Gå till innehåll

Antivirus


cobb89

Recommended Posts

Är det någon som har bra tips på antivirusprogram? Behöver inte vara det mest avancerade, det är egentligen inte för pokern jag är orolig (spelar mest låglimit) men vill väl bara känna mig lite skyddad från virus iaf :)

 

mvh me

 

Här är en mycket bra site som plockar fram de bästa gratisprogrammen :

http://www.techsupportalert.com/

 

http://www.techsupportalert.com/best-free-anti-virus-software.htm

listas antivirus.

 

Själv använder jag avast! tillsammans med comodo firewall och superantispyware.

 

 

 

Vill du betala pengar så finns det två mycket kraftfulla paketlösningar: eset och kaspersky

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duger gott, en bra gratis variant.

Laddade ner den i natt till sonens kompisar och rensade bort bla. en keylogger, en Malwewe och en trojan

Stackarn hade laddat ner en låt, i den låg något program som utgav sig för att vara ett virus program :=( Programmet varnade för virus, "vill du ta bort det" vid ja klick så kom 8 st virus. Så se upp (även om ingen försiktig pokerspelare skulle ladda ner något uta att veta vad det var och var det kom ifrån)

 

Avast fixade alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duger gott, en bra gratis variant.

Laddade ner den i natt till sonens kompisar och rensade bort bla. en keylogger, en Malwewe och en trojan

Stackarn hade laddat ner en låt, i den låg något program som utgav sig för att vara ett virus program :=( Programmet varnade för virus, "vill du ta bort det" vid ja klick så kom 8 st virus. Så se upp (även om ingen försiktig pokerspelare skulle ladda ner något uta att veta vad det var och var det kom ifrån)

 

Avast fixade alla!

 

Om man är ensam är det ju så mycket enklare. När jag talar om antivirus, säkerhet m.m så bygger det på en miljö där bland annat tonårsdöttrar har var sin dator, kör msn och KLICKAR PÅ ALLT SOM RÖR SIG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är ensam är det ju så mycket enklare. När jag talar om antivirus, säkerhet m.m så bygger det på en miljö där bland annat tonårsdöttrar har var sin dator, kör msn och KLICKAR PÅ ALLT SOM RÖR SIG.

 

Finns det något antivirusprogram som kan stänga ute virus om man klickar på alla länkar och pop-ups som kan dyka upp? Det är ju som att bjuda in djävulen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon jävla nörd som fantiserar.

 

Jag har en polare som arbetar för Symantec som till och med anser AVG som bra.

 

http://www.idg.se/2.1085/1.123735

 

avast is the shit...

 

Men snälla du, Symantec om någon/några har väl ingen koll alls då deras antivirus är i botten på listan av bäst antivirus? Jag har haft AVG en gång och aldrig mer. Det har inte kernelscanner, det har inte nån updaterat virusdatabas då dom ligger typ 2 år efter med dessa. Och ifall det nån gång skulle hitta nåt som var infekterat så hade det inte kunnat ta bort skiten iaf. Avast och NOD är det enda rätta som sagt, jag behöver inte säga mer för du lär ändå inte ändra dig då du känner en polare på Symantec :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, om du ska tipsa om nåt bra kan du väl åtminstonde tipsa om nåt som är BRA?

 

OT: Avast eller NOD32, resten är trash.

 

Roligt att du säger att NOD32 och Avast är bättre än AVG när AVG kommer före både NOD32 och Avast i tester.

 

AV-comparatives prestenterar följande testresultat:

 

Advanced+ (minst 97 procent av testad skadlig kod detekterad):

 

TrustPort

AVIRA

Gdata AVK

Symantec

Kaspersky

AVG

NOD32

F-Secure

eScan

BitDefender

 

 

Advanced (93-97 procent detekterad):

 

Avast

McAfee

 

 

Standard (87-93 procent detekterad):

 

F-Prot

Norman

Microsoft

Fortinet

Dr.Web

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något antivirusprogram som kan stänga ute virus om man klickar på alla länkar och pop-ups som kan dyka upp? Det är ju som att bjuda in djävulen! :D

 

Nej, förr eller senare blir det en massa skit, så att man får rensa. Men det som framförallt hjälper är en aktiv brandvägg typ Comodo och/eller ett bra antispyware.

 

Vill du testa konstiga ställen själv är noscript bra, och/eller att köra webläsaren i sandboxie.

 

En bra sak är såklart att använda en backup. På tjugo minuter kan jag återställa min hårddisk med hjälp av Acronis, som gör en backup varje natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan också reka Avast. Har kört med det i flera år nu och det fungerar kalas. Uppdateras ofta, tar lite resurser och är enkelt att förstå jämfört med många andra AV-program.

 

Avast och Kerio PF 2.1.7 på mitt XP-system har fungerat klockrent och då bör det påpekas att jag är en flitig warezanvändare och porrsurfare. Avast varnar någon gång då & då för någon spyware/dialer/malware.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla du, Symantec om någon/några har väl ingen koll alls då deras antivirus är i botten på listan av bäst antivirus? Jag har haft AVG en gång och aldrig mer. Det har inte kernelscanner, det har inte nån updaterat virusdatabas då dom ligger typ 2 år efter med dessa. Och ifall det nån gång skulle hitta nåt som var infekterat så hade det inte kunnat ta bort skiten iaf. Avast och NOD är det enda rätta som sagt, jag behöver inte säga mer för du lär ändå inte ändra dig då du känner en polare på Symantec :lol:

 

När har du haft rätt om nånting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att du säger att NOD32 och Avast är bättre än AVG när AVG kommer före både NOD32 och Avast i tester.

 

Alltså, bara för du nu googlade ett test från 2001 så betyder det FORTFARANDE inte att AVG är bättre än NOD32 och Avast. Vad är det du inte fattar? Sluta dryga så jävla mycket och börja inse fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, bara för du nu googlade ett test från 2001 så betyder det FORTFARANDE inte att AVG är bättre än NOD32 och Avast. Vad är det du inte fattar? Sluta dryga så jävla mycket och börja inse fakta.

 

Jag har alltid rätt.

 

Detta säger väl tillräckligt.

 

Jättefint att ni tycker nåt fungerar bra och att ni rekommenderar det till andra, men sluta säga att saker är bäst bara för ni tycker det.

 

Börjar bli tröttande med alla dryga fjortisar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta säger väl tillräckligt.

 

Jättefint att ni tycker nåt fungerar bra och att ni rekommenderar det till andra, men sluta säga att saker är bäst bara för ni tycker det.

 

Börjar bli tröttande med alla dryga fjortisar här.

 

Haha, "dryga fjortisar". Jag ger ju ut ren fakta. Men nog om dig, du börjar bli jobbig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...