Gå till innehåll

Det liv jag älskar att leva, tar långsamt livet av mig


Peruken80

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hatar att läsa för långa inlägg, så jag ska försöka dela in resorna i dagar.

 

Jag kommer börja med fylleresan till sälen. Jag hade inte tänkt att följa med från början, men kvällen innan kom en polare förbi för att övertyga mig.. Grejen var den att jag redan klättrade på väggarna pga. en alldeles för lugn julhelg. Så någon övertalning var det inte tal om.

Morgonen efter sätter sig jag + 2 polare i bilen med 12 flaskor kosken. Väl framme tar det inte många minuter innan första flaskan korkas upp, det sköljs ner med ljummen äcklig sprite.

Helt plötsligt hörs ett ljud som liknar ett segervrål. Jag trodde någon hade vunnit en jättepott, men in stormar en överlycklig polare med Risk i högsta hugg. Tyvärr förstördes första kvällen pga. Risket, vi glömde bort tiden och taxin lämnade stugan först 00.30. När vi kommer fram till HC är kön olidligt lång så vi bestämmer oss för att testa Harrys istället. Ett jävla misstag förutom att vi lyckade sno med oss en sjukt fet fin julgris. Vi bestämde oss för att jag skulle få ta hem den, eftersom jag hade köpt julsaker för 4-6000 kr i år. Den skulle passa perfekt bredvid min 95 cm höga jultomte.

När vi kom hem till stugan så började diskussionen om den var gjord i trä eller keramik, helt plötsligt vill dom att vi ska slänga in den i brasan för att kolla vem som har rätt. Jag vägrar så klart och går och gömmer grisen i min säng.

Det här är inte slutet på denna historia, men vi tar slutet lite senare. Kan tilläggas att jag sov med grisen i 4 dagar, det som började som en rolig diskussion om den var gjort i trä eller keramik har nu blivit en häxjakt på att bränna upp in min feta fina julgris.

 

Morgonen efter hade vi bestämt oss för att åka skidor. Misstag nummer 2 begås här, efter 2,5 timmes väntan på skidor kommer jag fram till att 2 dagar skidhyra räcker nog för mig. Det blev exakt 2 åk den dagen sedan blev ölsuget för stort. Kan väl redan nu tillägga att det blev exakt 2 åk på hela resan. Och det skulle senare vissa sig att det nog kommer vara mina livs dyraste åk , men vi tar det lite senare.

På kvällen skulle vi absolut inte begå samma misstag som kvällen innan ,så vi beställde en taxi till 21.00. Det skulle vissa sig att just den här kvällen skulle bli resans bästa för mig. Inte för att jag hade sjukt roligt utan för att resterande kvällar slutat i total katastrof.

Vaaaaa fan!!!! När jag tänker efter så kanske den här resan var en riktig jävla skitresa. Jag måste nog ha förträngt allt och intalat mig själv vilken toppenresa jag haft.

JAJA, nu måste jag ringa och höra mig för om vi hade en toppenresa till sälen. Återkommer senare med de sista katastrofdagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...