Gå till innehåll

Elov1 @ Redbet 0.05/0.10


elov

Recommended Posts

Okej, vilken site lirar du på?

 

Härligt med folk som kommer med kritik, det tar jag emot med glädje :), Hoppas fler kommenterar också!

 

Det du säger om händerna och om mitt spel stämmer nog till viss del! AJof är verkligen inte en stark hand och speciellt inte vid en raise och call före :/

Jag spelar nog alldeles för många händer ur position som jag borde välja att limpa alt folda!

 

Va uppe i €125+ på 2 dagar men nu är jag nere på ca €60 + i CG, dock lirar jag HU sittar emellanåt vilket har gjort att jag inte har en backdag än!

 

Men det är CG jag vill lira och bli bättre på så kom som sagt med kritik på vad jag gör fel och va jag kan göra bättre

 

Hur gör ni t.ex. med låga par i tidig pos? vi säger 22-77 ?? fold, limp eller raise?

lika Axs har jag en förmåga att limpa med oerhört ofta och det har jag sett att jag losar en hel del på, floppar färg ca 12% lr var är det?

 

Ang låga pps i tidig pos, så raisar jag oftast beroende på bord. Är det ngn som frekvent 3 bettar i sen position foldar jag hellre. Jag limpar inte pps iaf. Axs är samma, höjer den om jag ska spela, limpar inte. Försök att få bort limpandet så mkt som möjligt. Även om du givet inte ska överspela dina händer. Axs kan du ju gärna folda oxå:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, vilken site lirar du på?

Jag lirar mestadels på nätverket merge, på siten carbonpoker. men även en del på Full tilt.

Hur gör ni t.ex. med låga par i tidig pos? vi säger 22-77 ?? fold, limp eller raise?

lika Axs har jag en förmåga att limpa med oerhört ofta och det har jag sett att jag losar en hel del på, floppar färg ca 12% lr var är det?

Du verkar spela mer shorthanded vilket jag inte gör men, vid ett tight bord så raisar jag inprincip alla pocketpar, kan även finnas undantag, då jag kanske har vunnit några potter i rad kan jag folda ett lågt pp dock. ibland limpar jag också för att mot tighta gubbar få betalt. varierar väldigt men som sagt oftast raise.

 

sen jag gillar ju inte Axs får jag ju säga, i shorthanded hade jag nog foldat UTG, UTG+1 och hade jag valt att spela den och det är foldat till mig alt. limpare så blir det en raise, limp är uteslutet. när de limpat i tidig position så anser jag den handen han spelar är svag och kan troligtvis så har du bästa handen. lätt att överspela Axs om man träffar ess iofs, fast HU mot en som synat din raise, så är det bara att betta på.

 

Svårt att förklara mig kort märker jag, hoppas det inte blev allt för krångligt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar spela mer shorthanded vilket jag inte gör men, vid ett tight bord så raisar jag inprincip alla pocketpar, kan även finnas undantag, då jag kanske har vunnit några potter i rad kan jag folda ett lågt pp dock. ibland limpar jag också för att mot tighta gubbar få betalt. varierar väldigt men som sagt oftast raise.

 

sen jag gillar ju inte Axs får jag ju säga, i shorthanded hade jag nog foldat UTG, UTG+1 och hade jag valt att spela den och det är foldat till mig alt. limpare så blir det en raise, limp är uteslutet. när de limpat i tidig position så anser jag den handen han spelar är svag och kan troligtvis så har du bästa handen. lätt att överspela Axs om man träffar ess iofs, fast HU mot en som synat din raise, så är det bara att betta på.

 

Svårt att förklara mig kort märker jag, hoppas det inte blev allt för krångligt :P

 

Nej det förstår precis vad du säger! Innan jag drar igång nästa session så ska jag se över mina Axs händer, tror faktiskt att jag torskat hittills på de flesta dessa händer :P

 

Edit: Har gjort en snabb överblick på de ca 3,5k händer jag spelat och sett att jag torskat på bra många Axs händer.

Har några händer där jag ligger + men då är det små summor om man lika gärna kan vara utan!

Plockar bort dessa händer till nästa session!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag går det inte att undvika minusdag, ingenting stämmer, jag torskar både i HU och CG. Den sista sessionen tyckte jag att jag själv spela bra, klart inte det bästa spelet men ändå bra. Tyvärr har man en hel del oflyt i potterna!

 

Här är ett exempel!

 

***** Hand History for Game 1348574550 *****

$10 NL Texas Hold'em - Thursday, December 4, 17:42:58 ET 2008

Table Table TH 869 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: konyesz ( $10.52 )

Seat 3: peppuccio ( $11.14 )

Seat 5: Elov1 ( $9.6 )

Seat 2: ANDI_72 ( $10.88 )

konyesz posts small blind [$0.05].

ANDI_72 posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov1 [ Qs Kc ]

peppuccio calls [$0.1].

Elov1 raises [$0.55].

konyesz calls [$0.5].

ANDI_72 folds.

peppuccio calls [$0.45].

** Dealing Flop ** [ 8s, Qh, 4c ]

konyesz checks.

peppuccio checks.

Elov1 bets [$1.25].

konyesz folds.

peppuccio calls [$1.25].

** Dealing Turn ** [ Td ]

peppuccio checks.

Elov1 bets [$4].

peppuccio calls [$4].

** Dealing River ** [ Ts ]

peppuccio checks.

Elov1 checks.

peppuccio shows [ Tc, Ks ] three of a kind, tens.

peppuccio wins $11.64 from the main pot with three of a kind, tens.

 

 

Jag är till 99.9% säker att jag har han fram till river, men är jag ute å cyklar så är det lika bra att checka ner river!

 

Det jag kan vara glad över är att jag betar hela vägen med bäst hand och ger upp när jag är slagen =)

 

Dagsresultatet blir €28

Nya tag imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal händer: 277

Resultat: €41

 

Idag har det mesta gått min väg och jag kan säga att jag spelat riktigt bra, tycker jag själv iaf :). Efter att ha fått lite kommentarer här i Db:n och kikat lite i PT så har jag ändrat en del i spelet ytterliggare och det känns faktiskt som att jag är på rätt väg!

 

Dagens hand lär jag ju också ha :) Hu hade ni spelat i det avgörande läget?

 

***** Hand History for Game 1349787221 *****

$10 NL Texas Hold'em - Friday, December 5, 14:49:27 ET 2008

Table Table TH 128 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: Elov1 ( $15.14 )

Seat 4: vinzzou ( $8.09 )

Seat 5: uccio86 ( $15.07 )

Seat 1: nicolooo ( $14.05 )

Seat 2: +*+*+*+* ( $19.29 )

vinzzou posts small blind [$0.05].

uccio86 posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov1 [ Jh Js ]

nicolooo raises [$0.5].

+*+*+*+* folds.

Elov1 calls [$0.5].

vinzzou calls [$0.45].

uccio86 calls [$0.4].

** Dealing Flop ** [ Ac, Kd, Jc ]

vinzzou checks.

uccio86 checks.

nicolooo checks.

Elov1 bets [$1.5].

vinzzou folds.

uccio86 folds.

nicolooo calls [$1.5].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

nicolooo checks.

Elov1 checks.

** Dealing River ** [ Ah ]

nicolooo is all-In [$12.05]

Elov1 ????

 

Edit: Kan tillägga att jag anser Fi är en "bra" spelare och rätt så tight!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

troligtvis, knappt nå kommentarer på händer eller annat!

 

Dock kommer jag fortsätta grinda på 0.05/0.10 för nu ska jag få den första seriösa + månaden :D

 

6 dagar har gått och jag börjar nog närma mig rekord nu:P.

Det känns jävligt bra fortfarande och jag känner att jag utvecklat mitt spel en hel del under de sista 15 dagarna typ!

 

Får se, kan jag inte hålla mig ifrån pf så fortsätter jag skriva även fast ingen vill läsa :D, alltid roligt att skriva av sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter skriva även fast ingen läser eller lämnar kommentarer! Det känns bra att få ur sig lite resultat osv!

 

Idag spelade jag lite HU sittar på morgonen och det slutade med €35

 

Tror nog inte det blir mer lir idag, umgås med flickvännen resten av dagen, sen blir hon borta i 2 veckor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du hittar gröna siffror gäller att de röda inte blir större än dem gröna. Keep up the good work!

 

Ja det är verkligen kul, speciellt när jag fortfarande håller mig på "rätt nivå" för bankrullen :)

Nej precis som du säger gäller det att hålla en jämn nivå på gröna och röda resultat, därför funderar jag på att helt ägna mig åt CG liret och inte blanda med HU.

 

Blandar jag med HU så känns det som de röda resultaten kan springa iväg en del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev mestadels HU idag. Det gick riktigt trögt på CG sidan, en hel del utdragningar fanns där. Dock gick det lite bättre i HU och jag landar tillslut på €33 för dagen.

 

Så här kan det se ut på min high stakes level :D

 

***** Hand History for Game 1354671875 *****

$10 NL Texas Hold'em - Monday, December 8, 21:16:50 ET 2008

Table Table TH 164 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: azdean59 ( $6.27 )

Seat 4: Elov1 ( $8.66 )

Seat 3: Skrit ( $17.32 )

Seat 5: Racu7 ( $5.53 )

Seat 1: nengpoker ( $5.41 )

Elov1 posts small blind [$0.05].

Racu7 posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov1 [ Jh Jd ]

nengpoker folds.

azdean59 calls [$0.1].

Skrit folds.

Elov1 raises [$0.55].

Racu7 folds.

azdean59 raises [$1].

Elov1 is all-In [$8.06]

azdean59 is all-In [$5.17]

** Dealing Flop ** [ Td, 9s, 8h ]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ Kh ]

azdean59 shows [ Ks, 5c ] two pairs, kings and eights.

Elov1 shows [ Jh, Jd ] two pairs, jacks and eights.

Elov1 wins $2.39 from side pot#1 with two pairs, jacks and eights.

azdean59 wins $12.01 from the main pot with two pairs, kings and eights.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höll på att bli ett till finalbord idag när jag lira en liten turnering, dock åker jag när vi är 14st kvar med AK mot JJ :/

 

Cash gamet går inte nå vidare, jag tappar varje session känns det som :(. Lirar dock HU sitngoes emellanåt som gör att jag +:ar varje dag hittills ändå.

 

Jag har gått upp på 3st CG bord och jag undrar om det inte är därför jag backar, verkar inte som att jag klarar av de.

 

Ska ta en paus nu sen ikväll ska jag dra igång en session med endast 2st bord, får se hur det går.

 

Resultat hittills idag: €23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit nå mycket cash game överhuvudtaget idag! När jag väl sätter mig så torskar jag inköp på en gång!

 

Dels har jag otur men för det mesta spelar jag kasst! De starthänder jag tog bort från vissa positioner har jag börjat spela igen, jag bluffar som aldrig förr och det är ganska kassa bluffar!

 

Hu har det blivit och det har räddat dagen från rött resultat. Imorgon ska jag skärpa till mig när det gäller cash game!

 

Dagens resultat: €56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog igång en kort session CG nu på morgonen innan lunch. Tanken var att köra 2st bord och hitta tillbaka till spelet jag hade i början av månaden.

 

När jag kört ca 10min så plockar jag upp 2 ytterliggare bord och fortsätter köra min "nya" stil. Jag klarar ju av det! Varför kan jag inte göra det alla sessioner utan att börja som en kratta emellanåt!

 

Sessionen varar i ca ½h och det blir €19.

Nu blir det lunch sen drar jag igång med ytterliggare en session

 

Återkommer med resultat och eventuellt en intressant HH :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vill sig fortfarande inte i CG och den här sessionen slutar på back! Nu har jag inte direkt spelat dåligt utan en hel del otur!

 

***** Hand History for Game 1356838505 *****

$10 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 10, 15:14:44 ET 2008

Table Table TH 392 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Gepardjsb ( $9.7 )

Seat 4: Elov1 ( $22.49 )

Seat 2: -Dzezi- ( $10.72 )

Seat 3: jdamiann ( $10.59 )

Seat 5: donate_kid ( $31.85 )

donate_kid posts small blind [$0.05].

Gepardjsb posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov1 [ Ks Kc ]

-Dzezi- folds.

jdamiann raises [$0.6].

Elov1 raises [$2].

donate_kid folds.

Gepardjsb folds.

jdamiann raises [$4.4].

Elov1 raises [$8].

jdamiann is all-In [$5.59]

Elov1 calls [$0.59].

** Dealing Flop ** [ 5d, 5h, Qc ]

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ Jd ]

jdamiann shows [ Qh, Qs ] a full house, queens full of fives.

jdamiann wins $20.27 from the main pot with a full house, queens full of fives.

 

Så här ser det ut större delen av tiden när jag lirar CG känns det som.

 

***** Hand History for Game 1356750318 *****

$10 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 10, 14:03:43 ET 2008

Table Table TH 336 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: ercicogna ( $8.45 )

Seat 3: Mr_Brooks ( $12.65 )

Seat 5: Elov1 ( $9.78 )

Seat 1: SuperGaGo ( $13.74 )

Elov1 posts small blind [$0.05].

SuperGaGo posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov1 [ Th Tc ]

ercicogna calls [$0.1].

Mr_Brooks folds.

Elov1 raises [$0.35].

SuperGaGo calls [$0.3].

ercicogna folds.

** Dealing Flop ** [ 2d, 8c, 3s ]

Elov1 bets [$0.9].

SuperGaGo calls [$0.9].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Elov1 bets [$2.7].

SuperGaGo calls [$2.7].

** Dealing River ** [ Jd ]

Elov1 checks.

SuperGaGo is all-In [$9.74]

Elov1 is all-In [$5.78]

SuperGaGo shows [ 5c, 9c ] a pair of nines.

Elov1 shows [ Th, Tc ] a pair of tens.

SuperGaGo wins $3.96 from side pot#1 with a pair of nines.

Elov1 wins $18.68 from the main pot with a pair of tens.

 

 

Finns det någon möjlighet att man viker den här handen? Har han J och klonkar är det väll så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La ner CG för dagen och satsade på HU som hittills har gått riktigt bra.

Idag var det tungt även på den fronten och låg ett tag €130 back som mest. Tänkte att här kommer det en fet backdag!

 

Men jag tog tag i det hela och nu på slutet vann jag 5st HU irad vilket gjorde att jag tillslut hitta €51 för dagen!

 

Jag måste dock lägga ner HU liret för rullen tar rejält med stryk om jag skulle torska en dag på HU!

 

Nu ska jag umgås med flickan som kom å hälsa på tills på fredag innan hon ska upp till skolan igen:). Inget mer lir med andra ord!

 

Kan ta och posta hur resultatet sett ut so far under månaden. har ju avverkat ca 1/3 av den nu :)

 

1:a €63

2:a €64

3:e €491

4:e €28

5:e €41

6:e €24

7:e €35

8:e €33

10:e €56

10:e €51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som överskriften säger så slog tilten till idag. Tänkte att jag bara skulle lira en €30 HU och vinna den så jag låg lite + för dagen och vara med flickan istället!

 

Det börjar med att jag losar den och sätter mig på €50 HU nivån, utdragen där och ser att det sitter en å väntar på €100 HU, utan att tänka mig för det minsta reggar jg mig och tror att jag ska vinna den å vara på lite + :/

 

VA FAN GÖR JAG????!!!!!!!

 

Den onda cirkeln är igång och jag ligger €300 back och har losat halva stacken på typ 30 min och det på en hel del dåligt spel dessutom!

 

Fortsätter med HU men på lite lägre ivå, vinner några stycken och sen flyter det på. Jag räddar mig tillslut från ett rött resultat och hittar tillslut €17.

 

Men det är ingenting jag är nöjd med!Jag har lätt kunnat torska hela rullen idag, och då har det skitit sig totalt. Så jävla förbannad på mig själv!

 

Jag måste lägga ner HU, alternativet är att endast lira €10 och €15 HU annars.

 

 

Till sist vill jag tacka HSvensson som gjorde så att jag vakna till innan jag lirat bort hela rullen!

 

Edit: Ber om ursäkt att det är ett annat konto jag skrivit ifrån, satt på bärbara och tydligen vill inte den fatta att jag inte ska logga in på detta konto!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutade på €59!

 

Ikväll är en polare här och det blir en hel del poker, återkommer med resultatet senare och ev HH: Blir nog en del CG idag och mindre HU

 

Gårdagen slutade på €40 men det höll på att gå åt helvete. Låg en hel del back och tänkte att den här kvällen blir ett megaback. Men efter en omstart av datorn vänder allting och jag hittar tillbaka:)

 

Idag ska det inte bli nå HU lir överhuvudtaget utan bara CG. Återkommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag faller hela tiden tillbaka till HU och det gör mig förbannad! Idag har det hittills inte blivit nå CG utan bara HU, är visserligen + just nu men ändå. Det är CG jag vill bli bättre på!

 

Skärpning!!!

 

 

Efter det här inlägget ska jag dra igång en session CG, återstår att se hur det slutar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...