-Washington. Enligt system 2 skulle jag ju inte det eller har jag missförstått?

 

Du skulle ha spelat lakers och pacers.

 

Skönt att du missa celtics och lakers nissarna var heta. Sjukt med washington...tur att man inte titta då, hade då fan hoppat på macen!

 

Bättre lycka kommande natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

283.

Cleveland Cavaliers 1.498

Los Angeles Lakers 2.830 <- BET! 25.867 kr

 

284.

Washington Wizards 2.740

Indiana Pacers 1.543 <- BET! 25.867 kr!

 

285.

New Orleans Hornets 1.752

Minnesota Timberwolves 2.230 <- BET! 25.867 kr!

 

286.

Detroit Pistons 1.885

Phoenix Suns 2.010 <- BET! 25.867 kr!

 

287.

Golden State Warriors 2.120

Utah Jazz 1.800 <- BET! 25.867 kr!

 

288.

Oklahoma City Thunder 1.333 <- BET! 10.000 kr!

Sacramento Kings 3.700

 

Nattens resultat: -805 kr och 39 öre!

 

Nu har vi haft några sämre dagar, nu bör det vara dags för en rush uppåt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan va sick i washington..

Fan också. Indiana hade ledningen med 2 pinnar inför Q4 va? Ökade ledningen och sen sista 4 slutar dom spela? ... Känns som det var tur att jag inte såg matchen.

 

Otur med New Orleans - Minnesota också. Minnesota +4 inför Q4, men torskar med 4 pinnar. Fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur räknar du ludvig?

 

Jag får det till ca +- noll

 

 

 

Du skulle ha spelat lakers och pacers.

 

Skönt att du missa celtics och lakers nissarna var heta. Sjukt med washington...tur att man inte titta då, hade då fan hoppat på macen!

 

Bättre lycka kommande natt!

 

Ser att jag skrev fel.

 

Lakers mötte ju Cleveland och den hade jag med till fint odds. Däremot gick inte Washington-Indiana att spela när jag lade mina bets. Tur det. Sen spela jag både Orlando och Miami också så det blev plus en hundring ungefär.

 

Kan tilläggas att jag kör efter genomgången som fanns runt sida 30 eller så. Sen har jag läst en bra bit i slutet av tråden också. Har det skett något justering av hur det spelas där emellan? Trodde ni körde enligt system 2 men det kanske är en mix?

 

Fortfarande back efter två nätter. Nu litar jag på att ni går uppåt igen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att jag skrev fel.

 

Lakers mötte ju Cleveland och den hade jag med till fint odds. Däremot gick inte Washington-Indiana att spela när jag lade mina bets. Tur det. Sen spela jag både Orlando och Miami också så det blev plus en hundring ungefär.

 

Kan tilläggas att jag kör efter genomgången som fanns runt sida 30 eller så. Sen har jag läst en bra bit i slutet av tråden också. Har det skett något justering av hur det spelas där emellan? Trodde ni körde enligt system 2 men det kanske är en mix?

 

Fortfarande back efter två nätter. Nu litar jag på att ni går uppåt igen :-)

Jag vet inte riktigt vad vi kör ;) Det är en modifiering av allt. Försöker följa trender.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan också. Indiana hade ledningen med 2 pinnar inför Q4 va? Ökade ledningen och sen sista 4 slutar dom spela? ... Känns som det var tur att jag inte såg matchen.

 

Otur med New Orleans - Minnesota också. Minnesota +4 inför Q4, men torskar med 4 pinnar. Fan.

 

Ungefär så var det. Sen var de nån snubbe i washington som lirade som i trans under slutet. 17 raka poäng eller liknande, satte alla 3 poängare och även den avgörande poängen med mindre än sekunden kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax är jätteglad idag! Grejen är....

 

För länge sedan ... augusti om jag minns rätt ... fick jag PM från en pokerspelare här. Vi kan kalla honom för "Uppsala", eftersom han kommer från Uppsala.

 

Han hade fått en förfrågan från Skatteverket. Skatteverket hade snokat i hans bankkonton och funnit "pokervinster" på nästan 800.000 kr.

 

På det ville SKV ha vanlig inkomstskatt. Vanlig inkomstskatt är kommunalskatten + statlig inkomstskatt om man kommer över en viss inkomstgräns. Beroende på var man bor är den komunala inkomstskatten allt från 28% till 35%. Kommunalskatten i Uppsala är nära 33%

 

På det ska man lägga statlig inkomstskatt. Först 20% upp till en viss gräns och där efter 5% till.

 

På det hade säkerligen utgått 40% skattetillägg på skattesumman.

Vi försöker göra en uträkning vad det skulle ha kostat:

 

Kommunal skatt:

800.000 kr * 0,33 = 264.000 kr

 

Statlig skatt:

0-316.700 (20%): 63.340 kr

-> 476.700 (25%): 80.825 kr

 

Skatt totalt: 264.000 + 63.340 + 80.825 = 408.165 kr

Skattetillägg 40%: * 408.165 = 163.266 kr.

Totalt att betala: 163.266 + 408.165 = 571.431 kr. (lite mindre skulle det bli. Jag har inte räknat med grundavdrag bl.a.)

 

Allt var dock inte pokervinster. Flera insättningar till hans bankkonto var återbetalningar av skulder från polare. SKV kunde inte ens skilja på en insättning från utlandet från en som kom från Swedbank!

 

Dessutom sa "Uppsala" att han spelat på skattefria sajter och att skatten borde vara 0 kr!

 

Under den här perioden har vi hunnit förbruka TRE skattehandläggare på SKV i Uppsala. Alla tre var kvinnor.

 

Mitt uppdrag var att få fram bevis och komma med argument för att pokervinster ska beskattas som kapitalinkomst (det var enkelt!) och sen tvinga banken (SEB), Neteller och diverse pokersajter att samarbeta med oss.

 

Idag fick "Uppsala" ett beslut... alla pokervinster är skattefria och Skatteverket beslutar om 0 kr i skatt för alla pokervinster. Jag lyckades också överbevisa SKV i en del andra frågor.

 

JACKPOT! :mrgreen:

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Idag fick "Uppsala" ett beslut... alla pokervinster är skattefria och Skatteverket beslutar om 0 kr i skatt för alla pokervinster. Jag lyckades också överbevisa SKV i en del andra frågor.

 

JACKPOT! :mrgreen:

 

/C

 

Även vinster från Stars och FT t.ex. ?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det groggas rätt bra i Uppsala ikväll alltså?

 

Snyggt jobbat ;-)

Njae, han har flyttat. Ganska långt också...
Även vinster från Stars och FT t.ex. ?:shock:
Nej.
jävligt nice jobbat! =) Vad kostar du?
Jag tar 500kr/timman.

Vi hade dock en annan deal där vi satt en lägre timavgift i kombination en % på besparad skatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va bra jobbat! Då vet man vem man ska kontakta om man får problem. Dock lär mina småvinster aldrig bli något problem :)

Jag får ståfräs av att mucka med tanter på Skatteverket. Inget case är för litet för mig.

 

----

 

Ska berätta en annan grej.... det kom ett PM förra veckan. Han förklarade att han jobbade på advokatbyrå i Stockholm och hade ett case. Han själv gjorde mest momsärenden och inte personbeskattning. Nu hade hans chef skickat en klient till honom som hade problem med SKV. Eftersom han inte var så insatt i personbeskattning osv tog han kontakt med mig. ... Klienten ville dock helst snacka med någon skattejurist som kunde finska, som jag inte kan!

 

Nu verkar det som att klienten dragit med sitt case. Men, det intressanta som jag ville berätta om var alltså att t.o.m skattejurister från advokatbyråer i Stockholm läser vad jag skriver här på forumet! :-P

 

Nu ska jag kolla lite Prison Break. Ligger efter där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe grattis!
Hehe... ska du berätta vem du är? ;-)

 

----

 

... åsså klonkar jag IGEN!

När jag var på "Cyntax & Alva Tour in Sweden" förra månaden gjorde jag en blixtresa ner till Stockholm. Hade lite möten med intressanta människor och lite andra uppdrag. Bl.a. skulle jag fixa ett mod.chip till min systers Wii. Men när jag skulle flyga tillbaka till Norrbotten var min väska borta när jag landade. I väskan fanns förutom kläder, en jacka osv, även ett Wii+mod.chip, en ny Philips rakapparat, eltandborste och min ring!!! Nypris om jag skulle köpa allt nytt skulle bli ca 16-17k kr. *satan*

 

De säger att efter 5 dagar slutar de att leta efter väskan. Detta var 27'e januari. I lördags köpte jag ny nästrimmer, rakapparat och eltandborste... ikväll fick jag veta att man hittat väskan och den är nu på Vanda flygplats. Så den kommer säkert med taxi hit imorgon.

 

**KLONK** :-)

 

Men visst fan måste man få ersättning för det man köpt va? + portokostnaden att skicka systerns Wii till Sverige?

 

Ska kräva 2 flygbiljetter till Italien också. :) Det är jag värd!

 

Aja, dags att börja kolla på nattens NBA då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... ska du berätta vem du är? ;-)

 

----

 

... åsså klonkar jag IGEN!

När jag var på "Cyntax & Alva Tour in Sweden" förra månaden gjorde jag en blixtresa ner till Stockholm. Hade lite möten med intressanta människor och lite andra uppdrag. Bl.a. skulle jag fixa ett mod.chip till min systers Wii. Men när jag skulle flyga tillbaka till Norrbotten var min väska borta när jag landade. I väskan fanns förutom kläder, en jacka osv, även ett Wii+mod.chip, en ny Philips rakapparat, eltandborste och min ring!!! Nypris om jag skulle köpa allt nytt skulle bli ca 16-17k kr. *satan*

 

De säger att efter 5 dagar slutar de att leta efter väskan. Detta var 27'e januari. I lördags köpte jag ny nästrimmer, rakapparat och eltandborste... ikväll fick jag veta att man hittat väskan och den är nu på Vanda flygplats. Så den kommer säkert med taxi hit imorgon.

 

**KLONK** :-)

 

Men visst fan måste man få ersättning för det man köpt va? + portokostnaden att skicka systerns Wii till Sverige?

 

Ska kräva 2 flygbiljetter till Italien också. :) Det är jag värd!

 

Aja, dags att börja kolla på nattens NBA då....

 

Du bör kunna få ersättning från resebolaget du flygit med. Alternativt kolla om du har ngn reseförsäkring i din hemförsäkring. Hur har du betalat resan? Om du betalat med visa har dom en reseförsäkring där, så du kan checka där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...