Gå till innehåll

Dessa Double or Nothings...


Vrakman

Recommended Posts

duktig vet jag inte, snittar 5% roi på ongames $100 10-manna :P , men jag skulle förmodligen inte spela någon hand såhär hur som helst.. , men hade jag blivit tvingad till det hade jag gjort det med JJ+. Ska väl sägas att strategin för DoN bör vara annorlunda och man borde väl tajta till sig något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om jag är duktig vet jag inte, men skulle jag pusha på det viset så har jag nog alltid AA och gör det för att jag på basis av något jag har sett har anledning att tro att att någon av limparna kan tänkas fisksyna.

 

duktig vet jag inte, snittar 5% roi på ongames $100 10-manna :P , men jag skulle förmodligen inte spela någon hand såhär hur som helst.. , men hade jag blivit tvingad till det hade jag gjort det med JJ+. Ska väl sägas att strategin för DoN bör vara annorlunda och man borde väl tajta till sig något.

 

Jag ser ju inte heller det jättefina med att pusha såhär, men han har fått mig att fundera faktiskt...

 

JJ+ är imo alldeles alldeles för brett. Jag är inne på Docs linje. Om jag skulle spelat all-in här, så har jag nog jätteofta AA där, och det vet ni ju redan att han hade. Och jag orkade inte vika KK...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett så fattar ju folk inte DoN, antar att det gäller forumet också.

 

Varför börjar ni inte kolla på ICM t.ex?

 

3800 marker uppbundna i två stackar, 11200 kvar att fördela på 6 spelare.

 

Antar en stack på 1200 och fem på 2000. 1200 på bb.

 

ICM för fold, förutsatt att alla andra viker, är då: 54.8%

 

För uppdubbling, igen - alla andra viker: 83.2%

 

Vi behöver alltså 65.9% equity i potten för att vilja syna. Det kan vara värt att ha i åtanke.

 

Spontant kände jag som att vi ska syna KK+, men att KK inte är helt säkert. Nu har jag inte PS framför mig, så jag kan inte kolla upp det här, men jag tycker inte det känns som att KK är en syn. AK känns mer trolig än JJ och hans range är nog lite viktad mot AA.

 

QFT om det är 100nivån utan mer info.

 

Enda kruxet är om man ska syna med KK eller inte. Antar att man får lägga KK om man inte har någon read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att man kan ifrågasätta hans move. Tror precis som CarlLee att hans range är något åt det hållet. Är dock inget fan av översatsningar som denna, har man en topp2 hand vill man ha betalt och har man en sämre hand vill man inte ha syn av utg-limpad AA...

 

Även om fi är fiskar så tror jag chansen är större att de synar en standard reraise än en AI.

 

Hade jag bestämt mig för att ge mig in i potten hade jag reraisat 5BB oavsett hand för att få info om utg limparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med hans stackdjup är så klart att det är inte särskilt relevant för honom att samla på sig en massa marker. Det ökar helt enkelt inte hans EV sådär knökmycket. Jag räknade med att startstacken är 1500 btw.

 

Iaf, det jag försöker säga är att om vi pushar AA för 40bb (men kanske 25-30bb effektiva mot många?) så ger vi inte upp i närheten av lika mycket värde mot fältet de gånger vi blir osynade, jämfört med i en vanlig struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med hans stackdjup är så klart att det är inte särskilt relevant för honom att samla på sig en massa marker. Det ökar helt enkelt inte hans EV sådär knökmycket. Jag räknade med att startstacken är 1500 btw.

 

Iaf, det jag försöker säga är att om vi pushar AA för 40bb (men kanske 25-30bb effektiva mot många?) så ger vi inte upp i närheten av lika mycket värde mot fältet de gånger vi blir osynade, jämfört med i en vanlig struktur.

 

Vilket gäller åt andra hållet också, dvs att syna med KK för 30 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjae, inte riktigt. Du kommer ju dras in i en överlevnadsstrid förr eller senare, om du inte vinner en halvstor pott iaf. Om nu inte startstacken är 800 eller nåt.

 

Startstack är 1500, och visst har du rätt i att det blir överlevnadsstrid förr eller senare, men gappet mellan 2300 och 1500 i det här stadiet är litet. Så jag tycker att samma argument kan gälla för syn med KK.

 

Man klarar sig inte på 2300 oftast, men jag förstår hur du menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan tror du att han har? 88, 99? JJ? Idiotfråga tbh.

 

PokerStars Game #XXXXXXXXXXX: Tournament #XXXXXXXXX, $3.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2008/10/14 10:27:34 ET

Table '114122544 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 5: rymz2008 (6710 in chips)

Seat 6: kancaya (6790 in chips)

rymz2008: posts small blind 100

kancaya: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to rymz2008

rymz2008: raises 400 to 600

kancaya: raises 6190 to 6790 and is all-in

rymz2008: calls 6110 and is all-in

Uncalled bet (80) returned to kancaya

*** FLOP ***

*** TURN ***

*** RIVER ***

*** SHOW DOWN ***

kancaya: shows (high card Ace)

rymz2008: shows (a pair of Sevens)

rymz2008 collected 13420 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 13420 | Rake 0

Board

Seat 5: rymz2008 (button) (small blind) showed and won (13420) with a pair of Sevens

Seat 6: kancaya (big blind) showed and lost with high card Ace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #XXXXXXXXXXX: Tournament #XXXXXXXXX, $3.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2008/10/14 10:27:34 ET

Table '114122544 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 5: rymz2008 (6710 in chips)

Seat 6: kancaya (6790 in chips)

rymz2008: posts small blind 100

kancaya: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to rymz2008

rymz2008: raises 400 to 600

kancaya: raises 6190 to 6790 and is all-in

rymz2008: calls 6110 and is all-in

Uncalled bet (80) returned to kancaya

*** FLOP ***

*** TURN ***

*** RIVER ***

*** SHOW DOWN ***

kancaya: shows (high card Ace)

rymz2008: shows (a pair of Sevens)

rymz2008 collected 13420 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 13420 | Rake 0

Board

Seat 5: rymz2008 (button) (small blind) showed and won (13420) with a pair of Sevens

Seat 6: kancaya (big blind) showed and lost with high card Ace

 

Tror du inte jag la upp den själv för att jag visste att jag spelade dåligt då? Jag callade hans allin för jag inte orkade spela mer, och vann sedan på rivern. Idiot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #XXXXXXXXXXX: Tournament #XXXXXXXXX, $3.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2008/10/14 10:27:34 ET

Table '114122544 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 5: rymz2008 (6710 in chips)

Seat 6: kancaya (6790 in chips)

rymz2008: posts small blind 100

kancaya: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to rymz2008

rymz2008: raises 400 to 600

kancaya: raises 6190 to 6790 and is all-in

rymz2008: calls 6110 and is all-in

Uncalled bet (80) returned to kancaya

*** FLOP ***

*** TURN ***

*** RIVER ***

*** SHOW DOWN ***

kancaya: shows (high card Ace)

rymz2008: shows (a pair of Sevens)

rymz2008 collected 13420 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 13420 | Rake 0

Board

Seat 5: rymz2008 (button) (small blind) showed and won (13420) with a pair of Sevens

Seat 6: kancaya (big blind) showed and lost with high card Ace

 

Vad har den handen med DoN att göra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...