Gå till innehåll

PLO 2.5/5kr SVS - Finns folden?


jokke

Recommended Posts

Som sagt finns folden?

Det jag vet är att Jaken e soild han pushar inte med färg, 22, 55, 65 e tveksam.

Det som finns kvar är K6, 66, ev 65.

 

Några händer innan så pushar Jaken pott hela tiden med brädan 447, K 2 han har då 77....

 

Potten e juh relativt liten innan hans push, han måste väl ha monster?

 

***** Hand 837578608 *****

2.50/5.00 Omaha (PL) - den 24 oktober 2008 22:54:14

Diana 28 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: adei (366.46)

Plats 2: Jaken (1000.00)

Plats 3: Fultomten (100.00)

Plats 4: guldbyxan (1766.79)

Plats 5: nystan (573.84)

adei lägg LM 2.50

Jaken lägg SM 5.00

** Giv **

adei [N/A, N/A, N/A, N/A]

Jaken [N/A, N/A, N/A, N/A]

Fultomten [N/A, N/A, N/A, N/A]

guldbyxan [4r, Kr, 2r, Kh]

nystan [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fultomten Lägg

guldbyxan Syna 5.00

nystan Lägg

adei Syna 5.00

Jaken Passa

*** Flop(Board): *** : [6r, Ks, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

adei Passa

Jaken Satsa 15.00

guldbyxan Syna 15.00

adei Syna 15.00

*** Turn(Board): *** : [6r, Ks, 5r, 6s]

*** Bet Runda 3 ***

adei Passa

Jaken Satsa 60.00

guldbyxan Syna 60.00

adei Syna 60.00

*** River(Board): *** : [6r, Ks, 5r, 6s, 2s]

*** Bet Runda 4 ***

adei Passa

Jaken Passa

guldbyxan Satsa 105.00

adei All-in 286.46

Jaken All-in 920.00

Guldbyxan ????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså de har inget med att vara trevlig eller otrevlig att göra. Man spelar oftast poker för att vinna pengar.. o när man väl träffat topset, gutshotdrag och drag till nästnötsfärgen så är de fanimej riktigt jävla pinsamt o se att folk lägger upp händer där man checksynar 3 gator med sådana händer.. vill man inte vinna pengar? vill man inte ta betalt när man har nöten? varför inte raisa? seriöst det är ju så sjukt dåligt det kan bli... o sen när man väl har kåken o checksynar och underreppat sin hand tre jävla gator så är det fan ett måste att syna den rivern.. hur ska man annars kunna vinna pengar i omaha? ska du checkcalla dig till highstakes eller vad är din tanke? sjukt dåligt.. orkar inte ens förklara.. e lite halvborta nu så sorry om det blev luddigt men dessa HHä's gör mig irriterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ändå ge OP feta credz som lyckades ta sig samma och avfyra en fetingbet på 105 kr på rivern trots att ahn verkar riktigt skraj för pengar.. mycket starkt!

 

ja du föddes väl med alla pokerkunskaper antar ja så du har väl aldrig behövt lära dig något men vi andra har alla börjat som nybörjare å sen gått vidare.

 

btw så är det k6 eller 66 95% av ggr mot denna fi (å de flesta kompetenta spelare). Nu lutar ju det lite extra åt K6 då vi fått en annan fi i åpotten oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså de har inget med att vara trevlig eller otrevlig att göra. Man spelar oftast poker för att vinna pengar.. o när man väl träffat topset, gutshotdrag och drag till nästnötsfärgen så är de fanimej riktigt jävla pinsamt o se att folk lägger upp händer där man checksynar 3 gator med sådana händer.. vill man inte vinna pengar?

 

HINT: Man kanske lägger upp händer för att man vill lära sig?

 

Annars, Det finns få enstaka situationer där jag skulle kunna tänka mig att bara syna flop ELLER turn för deception, dock aldrig båda i samma hand. Och nej, det är inte bra spelat och nu vet förhoppningsvis OP det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är ju att om OP är uppe mot K6xx och antingen en flush eller 6xxx så får han tack vare sin passiva linje maximalt värde i potten. Nu var ju inte handen superbra spelad direkt, men det har ju sagts tidigare i tråden (raise pre-pot flop-pot turn-profit).

 

Bettet på rivern kan förresten se ut som ett blockbet ("jag har flush och vill ha halvbillig showdown") i vilket fall det är ett genibet om man gör det för att få någon bakom en att höja, men det förutsätter naturligtvis att du blixtsynar pushen. :)

 

Jag får dock känslan av en bad beat här, så jag säger att du var uppe mot 66xx och nötflushen. Men det innebär inte att det är fel att syna.

 

Jag håller fö med Psykologas och Skumdum om att man postar för att lära sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget annat än syn oavsett hur man spelat. Hur ofta har han 66xx egentligen?

 

För övrigt känns det som att en check på river med 66xx är tokigt uselt spelat av Jaken. Mot två spelare som checksynat passivt hela vägen kommer man få ut grymt mycket mer värde genom att beta river också än att försöka checkraisa när bara en spelare sitter efter honom. Det bästa som jag ser det hade varit att beta 140 och hoppas på att få syn resp all in, varpå man kan höja igen och hoppas på ytterligare syn bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går kanske att hitta folden där men roligt är det ju inte. men pengarna ska ju in så låtsas att han ledde in i er istället så kommer du inte ifrån. Saken som gör man kan slinka är att han leder två gator sen checkraisar river.

Den andre gubben sitter väl på överspelad flush eller 555 gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...