Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Okej, tack. Det verkar rimligt. Varför har ingen kunnat skriva det förut när jag undrat varför vi ska använda index flera gånger? :)

I gengäld kan jag svara att Pinnacles maxbet per match är 83 000 kr. Jag känner inte till att någon fått sin limit begränsad utöver det. Dock gäller det enligt Cyntax bara en gång per odds - dvs du kan satsa 83k på 1.742 och om det sen rör sig till 1.746 kan du satsa 83k till.

Postad

Index används för att de som gör insättningar efter startdatum lättare ska kunna följa utvecklingen på sina pengar.

Idag är index 1,3065. Den som sätter in 1450 kr idag ska ta

1450 kr / 1,3065 = 1109,83

Om index om 1 vecka är 1,3745... tar han:

1109,83 * 1,3745 = 1525,46 ....

....för att få veta hur mycket hans 1450 kr är då!

För de som hade sina pengar i fonden då den började var index 1. De tar bara pengarna * index för att få fram hur mycket de har i fonden.

Postad
Så länge de kan vikta sig till en jämn vinst oavsett vilka som spelar tror jag inte att de bryr sig så hemskt mycket.

Jag vet flera siter som är snabba att minska limits för vinnande spelare. En polare lyckades träffa supertoto bl.a under fotbolls-VM när han bettade rätt stora summor och sedan dess har han en gräns på 200-300 kr per match.

Postad

Pinnacle kommer aldrig att sätta upp limits för oss, även om vi skulle vinna 2 mille i månaden. De kommer istället att ge andra högre odds på de lag vi inte spelar på för att matcha våra satsningar och bara klämma ut mellanskillnaden, juicen/wig.

Postad
Jag vet flera siter som är snabba att minska limits för vinnande spelare. En polare lyckades träffa supertoto bl.a under fotbolls-VM när han bettade rätt stora summor och sedan dess har han en gräns på 200-300 kr per match.

Jo, men nu är det här som sagt Pinnacle och inte andra siter. ;) De är kända just för att inte sätta limits.

Postad
Index används för att de som gör insättningar efter startdatum lättare ska kunna följa utvecklingen på sina pengar.

Idag är index 1,3065. Den som sätter in 1450 kr idag ska ta

1450 kr / 1,3065 = 1109,83

Om index om 1 vecka är 1,3745... tar han:

1109,83 * 1,3745 = 1525,46 ....

....för att få veta hur mycket hans 1450 kr är då!

För de som hade sina pengar i fonden då den började var index 1. De tar bara pengarna * index för att få fram hur mycket de har i fonden.

Kan du ta ut en lista över vad index varit alla dagar sedan 31/12 när fonden startade? Då kan jag lägga till en funktion á la "insättning av x kr den y/z är i dag värt n kr" på sidan, och så slipper du krångla med förklaringar. ;)

Postad

Antar att du menar att när fonden började var i januari? Eller är det för december? Nu blev jag fundersam.. Nä, de siffrorna måste gälla sen december va?

Postad
Kan du ta ut en lista över vad index varit alla dagar sedan 31/12 när fonden startade? Då kan jag lägga till en funktion á la "insättning av x kr den y/z är i dag värt n kr" på sidan, och så slipper du krångla med förklaringar. ;)
Jo det kan jag. Alldeles strax!
Postad
Min deg har ramlat in som den ska va?

Japp. Det har ramlat in 22.000 kr idag.

10+6+4+2

Det kommer troligen en snygg lista lite senare. I värsta fall får ni den imorgon. Har ni klarat er hittills kan ni vänta tills imorgon! ;-)

Postad
Japp. Det har ramlat in 22.000 kr idag.

10+6+4+2

Det kommer troligen en snygg lista lite senare. I värsta fall får ni den imorgon. Har ni klarat er hittills kan ni vänta tills imorgon! ;-)

Jadå. Det bästa hade väl varit en stadig uppdatering 1-2 ggr i månaden. Det är väl nog mycket jobb för dig ändå bara att hitta betsen och så. Om dev får sina nuffror kan allt förhoppningsvis sköta sig lite mer av sig självt.

Postad

Med risk för att bli hatad... Men verkar som att många har problem med lite grundläggande matematik för hur mycket pengar dom har och vad pengarna är värda etc. Känns som Cyntax svarat på alla frågor X-antal ggr och så kommer det samma frågor igen. Tror han har bättre saker för sig än att besvara samma frågor flera ggr.

Postad
Med risk för att bli hatad... Men verkar som att många har problem med lite grundläggande matematik för hur mycket pengar dom har och vad pengarna är värda etc. Känns som Cyntax svarat på alla frågor X-antal ggr och så kommer det samma frågor igen. Tror han har bättre saker för sig än att besvara samma frågor flera ggr.

+1

Postad

Jag erkänner villigt och kategoriskt att jag är skitkass på matte, men så fort Cyntax hunnit ta fram indexsiffror för varje datum kan alla vi som inte kan räkna kolla automatiskt, och så får ni andra känna er duktiga över att ni kan räkna själva. Då slipper ni en massa korkade frågor och vi slipper besserwissrar. Alla glada! :)

Postad

Cyntax:

NBAAAAAAAAAAAAA =)

Med risk för att vara tjatig... hur går tankarna kring NHL bets? Kommer de igång när det är ALL-star game i NBA?

Fråga till er övriga:

Hur stor tror ni fonden har ökat procentuellt efter att säsongen är över?! VI är redan nu uppe i 31%.

Jag tror vi landar på goa 113%:S värdeökning.

Den som prickar rätt får 1% av fonden värde... :lol: ??

/Perfalgan?

Postad
Cyntax:

NBAAAAAAAAAAAAA =)

Med risk för att vara tjatig... hur går tankarna kring NHL bets? Kommer de igång när det är ALL-star game i NBA?

Fråga till er övriga:

Hur stor tror ni fonden har ökat procentuellt efter att säsongen är över?! VI är redan nu uppe i 31%.

Jag tror vi landar på goa 113%:S värdeökning.

Den som prickar rätt får 1% av fonden värde... :lol: ??

/Perfalgan?

Jag tror vi går in i en ganska tung downswing i mitten av februari. Sedan går det sakta men osäkert uppåt med en del smådippar. Vi landar på finfina 78% innan slutspelet börjar. Minns ej om vi skulle spela det, å vågar fasen inte fråga :mrgreen:

Postad

267.

Philadelphia 76ers 1,457

Indiana Pacers 2,990 <- BET!

Philadelphia 7'a och Indiana 13'e i East.

Philadelphia har 13-11 hemma och trenden är 6-4. Förluster i de 2 senaste matcherna.

Indiana har 6-19 borta och trenden är 5-5. Förluster i de 2 senaste matcherna.

Tidigare möten denna säsong:

2008-12-21 Philadelphia 76ers - Indiana Pacers 94 - 95

2008-11-15 Indiana Pacers - Philadelphia 76ers 92 - 94

...1-1, men väldigt tajt!

Förra säsongen vann Indiana 3 av 3.

Philadelphia satte upp Elton Brand på skadelistan igår (sträckning i höger axel). Elton snittar över 31 min per match och är lagets 3'e bästa poänggörare med 13,8 p i snitt per match och han tar flest rebounds, både offensivt och defensivt, i Philadelphia.... under tiden som jag sitter och skriver detta kommer denna nyhet: Brand out for season with shoulder injury.

Indiana skadefritt.

Detta är 4'e hemmamatchen i följd för Philadelphia. I tisdags förlust mot Boston med 99-100. Fonden hade Boston i den matchen och Boston satte en 3'a med 0,5 sek kvar på uret! Den måste svida och suga musten ur Philadelphia.

Indiana förlorade hemma mot Minnesota i tisdags.

Bortalaget har vunnit i de 4 senaste mötena och också 6 av de 8 senaste när lagen spelat.

Matchstart 1:00

268.

Boston Celtics 1,364 <- BET!

Los Angeles Lakers 3,550

Boston 1'a i East och Lakers 1'a i West.

Boston har 24-2 hemma och trenden är 12-0! Senast man förlorade hemma var mote Denver den 14'e november. Boston har också förlorat hemma mot Knicks i oktober.

Lakers har 16-5 borta och trenden är 8-2 med 4 vinster i följd nu.

Boston spellediga igår, men Lakers hade bortamatch mot Toronto. En match man fick slita hårt i. Bottenlaget Toronto hade ledningen ofta och inför Q4 låg Lakers under med 2 poäng.

Stor rivalitet mellan lagen efter fjolårets 6 finalmatcher. En match tidigare denna säsong:

2008-12-25 L.A. Lakers - Boston Celtics 92 - 83

Men den matchen spelades mitt under den perioden då Boston hade det jobbigt med 7 förluster på 9 matcher. Nu pekar det uppåt och man spelar i Boston.

I Boston är Kevin Garnett ett frågetecken (influensa) och i Lakers saknas Andrew Bynum (långtidsskadad).

Hemmaplan och en dags spelledigt avgör toppmötet!?

Matchstart 2:00

269.

Utah Jazz 1,658

Dallas Mavericks 2,420 <- BET!

Utah 9'a och Dallas 6'a i West. Detta är en kamp om slutspelsplatser!

Utah har 19-6 hemma och trenden är 4-6. Utah har 2-2 på de 4 senaste hemma.

Dallas har 14-12 borta och trenden är 7-3. Nu med 4 segrar i följd!

Tidigare möten denna säsong:

2009-01-18 Dallas Mavericks - Utah Jazz 115 - 108

2008-12-27 Utah Jazz - Dallas Mavericks 97 - 88

Utah har varit spellediga i 2 dagar nu, medans detta är 3'e matchen på 4 dagar för Dallas.

Utah har 3 man på skadelistan, varav 2 är ganska färska. Deron Williams, PG, som spelar över 35 min/match (mest speltid av alla i laget) och Andrei Kirilenko, F, som lirar 30 min/match. Tillsammans står dom för över 30 poäng per match.

Dallas utan spelare på skadelistan.

Utahs skadeproblem + tveksamma form och Dallas fina form avgör matchen. Vinner Dallas har man ett fint avstånd ner till just Utah som ligger just utanför slutspelsplats!

Matchstart 4:30

31.030 kr /match är satsat! :mrgreen:

Heja Fonden!

/Cyntax

Postad
Urk, -93 090 kr i natt... :( Dallas-matchen pågår visserligen fortfarande, men de ligger under med 26p i Q3 så den är definitivt körd.
Urk, ja. En natt utan träffar var ju tvungen komma också. Synd då fonden hade så mycket pengar också.

Philadelphia-Indiana

99-94... svängde rejält. Kunde ha slutat hur som helst. Båda lagen var ganska dåliga tyckte jag, men Philadelphia var minst dåliga. 5 poängs skillnad är lite. Det räcker med att Philadelphia hade missat en 3'a och Indiana satt en till 3'a.

Boston-Lakers

109-110/OT... här har vi riktigt osis. Vi har haft tur förr och nu var det kanske dags för otur. Boston har bollen sist och missar med bara 1 sek kvar. Här tror jag bookies torskade ganska mycket pengar på att Lakers vann. Kanske en tröst det. ;)

Utah-Dallas

115-87...Dallas hade inte en chans. Helt fel att spela Dallas. Kanske lika bra att förlora stort än på en snedstudds.

• Skapa nytt...