whern Postad 30 Oktober , 2008 Rapport Postad 30 Oktober , 2008 Det måste ju ge en bankrulle på 18500 då? Inte 37k, som någon ovan sade, eftersom han lirar på 0,5/1. Citera
Kaiserpedda Postad 3 November , 2008 Författare Rapport Postad 3 November , 2008 Uppmärksamt och riktigt. 18,5 K som sagt. Citera
dmor21 Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 Vad nickar du på SvS? jag är regular på dom lägsta borden också. Nickar TILT789. 050/1 och 1/2 är en riktig guldgruva på SvS.. har inte provat så mkt högre upp.. nån som kan berätta skillnaderna/likheterna? Citera
PokerminatorTT1 Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 Vad nickar du på SvS? jag är regular på dom lägsta borden också. Nickar TILT789. 050/1 och 1/2 är en riktig guldgruva på SvS.. har inte provat så mkt högre upp.. nån som kan berätta skillnaderna/likheterna? 2.5/5 5/10 10/20 25/50 är alla lika slaskiga och spelet lika efterblivet. Det som är synd är att borden inte alltid är igång eller så finns det för få av de. Men tighta r'o'var undvikes gärna för att inte sabotera vår dagsordning och fiskarnas state-of-mind. Men om ni är veka ovanpå tight-heten så är ni välkomna. Citera
nikkokick Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 Okej.. Jag har inget stort urval av händer från 0.5/1 men ett bb/100 på 94 över 5k händer. I mitt fall handlar det om Big Blinds, och därav inte Big Bets, som är dubbelt så stor (2 Big Blind). 18.5 på 0.5/1 räcker förmodligen till att slå 2.5/5 nivån (detta är dock helt osäkert. DU -kanske- inte är bekväm där) Nu till vad jag anser vara skillnaderna ... /luckorna, i spelandet på svenskaspel: 0.5/1 - typiska spelaren limpar in, kan inte överhuvudtaget spela poker, synar/höjer med starka händer. Jag trycker in många värdebets på denna nivå, halvpott alla gator med mellanparTK/toppar+. När jag vill skära ner på antalet motståndare pottar jag. Folk synar alltid med sina pocketpar pre, upp till 20BB känner jag att folk fiskar set. Speciellt i blindsen, utnyttja position nåt enormt, så är ni givna vinnare. Spela inte dominerade händer ur position. 1/2 - denna nivån innehåller de spelare som försöker köra bankroll-management och vill klättra i nivåer. Utöver det så är det ingen större skillnad på 0.5/1 och 1/2. Det handlar om dubbelt så mycket pengar, och snittpotterna är ungefär lika höga. Personligen skulle jag inte sätta mig här, eftersom jag får upp potterna lika högt på 0.5/1. Märkbart tightare spel. 2.5/5 - Här är guldgruvan på Svs! Folk har lärt sig att den som attackerar mest, vinner mest. Vilket är underbart! De attackerar potten tomma, och har inget att sätta emot en raise. Jo! De synar din raise, för att checkfolda på turn! En c-bet hamnar runt 75-90% pottsize, och en tom minraise ur position räcker _oftast_ för att ta ner en pott på 25BB. Tömma en kille som sitter på färgdrag? Donkbeta! <- då kommer raisydaisyn Mycket generellt, och enligt hur jag själv ser på spelet överlag. 5/10 - Nu börjar vi -spela lite poker-. Nu orkar jag inte skriva mera, och vet heller ej riktigt om jag fick ut något vettigt här. Men jag hoppas att det dög. Citera
hampulito Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 Nu spelar jag visserligen 6-max men när det går riktigt bra för mig ligger jag omkring 12-14 big bets per 100 händer, kanske i en vecka, och sedan omkring 2-8 när det går mindre bra. Jag tycker det är oerhört bra av dig att snitta 18,5 på 100k händer. När du har en monstersession måste du plussa rejält många inköp, eller har du aldrig dagar där du backar alt. går break-even? Det står ingenting om bigbets i ops text. Citera
Recommended Posts