StuUngar Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 På den lokala klubben kan man lira BJ med "normala" regler, dvs. dealer must draw to 17, du får dubbla och splitta etc. Det enda är att dealern vinner på lika vid 17,18,19. Min fråga är, har man fortfarande edge mot huset vid optimalt spel och korträkning? Citera
gdaily Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 På den lokala klubben kan man lira BJ med "normala" regler, dvs. dealer must draw to 17, du får dubbla och splitta etc. Det enda är att dealern vinner på lika vid 17,18,19. Min fråga är, har man fortfarande edge mot huset vid optimalt spel och korträkning? Absolut inte, det där är i storleksordningen -5% för dig, lite beroende på regler för surrender mm. Citera
StuUngar Postad 19 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Absolut inte, det där är i storleksordningen -5% för dig, lite beroende på regler för surrender mm. Ojdå, det var som satan. Trodde inte det var så dåligt. Citera
gdaily Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Ojdå, det var som satan. Trodde inte det var så dåligt.Varför tror du att krogblackjacken existerar, med maxinsats 60 kr. Liknande regler där, och de ska få ihop till hyra, utrustning, lön, skatt och vinst. Krävs höga marginaler då. Citera
gdaily Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Från den utmärkta sidan wizardofodds Player loses 17,18 ties -3.58% Player loses 17-19 ties -5.30% Player loses 17-20 ties -8.38% Player loses 17-21 ties -8.86% European no hole card7 -0.11% Player may double on 10,11 only -0.18% Player may double on 9-11 only -0.09% Som ni ser går det snabbt utför på svensk krogblackjackMen det finns vissa plus också Player may draw to split aces +0.19% Player may resplit aces +0.08% Citera
DrRoland Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Ska man spela med reglerna att huset vinner på ties så kan man lika gärna ge bort pengarna direkt. Citera
jimisola Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Men går man på krogen här i Sverige finns ofta över/under vilket om jag fattat det rätt ska gå få edge på bara man kan tänka sig att spela helt optimalt och sluta dricksa dealern ... no? Edit: Bygger såklart också på att andra tycker det är ok att man spelar på deras över/under då bj:n i sig är EV- och man inte får spela ö/u på tomma fält Citera
Torsus Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Men går man på krogen här i Sverige finns ofta över/under vilket om jag fattat det rätt ska gå få edge på bara man kan tänka sig att spela helt optimalt och sluta dricksa dealern ... no? Edit: Bygger såklart också på att andra tycker det är ok att man spelar på deras över/under då bj:n i sig är EV- och man inte får spela ö/u på tomma fält Korrekt! Rätt skött så är det +EV att spela på Ö/U Jag har inte personlig erfarenhet av detta men har hört av andra att det brukar vara OK att spela bakom andra... Citera
Recommended Posts