Gå till innehåll

The Well - Puni


Elitloppet

Recommended Posts

Vad har du för säng, länk plz. Vet att Drc hade det otroligt mysigt i din säng när han var där, hur skönt som helst sa han.

 

Hur försvarar man sig bäst mot ett attackerande lejon?

 

När får vi se dig 6tabla Ebi, tureedonk vs tureedonk?

 

Hittade ingen bra länk på min snabba googling. Det är en Continental från Stjärnbädden iaf, 180*200. Fantastiskt skön!

 

Humm man gör nog bäst i att försöka sitt allra yttersta för att aldrig bli attackaerad av ett lejon. Man är antagligen rätt körd om man väl är där. Iaf jag.

 

6-tablandet kan la bli när som. Jag är öppen för att spela de flesta bara det sker på låg nivå så att det inte blir för dyrt :mrgreen:

 

Vad ska microstakes spelare tänka på/lära sig för att bli snabbast bättre på no limit och kunna gå upp i nivåer?

 

Tjaa, ett större range-tänkande skulle de flesta nog må bra av, kommer jag nånsin hit med en bättre hand, eller måste jag verkligen syna ner här då jag kommer hit med så många bättre händer jag kan syna ner osv.

 

Att välja rätt händer till rätt saker är ett rätt vanligt misstag även hos spelare högre upp i nivåer. 22 eller 87 är inte bra händer att raisebluffa och skjuta in massa pengar med på AKQ exempelvis.

 

Också många som 3betar preflop utan att egentligen veta varför, och sen mår de kasst när de blir 4betade och sitter där med sina nior eller AQ emot utg open. Samma sak här egentligen, använd rätt händer till rätt saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur mkt har du förlorat på pokern?

 

Vem har sjukast kortsnitt, Rooney, Punkrock kid eller gretko?

 

Allsvenskan eller Elitserien?

 

Pingpong eller spiddway?

 

Rolex eller Breitling?

 

Daniel Negreanu eller Gus hansen? Varför?

 

Rangordna följande spelare: Eli Elezra, Weniotto, Gossipgirl, 070, tinkivink, HERRARAX och dej själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt har du förlorat på pokern?

 

Vem har sjukast kortsnitt, Rooney, Punkrock kid eller gretko?

 

Allsvenskan eller Elitserien?

 

Pingpong eller spiddway?

 

Rolex eller Breitling?

 

Daniel Negreanu eller Gus hansen? Varför?

 

Rangordna följande spelare: Eli Elezra, Weniotto, Gossipgirl, 070, tinkivink, HERRARAX och dej själv.

 

 

Har förlorat lite mindre än jag vunnit.

 

Punken har tveklöst sjukast kortsnitt, men Gretko springer ändå bäst eftersom han får spela massa konstiga människor hela tiden (Smala hajen, cmagnusson osv). Dessutom får han vinna mot dom.

 

Elitserien, i speedway.

 

Öhm, spela pingis kika på speedway imo.

 

Inga klockor överhuvudtaget. Räcker gott o väl med mobilen.

 

Får lov att bli Gus Hansen. Har läst ett par sidor ur hans bok, det räcker som argument. Riktig kung.

 

Rangordning: Jag, 070, tinkivink, weniotto, HERRERAX, GossipGirl, Elezra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Hur gammal är du?

 

* Om du fick ge lite råd till en spelare som spelat högt men dalat drastiskt, vad skulle det vara?

 

* Hur mkt tableselecter anser du dig själv vara?

 

* Hur viktiga, på en skala 1-10, anser du CR-filmerna var för dig?

 

* Hade du varit en bättre pokerspelare/dragit in mer cash om du inte haft flickvän?

 

* Nämn dina 5 favoriter att möta/5 du helst slipper möta på NL400-NL600 OnGame.

 

* Utgår ifrån att du har rättigheterna till dina filmer eller åtminstona sparade som du gjorde åt Pokercampus - hur mkt skall du ha för att sälja dom?

 

* Vad är din inställning till Pokercampus idag? Bra idé? Bra sida? Vart gick det snett?

Sist av allt tycker jag du verkar väldigt vettig. Lycka till i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Hur gammal är du?

 

* Om du fick ge lite råd till en spelare som spelat högt men dalat drastiskt, vad skulle det vara?

 

* Hur mkt tableselecter anser du dig själv vara?

 

* Hur viktiga, på en skala 1-10, anser du CR-filmerna var för dig?

 

* Hade du varit en bättre pokerspelare/dragit in mer cash om du inte haft flickvän?

 

* Nämn dina 5 favoriter att möta/5 du helst slipper möta på NL400-NL600 OnGame.

 

* Utgår ifrån att du har rättigheterna till dina filmer eller åtminstona sparade som du gjorde åt Pokercampus - hur mkt skall du ha för att sälja dom?

 

* Vad är din inställning till Pokercampus idag? Bra idé? Bra sida? Vart gick det snett?

Sist av allt tycker jag du verkar väldigt vettig. Lycka till i framtiden!

 

*21 år gammal.

 

*Se över ditt spel objektivt och prata mkt med poker med erkänt duktiga spelare. Sen ska man komma ihåg att det går att göra fina pengar även på NL200-NL400 jämfört med ett vanligt jobb om man grindar på ordentligt och får in mkt RB osv... Så ett råd skulle väl kunna vara att nöja sig med det istället för att sikta på att ta sig tillbaka till de höga stakesen där de monetära swingsen kan vara väldigt jobbigt för psyket (kan jag tro).

 

*Jo jag game-selectar en del helt klart. Sitter aldrig på ett bord där enbart duktiga regs spelar, utan det måste finnas nån dålig reg åtminstone för att jag ska sitta. Passar även upp på sådana bord ibland om jag har andra som är bättre.

 

*De var nog en nia på den tiden, och jag rekommenderar det varmt till folk som spelar NL200 och nedåt typ. På högre stakes idag vet jag inte om jag tycker att de filmerna bidrar med så mkt alls. Man ska komma ihåg att jag var oerhört dålig innan jag blev medlem på CR, DC osv.

 

*Hade nog varit en bättre spelare ja, och hade med stor säkerhet också dragit in mer pengar. Sen hade jag nog spenderat mkt mer pengar på resor osv också. I vilket fall som helst är det så himla värt det, mitt förhållande är det bästa jag har i mitt liv. Väldigt skönt att alltid kunna falla tillbaka på det i tunga tider när pokern och livet i allmänhet går trögt.

 

*Har inte lirat NL400 på evigheter så den får jag passa på. Inte spelat så mkt NL600 på sistone heller men 1001nickz, PippiKort, Watoz, DonLimit och SqueezeMyNuts är väl alla bra. Generellt tycker jag det finns mkt halvusla regs på 600.

 

*Angående dessa filmer så får jag be att återkomma. Siffan är noll i nuläget, men vi får se hur det blir med PC o allt runtomkring det framöver.

 

*Idén är väl helt ok, men jag tror att marknaden nog är lite för liten om man ska nischa in sig på enbart Sverige. Då måste man verkligen ha elitens elit för att tillräckligt många ska intresseras, så att man kan håva in lite deg.

Jag var ju inte med så länge men under min tid var det ju alldeles för få videos som producerades, vilket var det största problemet. Sen att man aldrig fick nån feedback eller info ifrån ledning osv var heller inte så kul. Såg aldrig ett rejält kontrakt eller nånting heller så allting var lite halvdant tyvärr. OM det sköttes perfekt kanske det skulle gå att få rull på det hela, om man lyckades signa upp väldigt namnkunniga coacher. Jag ser detta som oerhört osannolikt.

 

Tack! Och tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Vem skulle du helst gifta dig med och tillbringa minst 5 år av ditt liv med av följande: (Läste du hade flickvän, men det får du tänka bort)

 

1. En STEKHET bimbo som nästan är omöjlig att ha en civiliserad konversation med pga dumhet. Men sexet är av en annan värld, det finns inget som hon inte ställer upp på, inte heller något som hon inte utövar i perfektion.

 

2. En alldaglig brud, inget speciellt utseende på något sätt, varken ful eller snygg. Hon är ganska smart (på gränsen till smartare än dig och äger ofta upp dig i diskussioner). Hon hatar dessutom att städa och laga mat.

 

3. Är en riktigt kossa till utseendet. Hon ser ut som en blandning mellan en flitigt använd disktrasa och ett överkört rådjur. Men den här "bruden" är kock, och en jävligt bra sådan, hon har heller ingenting emot att fixa och dona med städning. Dessutom så har ni en ultimat personligetskemi, ni kan prata om vad som helst hur länge som helst och skrattar åt samma saker.

 

4. Är om möjligt ännu mer grotesk till utseendet än nr3. Hennes ansikte kan bara liknas vid en rostig stekspade och den 180kg tunga kroppen är farligt lik en säck potatis på en bra dag. Ni har ingenting gemensamt och städning&matlagning existerar inte i hennes ordbok. Vad som däremot existerar är pengar. Denna koloss till varelse är STENRIK. Hon är dessutom givmild och låter dig spendera ganska ordentliga summor. Du vet också på förhand att du kommer få 5milj kr vid en skilsmässa.

 

------

 

Du får en miljon dollar om du trycker på en knapp men då kommer någon i världen dö. Kan vara du eller någon nära, gör du det och motivering?

 

-----

 

hur snygg tkr du att du är 1-10?

 

Skala i snygghet på pf 1-10?

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får en miljon dollar om du trycker på en knapp men då kommer någon i världen dö. Kan vara du eller någon nära, gör du det och motivering?

 

Är det helt random? så inte större risk för familjemedlem? Isf hoppas jag alla trycker, typ. hm, förutsatt att du inte får veta vem eller hur och det tycks vara naturligt. Men då förstörs ju hela idéen kanske...

 

Var hittar man bäst slotsvärde i vegas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så obeskrivligt extremt random att den här vaknade till liv igen, men jag ska väl inte vara den som är den.

 

 

Vem skulle du helst gifta dig med och tillbringa minst 5 år av ditt liv med av följande: (Läste du hade flickvän, men det får du tänka bort)

 

1. En STEKHET bimbo som nästan är omöjlig att ha en civiliserad konversation med pga dumhet. Men sexet är av en annan värld, det finns inget som hon inte ställer upp på, inte heller något som hon inte utövar i perfektion.

 

2. En alldaglig brud, inget speciellt utseende på något sätt, varken ful eller snygg. Hon är ganska smart (på gränsen till smartare än dig och äger ofta upp dig i diskussioner). Hon hatar dessutom att städa och laga mat.

 

3. Är en riktigt kossa till utseendet. Hon ser ut som en blandning mellan en flitigt använd disktrasa och ett överkört rådjur. Men den här "bruden" är kock, och en jävligt bra sådan, hon har heller ingenting emot att fixa och dona med städning. Dessutom så har ni en ultimat personligetskemi, ni kan prata om vad som helst hur länge som helst och skrattar åt samma saker.

 

4. Är om möjligt ännu mer grotesk till utseendet än nr3. Hennes ansikte kan bara liknas vid en rostig stekspade och den 180kg tunga kroppen är farligt lik en säck potatis på en bra dag. Ni har ingenting gemensamt och städning&matlagning existerar inte i hennes ordbok. Vad som däremot existerar är pengar. Denna koloss till varelse är STENRIK. Hon är dessutom givmild och låter dig spendera ganska ordentliga summor. Du vet också på förhand att du kommer få 5milj kr vid en skilsmässa.

 

--Fem år kan man väl klara med en riktig bimbo, de andra alternativen lät väldigt icke tilltalande så tar väl alt 1 I guess. I brist på bättre alternativ dvs.----

 

Du får en miljon dollar om du trycker på en knapp men då kommer någon i världen dö. Kan vara du eller någon nära, gör du det och motivering?

 

-Menar du att det är lika stor chans för alla människor på jorden att dö eller är det större chans att det inte är det eller vet jag helt enkelt inte? Om det är lika stor chans för alla på jorden trycker jag.---

 

hur snygg tkr du att du är 1-10? 6,5

 

Skala i snygghet på pf 1-10? 6,5 I guess? eller är pokerspelare ovanligt fula? Kanske, men inget jag reflekterat över direkt iaf.

 

:-)

 

Att utbilda fisken - problematiskt eller kvasiproblematiskt? ;)
Hehehe, inget jag tycker man bör göra såvida man inte har nåt utbyte av det själv, och eftersom det är fisk vi utbildar så har man nog inte det oftast. Iaf inte lika mkt som man ger omss.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe, inget jag tycker man bör göra såvida man inte har nåt utbyte av det själv, och eftersom det är fisk vi utbildar så har man nog inte det oftast. Iaf inte lika mkt som man ger omss.

 

Tar du detta till intäkt för att man ska undvika att föra stratdiskussioner på öppna pokerforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem skulle du helst gifta dig med och tillbringa minst 5 år av ditt liv med av följande: (Läste du hade flickvän, men det får du tänka bort)

 

1. En STEKHET bimbo som nästan är omöjlig att ha en civiliserad konversation med pga dumhet. Men sexet är av en annan värld, det finns inget som hon inte ställer upp på, inte heller något som hon inte utövar i perfektion.

 

2. En alldaglig brud, inget speciellt utseende på något sätt, varken ful eller snygg. Hon är ganska smart (på gränsen till smartare än dig och äger ofta upp dig i diskussioner). Hon hatar dessutom att städa och laga mat.

 

3. Är en riktigt kossa till utseendet. Hon ser ut som en blandning mellan en flitigt använd disktrasa och ett överkört rådjur. Men den här "bruden" är kock, och en jävligt bra sådan, hon har heller ingenting emot att fixa och dona med städning. Dessutom så har ni en ultimat personligetskemi, ni kan prata om vad som helst hur länge som helst och skrattar åt samma saker.

 

4. Är om möjligt ännu mer grotesk till utseendet än nr3. Hennes ansikte kan bara liknas vid en rostig stekspade och den 180kg tunga kroppen är farligt lik en säck potatis på en bra dag. Ni har ingenting gemensamt och städning&matlagning existerar inte i hennes ordbok. Vad som däremot existerar är pengar. Denna koloss till varelse är STENRIK. Hon är dessutom givmild och låter dig spendera ganska ordentliga summor. Du vet också på förhand att du kommer få 5milj kr vid en skilsmässa.

 

Optimala borde väl vara gifta sig med 4an o se till att nån lönnmördar henne, ha 1an som älskarinna, bli bästis med 3an, och 2an skiter man helt enkelt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar du detta till intäkt för att man ska undvika att föra stratdiskussioner på öppna pokerforum?

 

Jag ser ingen poäng i att göra det iaf, och om jag rent hypotetiskt skulle ha coachat någon skulle jag inte vilja att det jag isf lärde ut skulle spridas på öppna forum nej. Skulle nog rentav göra det till ett villkor för att gå med på att coacha någon att det vi pratar om stannar utanför forumvärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt random? så inte större risk för familjemedlem? Isf hoppas jag alla trycker, typ. hm, förutsatt att du inte får veta vem eller hur och det tycks vara naturligt. Men då förstörs ju hela idéen kanske...

 

Var hittar man bäst slotsvärde i vegas?

 

Eh, vore ju absurt omoraliskt att trycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man lär ju kunna rädda x antal andra liv för en miljon dollar.

 

Roligt att ett forum som är fullt av liberaler(nu kanske inte ni är det) är så måna om individuella rättigheter o det är så hemskt när staten hotar med våld o tar ens pengar. Men själv är det lugnt att godtyckligt döda en människa(vilket verkligen är att kränka individuella rättigheter) för att få en stor summa pengar. Och nu kanske det var precis så de som sa ja tänkte direkt, ja med 1M$ kan jag rädda fler liv än det som tas så låt oss göra så. Men då är man utilitarist och mer likt något som skulle komma från vänstern än liberalismen så går verkligen inte ihop. För det andra finns det andra saker man kan göra före detta, dvs ge bort alla ens ägodelar etc. Och för det tredje är utilitarister för höga skatter pga bl.a tillgångars avtagande värde och det vet jag att åtminstone inte puni är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att ett forum som är fullt av liberaler(nu kanske inte ni är det) är så måna om individuella rättigheter o det är så hemskt när staten hotar med våld o tar ens pengar. Men själv är det lugnt att godtyckligt döda en människa(vilket verkligen är att kränka individuella rättigheter) för att få en stor summa pengar. Och nu kanske det var precis så de som sa ja tänkte direkt, ja med 1M$ kan jag rädda fler liv än det som tas så låt oss göra så. Men då är man utilitarist och mer likt något som skulle komma från vänstern än liberalismen så går verkligen inte ihop. För det andra finns det andra saker man kan göra före detta, dvs ge bort alla ens ägodelar etc. Och för det tredje är utilitarister för höga skatter pga bl.a tillgångars avtagande värde och det vet jag att åtminstone inte puni är.

 

Lustigt att du tror att jag är liberal (om det är mig du syftar på), då jag mig veterligen inte har skrivit ett enda politiskt inlägg på PF. I vilket fall så läste jag någonstans att man kunde rädda ett liv i Afrika för $200. Om det nu stämmer så har iaf inte jag något problem med att rädda 5000 afrikaner mot ett randomliv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att du tror att jag är liberal (om det är mig du syftar på), då jag mig veterligen inte har skrivit ett enda politiskt inlägg på PF. I vilket fall så läste jag någonstans att man kunde rädda ett liv i Afrika för $200. Om det nu stämmer så har iaf inte jag något problem med att rädda 5000 afrikaner mot ett randomliv.

 

Syftade nog inte på dig då det var du som tog upp grejen om att rädda liv för pengarna. Nu kanske inte de andra är det heller utan helt enkelt är utilitarister och det var precis så de tänkte isf ber jag om ursäkt i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på om jag skulle trycka på knappen utan att få betalt. Vore sjukt spännande, skulle sitta o svettas o pulsen skulle skena iväg som fan innan man trycker.

 

Få betalt för att döda folk, utan rimlig anledning, är isig helt omoraliskt, större chans att jag skulle göra det utan att få betalt. hihi.

 

 

Hej Puni, nämn lite filmer du rekkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ingen poäng i att göra det iaf, och om jag rent hypotetiskt skulle ha coachat någon skulle jag inte vilja att det jag isf lärde ut skulle spridas på öppna forum nej. Skulle nog rentav göra det till ett villkor för att gå med på att coacha någon att det vi pratar om stannar utanför forumvärlden.

 

Jag förstår tanken, men håller absolut inte med om den. Den effekt som en enskild postare kan ha och (no offence) revolutionsvärdet av den information som du kan ha gett till din coachee är imo mikroskopisk.

 

Tror du alltså att en enskild postare som inte typ heter David Sklansky kan få ett sådant genomslag med sina poster att det har en ens nära mätbar effekt på motståndet vid borden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår tanken, men håller absolut inte med om den. Den effekt som en enskild postare kan ha och (no offence) revolutionsvärdet av den information som du kan ha gett till din coachee är imo mikroskopisk.

 

Tror du alltså att en enskild postare som inte typ heter David Sklansky kan få ett sådant genomslag med sina poster att det har en ens nära mätbar effekt på motståndet vid borden?

 

Nej men om jag och alla jag diskuterar poker med skulle utelämna allt vi kan o funderar på skulle det nog kunna göra viss skillnad iaf.

 

Dessutom vore det ju omöjligt för mig att fortsätta ta betalt (i detta hypotetiska scenario där jag coachar) för det jag lär ut om det helt plötsligt är tillgängligt för alla gratis på ett forum, och jag tror inte jag skulle tillskanska sig så mkt info tillbaka att jag skulle kunna lära ut väldigt mkt mer efter diskussionen än jag kunde innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...