juan1904 Postad 1 April , 2005 Rapport Postad 1 April , 2005 Information Spelade NL$25 på Eurobet (Partynätverket), som vanligt på kvällen då amerikanarna är inne är spelet väldigt löst och ganska aggressivt. Jag clearade en bonus så jag har ingen read på spelaren i fråga. Seat 2 is the button Total number of players : 9 Seat 2: DovVN ( $19 ) Seat 3: Iowatilt ( $37.15 ) Seat 4: tmsmith3 ( $16.9 ) Seat 5: mexmidget ( $30.78 ) Seat 6: juanswe ( $25.12 ) Seat 7: jay11hawk11 ( $23 ) Seat 8: patmann4 ( $24.9 ) Seat 9: yourgranny ( $31.15 ) Seat 10: TJSJJR ( $25 ) Iowatilt posts small blind [$0.1]. tmsmith3 posts big blind [$0.25]. TJSJJR posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to juanswe [ Q A ] mexmidget folds. juanswe raises [$0.5]. jay11hawk11 folds. patmann4 folds. yourgranny calls [$0.5]. TJSJJR calls [$0.25]. DovVN folds. Iowatilt calls [$0.4]. tmsmith3 calls [$0.25]. ** Dealing Flop ** [ A , J , 9 ] Iowatilt bets [$1]. tmsmith3 folds. juanswe raises [$4]. yourgranny folds. TJSJJR raises [$10]. Iowatilt folds. juanswe is all-In [$20.62] TJSJJR is all-In [$14.5] ** Dealing Turn ** [ 3 ] ** Dealing River ** [ 4 ] TJSJJR shows [ 9s, 9h ] three of a kind, nines. juanswe shows [ Qs, Ad ] a pair of aces. juanswe wins $0.12 from side pot #1 with a pair of aces. TJSJJR wins $49.9 from the main pot with three of a kind, nines. Känns som det är grymt svårt att försvara sig mot set, hur skulle jag göra? Vad gjorde jag fel? Kanske lite väl overkill att trycka in degen med endast paret i ess, men han skulle ju mjölka mig i vilket fall känns det som. Låg felet i att jag raisade för klent preflop eller låg det i att jag borde folda när han raisade mig? Citera
pimpout Postad 1 April , 2005 Rapport Postad 1 April , 2005 Jag tycker att det är såna smällar man får ta. Det ingår liksom i spelt att ett floppat set ska inbringa en del stålar... JAG tycker inte du kunde gjort så mycket annat. Men det är ju jag... Citera
liggat Postad 1 April , 2005 Rapport Postad 1 April , 2005 sånt där handlar om känsla enl min mening.. antingen har man känslan av att han sitter på en stark hand eller så tror man att man leder.. båda kan vara fel vid olika tillfällen.. gäller bara att du har rätt fler ggr än fel. Citera
pimpout Postad 1 April , 2005 Rapport Postad 1 April , 2005 sånt där handlar om känsla enl min mening.. antingen har man känslan av att han sitter på en stark hand eller så tror man att man leder.. båda kan vara fel vid olika tillfällen.. gäller bara att du har rätt fler ggr än fel. WORD. Citera
MJ Postad 1 April , 2005 Rapport Postad 1 April , 2005 Du hade möjlighet att slänga handen vid hans reraise och med bakgrund av din svaga raise pre-flop borde du ha vetat att många händer var tänkbara. Höja mer pre-flop? Hur mycket ska du höja med endast aq? Vad gör du i så fall om någon reraisar? Höj till 3-5bb tycker jag personligen, miniraise (sk "gay-raise") är inte min grej. Citera
MJ Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 eh många händer var väl att ta i...lol! Men skulle du ha resonerat annorlunda om floppen kom tex AJ3 eller A75? Som sagt jag gillar inte miniraise och med bakgrund att man gjort en skulle jag förhoppningsvis inte tryckt in där. Citera
juan1904 Postad 2 April , 2005 Författare Rapport Postad 2 April , 2005 Höja mer pre-flop? Hur mycket ska du höja med endast aq? Vad gör du i så fall om någon reraisar? Höj till 3-5bb tycker jag personligen, miniraise (sk "gay-raise") är inte min grej. Jag höjde ju bara 2xBB och du säger 3-5, då är det ju en för klen raise? Jaja. Visst kunde ju t ex AJ vara en alternativ hand. Men nu snackar vi microlimits på Party, då kan folk reraisa med mellanpar Jäkligt svårt att läsa spelet här. Set är svårt att skydda sig mot tyvärr. Citera
demme1 Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Hade jag varit i din situation hade jag tänkt: "Re-raise betyder säkerligen problem" och lagt handen. AQ med träffat ess är ju inget monster oavsett bräda. Jag kanske är paranoid eftersom jag själv alltid synar små raise med pocketpar Citera
Gyre Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Mina tankar. För svag höjning preflopp, jag hade lagt 4-5 BB. Bra höjt när han bettar ut på floppen, lägg dig vid omslaget. Vilka händer som han bettar ut med, och sen re-raisar din rais har du slagna? Citera
Stoneburg Postad 3 April , 2005 Rapport Postad 3 April , 2005 1. Höj mer preflop eller limpa. Löjligt att höja minimum. 2. Lägg dig. En kille betar, du raisar, blir sen re-raisad av en tredje. Inte fan sitter han och raisar två pers som har visat någorlunda styrka om han inte kan slå top-pair. Jättelätt fold. Citera
Recommended Posts