Gå till innehåll

Partypokers valutakurs vid uttag/insättning


olalun

Recommended Posts

Tjena!

 

Har länge stört mig lite på de "växlingsförluster" och "dolda avgifter" som många pokersidor utsätter oss pokerspelare för. Detta är iaf min uppfattning, men den kan ju vara fel pga exempelvis min okunskap.

 

Iaf. Hur kan det vara så att om jag väljer att sätta in pengar på Party Poker via bankwire så får jag betala 7.74 SEK för varje Dollar enligt deras kontovalutakurs klockan 23.50 den 21/10 -08. Väljer jag att ta ut pengar via bankwire så får jag betalt 7.19 SEK för varje Dollar. Alltså en diff på 55 öre per Dollar. Någonstans ligger en hund begraven imo.

 

Iofs har jag fått för mig att det är banken som bestämmer växlingskursen dollar->SEK vid uttag eller är jag helt ute och cyklar? Tycker iaf att det är märkligt att det kan se ut på detta viset och kanske är det någon som kan förklara hur det fungerar så här i finanskrisens kronfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man tvungen att växla överhuvudtaget då?

På de flesta sidor kan man ju göra uttagen i samma valuta som man har på pokerkontot. Går det inte att skicka pengarna i dollar så att det blir banken som växlar?

 

Nej, det är definitivt inte banken som växlar. Då skulle skillnaden ha legat på max fem öre. Det är party som passar på att göra sig en hacka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är egentligen bank/branch address under wire transfer? Är det bankens namn bara?

 

Gissar att det bästa är att sköta transaktionerna i USD Nemesis.

 

Tänkte om det är säkrare att ha euro eller pund efter senaste tidens oro?

 

Det låter mer som att du ska skriva den faktiska fysiska bank adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag undrar lite grann samma sak. Finns det anledning att gå via NETeller/MoneyBookers för att göra uttag till, t.ex., Swedbank? Om jag gör uttaget i USD så borde det väl inte finnas någon chans för Party att göra sitt fiffel med växlingskurser?

 

Om det är så att jag inte kan göra ett uttag i något annat än SEK från Party så ser jag förstås problemet, och då är det ju bättre om jag först överför pengarna till NETeller/MB och gör uttaget därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...