Gå till innehåll

Poker i Paris?


jaqk

Recommended Posts

Jag ska ner till Paris andra helgen i maj. Tänkte gå till Aviation Club de France på Champs Elysées och testa Le Poker. De verkar ha rätt mycket tävlingar. Jag har fått bra info i mejl från ACF och på det franska pokerforumet (en dvärg intill PF.nu!) Rena kläder, ingen keps, registrering i dörren osv.

 

Men jag är nyfiken på vad ni tyckte som har varit där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Okej, kort kommentar om Aviation Club de paris. Är man i Paris ska man gå dit, så enkelt är det! :)

 

Ta med ett pass och din bästa franska så finns det inga problem. Man får ägna tio minuter åt att fylla i ett formulär vid första besöket.

 

Det är en väldigt avspänd miljö, men inte särskilt rökfri. Bar och restaurangdel finns, en pokerdel och sen nåt annat spel som jag inte såg. Det finns ett tiotal pokerbord, jag är osäker på nivåerna på kontantspelen. Varje dag kl 14.30 är det en billig tävling (ca €20), sen är det lite dyrare tävlingar kl 21 tisdagar, torsdagar och lördagar, €30 resp. €50 med rebuys har jag för mig. Men ta det där med en nypa salt, gå dit och fråga.

 

Även om min franska är hyfsad var det inte så lätt att hänga med i bordssnacket, men alla kan ju engelska. Typ.

 

På sajten står det att jeans och jumpadojor är förbjudna. När jag var där verkade det inte vara så noga, men inget fel med "vanliga byxor". Jag tror att även solglasögon och mössa är bannlysta.

 

Adress: 104, Avenue des Champs-Élysées (metro Georges V)

E-post: info@aviationclubdefrance.com

Tel: +33 (1) 45.62.26.88

http://www.aviationclubdefrance.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
  • 2 years later...

bump. har några tågluffare som ev tvingar mig genom paris mot min vilja, tänkte ev gå med på det pga de blir bra timeat till barca till unibet open. (så ni inte tror jag är dum i huvudet (hatar paris))

 

Finns de något ok ställe att döda lite pokers på medan dom turistar?

Kommer obv inte ha några finkläder så fancy ställen funkar inte.

Ska komma in i sneakers och jeans, tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Aviation Club är en upplevelse, finare cardroom hittar du inte. Beställ inte Tart Vanille från dessertmenyn, du kommer bara förstöra din njutningsnivå för resten av livet och aldrig hitta något motsvarande.

 

 

Ontopic så vet jag inget annat rum som erbjuder poker, och det är nog lite steep att betala €150-årsavgiften för att glida in ett par timmar med gf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har varit på The Cercle Clichy Montmartre en gång, snubblade in där av misstag med en polare(såg ut som en biljardklubb, hade poker längst bak i lokalen). Fräscht och trevligt, något man inte kan säga ofta om fransk miljö.

 

Läste nu när jag försökte googla fram namnet att franska myndigheterna har stängt stället så kolla om de ens har öppet längre.

 

När jag va där hade dom €1/2 €2/4 och en turre varje dag typ med lägre buy in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...