Gå till innehåll

Lite tankar om att manipulera sin image!


Tourette

Recommended Posts

Efter att ha spelat på Advance Poker ett par veckor nu har jag noterat att när man spelar på deras fixed limit 1on1-bord så sitter ofta folk och kommenterar och hånar folk som spelar dåligt. Kom på när jag hade tråkigt att man faktiskt borde kunna få folk att minnas en som en dålig spelare, för att kanske dra fördel av det senare. Slaskade alltså bort runt $60 mot nån kille på ett $2-$4 genom att höja preflop med all about adhd T4o och liknande händer, samt att aldrig ge mig om mina pocket damer toppades av ess och kung på floppen, etc. Kort sagt, jag spelade skitkasst en stund, och pengarna var borta efter bara tio minuter eller så.

 

Under tiden började folk mycket riktigt kalla mig olika namn, samt be mig om att spela mot dem. Accepterade en utmaning att möta en kille på en $3-$6 match med $100 i insatser. Mallade mig lite och hävdade att han inte vågade, så han var nog ganska självsäker vid det laget. 20 minuter senare satt jag med $185 och han satt med $0. Jobbigt läge för honom. Detta gav ju i och för sig en vinst på enbart $25, men borde kunna utnyttjas på högre nivåer ändå. Ångrar lite att jag inte bad honom slänga in $500 på ett $5-$10-bord. :)

 

Nu undrar jag, är det någon annan som brukar köra med dylika oärliga metoder utöver att spela tveksamma händer i ringgames då och då? Funkar såna här stunts i livespel?

 

(Rubrikpill och flytt ill Pokerteori - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar jag, är det någon annan som brukar köra med dylika oärliga metoder utöver att spela tveksamma händer i ringgames då och då? Funkar såna här stunts i livespel?

 

(Rubrikpill - Kubo)

 

Det är inte oärligt, det värsta som finns är ju spelare som hånar andra för att dom spelar dåligt utan en tanke på att det kan vara avsiktligt, om det inte är avsiktligt, varför håna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i turneringar brukar jag slaska friskt och ställa massa nybörjar-frågor. på FL däremot så brukar jag när jag går in låtsas vara dum, sedan när jag väl går plus så försöker jag hålla en profil som "the rock" så att folk ska folda mig oftare. inte dra mig för att beta hela vägen. ofta så foldar folk när de missar river. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i turneringar brukar jag slaska friskt och ställa massa nybörjar-frågor. på FL däremot så brukar jag när jag går in låtsas vara dum, sedan när jag väl går plus så försöker jag hålla en profil som "the rock" så att folk ska folda mig oftare. inte dra mig för att beta hela vägen. ofta så foldar folk när de missar river. :D

 

Det bästa jag vet är när det sitter en kille och leker full, berättar hur han måste gå iväg för att hämta en till öl, börjar stava som en kratta osv, då vet man ju med stor sannolikhet att det är en skärpt spelare som försöker leka deceptiv. Men vad vet jag, det kanske är en bra taktik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...