Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Full Tilt Poker Game #x: Table Juanita (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 16:13:34 ET - 2008/10/19

Seat 1: badonkydonk19 ($417.30), is sitting out

Seat 2: Allin44orBetter ($539)

Seat 3: Grym02 ($427)

Seat 4: PissedOffPoodle ($100.80)

Seat 5: Hero ($656.20)

Seat 6: Peawea-1 ($197.10)

PissedOffPoodle posts the small blind of $2

Hero posts the big blind of $4

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of ClubsQueen of Hearts

Peawea-1 folds

Allin44orBetter folds

Grym02 raises to $14

PissedOffPoodle folds

Hero raises to $44

Grym02 raises to $104

Hero calls $60

*** FLOP *** 7 of Clubs7 of DiamondsKing of Spades

Hero checks

Grym02 checks

*** TURN *** 7 of Clubs7 of DiamondsKing of Spades6 of Spades

Hero bets $124

Grym02 calls $124

*** RIVER *** 7 of Clubs7 of DiamondsKing of Spades6 of Spades10 of Hearts

Hero bets $428.20, and is all in

Grym02 adds $201

Grym02 folds

Uncalled bet of $428.20 returned to Hero

Hero mucks

Hero wins the pot ($455)

*** SUMMARY ***

Total pot $458 | Rake $3

Board: 7 of Clubs7 of DiamondsKing of Spades6 of Spades10 of Hearts

Seat 1: badonkydonk19 is sitting out

Seat 2: Allin44orBetter didn't bet (folded)

Seat 3: Grym02 (button) folded on the River

Seat 4: PissedOffPoodle (small blind) folded before the Flop

Seat 5: Hero (big blind) collected ($455), mucked

Seat 6: Peawea-1 didn't bet (folded)

Superfiskigt av mig?

Postad
Varför 5betar vi nånsin KQ här? Att fi skulle 4betfolda är ju inte så troligt.

Varför är det isåfall bättre att syna fyrbeten bara? Om fi inte fyrbetfoldar har han ju något enligt dig och då är det väl bättre att få in degen när man har större equity.

Postad

Fold > syn > 5bet. Vi utgår från att fi aldrig 4betfoldar. Vi utgår från att vi ligger efter. Spela för stacken pre mot en range som leder mot oss är dåligt. Syna är bättre då vi spelar för att träffa floppen hårt. Gör vi inte det kastar vi.

Postad
Fold > syn > 5bet. Vi utgår från att fi aldrig 4betfoldar. Vi utgår från att vi ligger efter. Spela för stacken pre mot en range som leder mot oss är dåligt. Syna är bättre då vi spelar för att träffa floppen hårt. Gör vi inte det kastar vi.

Vi synar 1/4 stack för att träffa floppen hårt. GGWP. Varför utgår du från att fi aldrig 4betfoldar? Jag säger också att 5bet inte är bra, men det är bättre än syn i min bok.

Postad

??

Postad
Vi synar 1/4 stack för att träffa floppen hårt. GGWP. Varför utgår du från att fi aldrig 4betfoldar? Jag säger också att 5bet inte är bra, men det är bättre än syn i min bok.
Har ännu svårare att utan read tro att fi 4betfoldar 25% av sin stack och ger honom en range på QQ+, kanske JJ, och oss noll FE pre. Hur kan då 5bet nånsin vara annat än det sämsta alternativet? Syna 25% av stacken känns ju inget vidare men ibland träffar vi hårt och ibland saktar fi ner, som nu.

Men fine, inget av alternativen är bra.

Postad
??
Jag har aldrig sett ngn 4beta 25% av stacken och sen folda. Folk har ju generellt jävligt snäv 4betrange, om de ens har ngn. Förstår inte varför vi ska tro att fi har bluffar i sin range utan ngn read.
Postad
Har ännu svårare att utan read tro att fi 4betfoldar 25% av sin stack och ger honom en range på QQ+, kanske JJ, och oss noll FE pre. Hur kan då 5bet nånsin vara annat än det sämsta alternativet? Syna 25% av stacken känns ju inget vidare men ibland träffar vi hårt och ibland saktar fi ner, som nu.

Men fine, inget av alternativen är bra.

Eftersom att en 4betsize till 25% är anpassad till den sizen så att man kan 4betbluffa och folda till push. Ganska standardiserat spel nuförtiden..

Postad
Jag har aldrig sett ngn 4beta 25% av stacken och sen folda. Folk har ju generellt jävligt snäv 4betrange, om de ens har ngn. Förstår inte varför vi ska tro att fi har bluffar i sin range utan ngn read.

Förstår inte varför fi skulle ha en range utan bluffar. Och har du verkligen aldrig sett folk 4-bet/folda?

Postad

Vilken nivå spelar du på?

Postad

lol.... klart han kan folda... annars är han sick exploaterbar.

• 2 weeks later...
Postad
Varför 5betar vi nånsin KQ här? Att fi skulle 4betfolda är ju inte så troligt.

Vad snackar du om?

4bet fold är väll ingenting ovanligt man ser det ju nästan varje session.

Du säger att du alldrig har sett en 4bet fold det låter verkligen som en ren lögn i mina öron.

Postad
Vad snackar du om?

4bet fold är väll ingenting ovanligt man ser dte ju nästan varje session.

Du säger att du alldrig har sett en 4bet fold det låter verkligen som en ren lögn i mina öron.

Glöm det. Jag snurrade till det.