Gå till innehåll

AKos med kallsyn och push


maskineri

Recommended Posts

AK är bara en draghand kom ihåg :( bättre att se en billig flop o sen trycka in keramiken om du träffar top par med top kicker tycker jag.

Iof tycker jag det är okej spelat med som spelat. Bra inforaise till 29 där du får bort skräpess osv och nu måste du nog folda till hans allin eftersom att nu han har dig slagen nu.

 

levling hoppas jag? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju jätteroligt, det började med OP och höll nivån hög hela tiden, jag är imponerad.

 

Till OP, är det svårt att förstå att ditt spel är sämst? Antingen bestämmer du dig för 4bet allin med AK eller så får du folda + aldrig någonsin 4betbluffa killen istället. Och om du nu ska 4betbluffa, testa att göra det med en hand som inte är autoavstackning pre för alla spelare som vet vad dom gör - dom kommer aldrig tycka om ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså om han har 88 så är det en klar fold eftersom han leder preflop och vinner 4/5 ggr då.

 

rymz trodde du hade slutat kommentera men icke sa nicke.

 

Bra resonemang, är inte värt att calla med broadwayhand bara för han har pockets eller hur? Vi ligger ju efter bra mycket här imo..

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 44.839% 44.65% 00.19% 55048032 231570.00 { AKo }

Hand 1: 55.161% 54.97% 00.19% 67774716 231570.00 { 88 }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är osäker på vilka som egentligen levlar här och vilka som bara är veka och dåliga på poker :roll: Men in med degen bara.

 

Så du tycker alltså det är bra att satsa alla markerna som underdog? Du funderar inte alls på att vänta ut tiden tills en spelare till har åkt ut? blindsen är ju trots allt ganska låga, jag tycker iaf det är bättre att vänta tills man gått upp i nivå.

 

Tänker jag fel eller rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker alltså det är bra att satsa alla markerna som underdog? Du funderar inte alls på att vänta ut tiden tills en spelare till har åkt ut? blindsen är ju trots allt ganska låga, jag tycker iaf det är bättre att vänta tills man gått upp i nivå.

 

Tänker jag fel eller rätt?

 

sant vi är itne shortstackade än lika bra att vänta ut bättre läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker alltså det är bra att satsa alla markerna som underdog? Du funderar inte alls på att vänta ut tiden tills en spelare till har åkt ut? blindsen är ju trots allt ganska låga, jag tycker iaf det är bättre att vänta tills man gått upp i nivå.

 

Tänker jag fel eller rätt?

Fast blindsen går upp så satans sakta i cashgame.:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...