Gå till innehåll

Bostadsförsäljning


m1978

Recommended Posts

För ca 2 månader sen köpte man en 2:a, äntligen tänkte man efter 5-6 år i en etta. Äntligen skulle man få ett sovrum, balkong, stort kök, mera förvaring osv osv osv.

Försäljning av min skulle ju inte vara några problem då det är ett populärt område och alla lägenheter här har gått snabbt och till höga priser hela tiden.

Sen sa det KABOOOOOM i Usa, varför ska hela jävla världen dansa efter deras pipa?

Aja liknande lägenheter som min gick för ca 1 mille för ett halvår sen i detta område, nu kommer inte ens folk och tittar på visningar trots ett utgångspris på 725K.

Behöver inte folk bo längre eller vad är det frågan om?

SUCK SUCK SUCK :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ca 2 månader sen köpte man en 2:a, äntligen tänkte man efter 5-6 år i en etta. Äntligen skulle man få ett sovrum, balkong, stort kök, mera förvaring osv osv osv.

Försäljning av min skulle ju inte vara några problem då det är ett populärt område och alla lägenheter här har gått snabbt och till höga priser hela tiden.

Sen sa det KABOOOOOM i Usa, varför ska hela jävla världen dansa efter deras pipa?

Aja liknande lägenheter som min gick för ca 1 mille för ett halvår sen i detta område, nu kommer inte ens folk och tittar på visningar trots ett utgångspris på 725K.

Behöver inte folk bo längre eller vad är det frågan om?

SUCK SUCK SUCK :evil:

 

Hyr ut i andrahand eller dyl tills det stabiliserat sig lite. Folk kan inte vägra köpa bostäder hur länge som helst.

 

Vilket område?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyr ut i andrahand eller dyl tills det stabiliserat sig lite. Folk kan inte vägra köpa bostäder hur länge som helst.

 

Vilket område?

 

 

 

Nacka - Ektorp

 

Jo jag går i dom tankarna fast bankerna är ju som dom är, får ju ingen vinst från min gamla att stoppa in i nya om jag inte säljer. Och då är bankerna lite kinkiga just nu hur mycket man får ha i lån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en etta som varit värderad till 8-900K. Precis innan kraschen i usa köpte jag en tvåa för 1,220,000.

Med tanke på att jag bara har lån på 380 på min etta så skulle jag kunna lägga in några hundra k i nya.

Sen kom smällen och nu vågar ingen köpa verkar det som och då har man ingen kontant insats i den nya.

Ungefär så ligger det till. Får prata med både bank och mäklare i veckan och se hur man ska gå tillväga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det stabiliserar redan nu. Men du får ju aldrig i närheten av en mille för den.

 

// edinsvägen 30 kvm

 

Nu är jag dålig på nacka men jag förstår varför du inte får ut 33 k/kvm.

 

Kan tillägga att i området jag bor har det gått ca 10-12 % ENDAST i september.........................

 

I området där du bor har priserna GÅTT UPP under samma tid.......kanske nybyggnation? går inte att veta utan mer info om rådata.

 

Byt mäklare till någon större kedja kan fungera för ökat intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en etta som varit värderad till 8-900K. Precis innan kraschen i usa köpte jag en tvåa för 1,220,000.

Med tanke på att jag bara har lån på 380 på min etta så skulle jag kunna lägga in några hundra k i nya.

Sen kom smällen och nu vågar ingen köpa verkar det som och då har man ingen kontant insats i den nya.

Ungefär så ligger det till. Får prata med både bank och mäklare i veckan och se hur man ska gå tillväga

 

Jo, sånt här är ju trist, men bara för att nånting varit värderat till en viss summa så innebär det ju inte att man när man säljer får det. Självklart varierar priset med efterfrågan och tillgång, och jag kan sätta en rejäl sudd på att priset på din nya lya inte är detsamma som det bara några månader/halvår var. Tycker det är lite knepigt resonerat att man ska vinna i båda ändarna liksom. Så länge man köper lägenheter som man långsiktigt ska bo i, så är det här mycket av ett "icke-problem".

 

Jag förstår dock din frustration, och hoppas verkligen du får ett bud som du tycker är ok.

 

Men du har ju bara 380k i lån dessutom? Vad var anskaffningsvärdet? Om du inte gick in med ganska mycket pengar i de förra lägenheten så ser det väl ut som en ganska bra affär om du skulle få höga 700 000?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Läste att marknaden för andrahandsuthyrning också dykt. (hittar inte artikeln) Det är inte längre uthyrarnas marknad. Utbudet har ökat enormt då de som inte kan sälja nu väljer att hyra ut.

 

Bra för mig som tänkte hitta något i Sthlm (med omnejd) till februari ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...