Gå till innehåll

JJ på låg flop NL50€


Recommended Posts

Det här är en situation där jag ofta åker på problem.

Har inte HHn men jag skissar ur minnet.

 

Jag har 50€ när handen startar, fi täcker mig.

 

Jag sitter på :Jg::Js: på lilla blinden och ca 5 personer limpar jag raisar pott 3€ två stycken fi synar som båda har position på mig. Pott ca 10,5€

 

Flop :9b::4b::3g:. Bra flop för mig men färgdraget är inte bra så jag bettar ut 9,5€ och båda fi synar Pott nu ca 37€ och jag har 37,5€ kvar.

 

Turn blankar med en :Ts:

 

Själv ser jag tre möjliga händer här färgdrag, set eller ett överpar TT,QQ, slowspelade AA även om jag inte är särskilt övertygad pga av limpsyn pre att vi ser QQ-AA särskilt ofta här. Om vi leder leder vi hyfsat bra. Om vi ligger efter så ligger vi långt efter. Problemet är färgdraget? Ska vi skydda oss är det i praktiken lika bra o gå all-in men ska vi det? Eller ska vi försöka hålla ned potten? Men om vi checkar och fi betar vad gör vi då?

 

Vad gör jag på turn?

Synpunkter på mitt spel innan och vad jag borde göra på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är en situation där jag ofta åker på problem.

Har inte HHn men jag skissar ur minnet.

 

Jag har 50€ när handen startar, fi täcker mig.

 

Jag sitter på :Jg::Js: på lilla blinden och ca 5 personer limpar jag raisar pott 3€ två stycken fi synar som båda har position på mig. Pott ca 10,5€

 

Flop :9b::4b::3g:. Bra flop för mig men färgdraget är inte bra så jag bettar ut 9,5€ och båda fi synar Pott nu ca 37€ och jag har 37,5€ kvar.

 

Turn blankar med en :Ts:

 

Själv ser jag tre möjliga händer här färgdrag, set eller ett överpar TT,QQ, slowspelade AA även om jag inte är särskilt övertygad pga av limpsyn pre att vi ser QQ-AA särskilt ofta här. Om vi leder leder vi hyfsat bra. Om vi ligger efter så ligger vi långt efter. Problemet är färgdraget? Ska vi skydda oss är det i praktiken lika bra o gå all-in men ska vi det? Eller ska vi försöka hålla ned potten? Men om vi checkar och fi betar vad gör vi då?

 

Vad gör jag på turn?

Synpunkter på mitt spel innan och vad jag borde göra på turn.

 

WP, all in med keramiken nu så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En potthöjning vore till 4€. Du höjer bara till 3€. Med så många limpare och du har sämsta möjliga position tycker jag istället du ska höja lite mer än pott, 5€. Du bör vara rätt nöjd med att ta hem det här preflop.

 

I övrigt, wp, med ett potbet kvar på den dragiga brädan och överpar är det bara att ställa in och hålla tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...