Gå till innehåll

Hjälp med PokerStove


rymz2008

Recommended Posts

Om vi säger att jag sitter med Ks9c pre och en snubbe går allin, hur ska jag göra för att sätta honom på en hand? Jag skriver ju in min hand men vad skriver jag på honom(player 2)? Man kan ju ta random, och har även sett att folk skrivit typ 20% och fått fram en range. Kan nån förklara hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det vet jag. Men alltså, hur ska jag få fram en range på honom överhuvudtaget? Jag som sagt har Ks9c preflop och min motståndare ställer. Jag skriver in Ks9c på Player 1, vad gör jag på Player 2?

 

 

Det är ju här din erfarenhet kommer in. Om du hela tiden (även händer du inte är med i) försöker sätta dina motspelare på specifika händer eller en viss range kommer du snart bli allt bättre på detta. För du dessutom notes på dom kan du ha hjälp av dessa. När du över allt mer på detta kommer du så småningom (om du har lite talang för det) att kunna sätta de du spelar mot ofta (om dom inte är allt för luriga) på en ganska specifik range som stämmer överens med verkligheten väldigt bra.

 

Men om du verkligen inte har en aning om, eller en känsla av att han sitter på en viss range så kan du lite gärna sätta honom på "random".

 

 

Öva, öva, öva. när du spelar, när du railar... öva öva öva..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju här din erfarenhet kommer in. Om du hela tiden (även händer du inte är med i) försöker sätta dina motspelare på specifika händer eller en viss range kommer du snart bli allt bättre på detta. För du dessutom notes på dom kan du ha hjälp av dessa. När du över allt mer på detta kommer du så småningom (om du har lite talang för det) att kunna sätta de du spelar mot ofta (om dom inte är allt för luriga) på en ganska specifik range som stämmer överens med verkligheten väldigt bra.

 

Men om du verkligen inte har en aning om, eller en känsla av att han sitter på en viss range så kan du lite gärna sätta honom på "random".

 

 

Öva, öva, öva. när du spelar, när du railar... öva öva öva..

 

Äntligen ett seriöst inlägg, vilket man knappt ser på detta forum längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...