jkkman Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Full Tilt Poker Game #x: Table Juanita (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 16:13:34 ET - 2008/10/19 Seat 1: badonkydonk19 ($417.30), is sitting out Seat 2: Allin44orBetter ($539) Seat 3: Grym02 ($427) Seat 4: PissedOffPoodle ($100.80) Seat 5: Hero ($656.20) Seat 6: Peawea-1 ($197.10) PissedOffPoodle posts the small blind of $2 Hero posts the big blind of $4 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero Peawea-1 folds Allin44orBetter folds Grym02 raises to $14 PissedOffPoodle folds Hero raises to $44 Grym02 raises to $104 Hero calls $60 *** FLOP *** Hero checks Grym02 checks *** TURN *** Hero bets $124 Grym02 calls $124 *** RIVER *** Hero bets $428.20, and is all in Grym02 adds $201 Grym02 folds Uncalled bet of $428.20 returned to Hero Hero mucks Hero wins the pot ($455) *** SUMMARY *** Total pot $458 | Rake $3 Board: Seat 1: badonkydonk19 is sitting out Seat 2: Allin44orBetter didn't bet (folded) Seat 3: Grym02 (button) folded on the River Seat 4: PissedOffPoodle (small blind) folded before the Flop Seat 5: Hero (big blind) collected ($455), mucked Seat 6: Peawea-1 didn't bet (folded) Superfiskigt av mig? Citera
SuckItOrMuckIt Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 folda mot 4-bet om de inte är något väldigt speciellt. Sen får man väl spela sådär om man synar, kanske check syna river ist. blir svårt att komma undan. Citera
Snusarn Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Synen pf är superfiskig ja. 5bet eller fold. (Fold.) Citera
strater Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 syn i pos kanske men insta fold/shove där pre, post spelar väl sig själv... Citera
fowran Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Nån tanke bakom synen pre? Spelsugen bara eller har du någon djupare info att komma med?=))))))))))))))9999 kram freddan Citera
bananuz Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Synen pf är superfiskig ja. 5bet eller fold. (Fold.)Varför 5betar vi nånsin KQ här? Att fi skulle 4betfolda är ju inte så troligt. Citera
Emilio Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Varför 5betar vi nånsin KQ här? Att fi skulle 4betfolda är ju inte så troligt. Varför är det isåfall bättre att syna fyrbeten bara? Om fi inte fyrbetfoldar har han ju något enligt dig och då är det väl bättre att få in degen när man har större equity. Citera
bananuz Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Fold > syn > 5bet. Vi utgår från att fi aldrig 4betfoldar. Vi utgår från att vi ligger efter. Spela för stacken pre mot en range som leder mot oss är dåligt. Syna är bättre då vi spelar för att träffa floppen hårt. Gör vi inte det kastar vi. Citera
Snusarn Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Fold > syn > 5bet. Vi utgår från att fi aldrig 4betfoldar. Vi utgår från att vi ligger efter. Spela för stacken pre mot en range som leder mot oss är dåligt. Syna är bättre då vi spelar för att träffa floppen hårt. Gör vi inte det kastar vi. Vi synar 1/4 stack för att träffa floppen hårt. GGWP. Varför utgår du från att fi aldrig 4betfoldar? Jag säger också att 5bet inte är bra, men det är bättre än syn i min bok. Citera
-PK- Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Fold > syn > 5bet. Vi utgår från att fi aldrig 4betfoldar. Vi utgår från att vi ligger efter. Spela för stacken pre mot en range som leder mot oss är dåligt. Syna är bättre då vi spelar för att träffa floppen hårt. Gör vi inte det kastar vi. ?? Citera
bananuz Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Vi synar 1/4 stack för att träffa floppen hårt. GGWP. Varför utgår du från att fi aldrig 4betfoldar? Jag säger också att 5bet inte är bra, men det är bättre än syn i min bok.Har ännu svårare att utan read tro att fi 4betfoldar 25% av sin stack och ger honom en range på QQ+, kanske JJ, och oss noll FE pre. Hur kan då 5bet nånsin vara annat än det sämsta alternativet? Syna 25% av stacken känns ju inget vidare men ibland träffar vi hårt och ibland saktar fi ner, som nu.Men fine, inget av alternativen är bra. Citera
bananuz Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 ??Jag har aldrig sett ngn 4beta 25% av stacken och sen folda. Folk har ju generellt jävligt snäv 4betrange, om de ens har ngn. Förstår inte varför vi ska tro att fi har bluffar i sin range utan ngn read. Citera
icecoldwind Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Har ännu svårare att utan read tro att fi 4betfoldar 25% av sin stack och ger honom en range på QQ+, kanske JJ, och oss noll FE pre. Hur kan då 5bet nånsin vara annat än det sämsta alternativet? Syna 25% av stacken känns ju inget vidare men ibland träffar vi hårt och ibland saktar fi ner, som nu.Men fine, inget av alternativen är bra. Eftersom att en 4betsize till 25% är anpassad till den sizen så att man kan 4betbluffa och folda till push. Ganska standardiserat spel nuförtiden.. Citera
Supertequila Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Standard är pre fold. Som spelat måste du spela för stack postflop. Citera
DaHe Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Jag har aldrig sett ngn 4beta 25% av stacken och sen folda. Folk har ju generellt jävligt snäv 4betrange, om de ens har ngn. Förstår inte varför vi ska tro att fi har bluffar i sin range utan ngn read. Förstår inte varför fi skulle ha en range utan bluffar. Och har du verkligen aldrig sett folk 4-bet/folda? Citera
FiSherman63 Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Jag har aldrig sett ngn 4beta 25% av stacken och sen folda. Poker heter ett kortspel som är ganska kul. Du borde prova på det nån gång. Citera
Jakelamotta Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Jag har aldrig sett ngn 4beta 25% av stacken och sen folda. Folk har ju generellt jävligt snäv 4betrange, om de ens har ngn. Förstår inte varför vi ska tro att fi har bluffar i sin range utan ngn read. Vilken nivå spelar du på? Citera
Jakelamotta Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 syn i pos kanske men insta fold/shove där pre, post spelar väl sig själv... Position är inte särskilt viktigt i en 4betad pott. Fold pre. Citera
zlarver Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Fold > syn > 5bet. Vi utgår från att fi aldrig 4betfoldar. Vi utgår från att vi ligger efter. Spela för stacken pre mot en range som leder mot oss är dåligt. Syna är bättre då vi spelar för att träffa floppen hårt. Gör vi inte det kastar vi. lol.... klart han kan folda... annars är han sick exploaterbar. Citera
bananuz Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Hmm, det verkar faktiskt som att jag är ute och cyklar lite här. My bad. Citera
hampulito Postad 2 November , 2008 Rapport Postad 2 November , 2008 Varför 5betar vi nånsin KQ här? Att fi skulle 4betfolda är ju inte så troligt. Fold > syn > 5bet. Vi utgår från att fi aldrig 4betfoldar. Vi utgår från att vi ligger efter. Spela för stacken pre mot en range som leder mot oss är dåligt. Syna är bättre då vi spelar för att träffa floppen hårt. Gör vi inte det kastar vi. Vad snackar du om? 4bet fold är väll ingenting ovanligt man ser det ju nästan varje session. Du säger att du alldrig har sett en 4bet fold det låter verkligen som en ren lögn i mina öron. Citera
Opteron Postad 2 November , 2008 Rapport Postad 2 November , 2008 Position är inte särskilt viktigt i en 4betad pott. Fold pre. Jag tycker position är viktigt i fyrbettade potter! Citera
bananuz Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 Vad snackar du om?4bet fold är väll ingenting ovanligt man ser dte ju nästan varje session. Du säger att du alldrig har sett en 4bet fold det låter verkligen som en ren lögn i mina öron. Glöm det. Jag snurrade till det. Citera
Recommended Posts