Kaobell Postad 13 Oktober , 2008 Rapport Postad 13 Oktober , 2008 Hej, var ett tag sen jag skrev något om mitt spelande, tänkte liva upp den här dagboken som tidigare hette "Kaobell sparar" <- vilket inte gick alls. Kom hem från Thailand i mitten av december och har sedan dess varit arbetslös. Vet inte om det är för att man tar pengarna på mer allvar när man är utan fast inkomst men den här månaden sen jag kom hem är den månad där jag gått överlägset bäst under mina lätt 15 månader sen jag började spela på nätet. Vad tror ni? Hursom helst så har jag nu den senaste veckan hittat en riktig höjdarturnering: Lunchlådan 80+8 på Svenska spel. En andra- och en tredjeplats inom 4 dagar. Ge fan i att spela den bara, vill ha kvar lite värde. Jag var egentligen närmare att vinna då jag tog tredjeplatsen än andra eftersom jag är rätt övertygad om att jag hade tagit killen som kom tvåa samt att jag blev utrivrad med 88 vs AJ(den senare vinnaren fick stege) och efter den handen körde han över tvåan. Trist att förlora "the main pot". Jaja, vem fan är du undrar kanske någon? Jag heter Niklas, 23år, kommer från en nordsvensk småstad där folk andas ishockey(you do the math). Musikintresserad så till den milda grad att jag äger två elbasar, en elgura och en ackegura + att jag har ett eget PA-system (jag kan spela också). Har haft många band genom åren varav ett blev riktigt bra innan trummisen flyttade och vi fick lägga ner. Utbildad till maskiningenjör - söker jobb för fullt. Har en flickvän jag bor tillsammans med och vi har två katter. Är du ännu en microlimitåsna som vi kommer tappa intresse för inom ett db-inlägg? Jag spelar mina SNG:er om jag känner för att spela när ingen vettig MTT går. Där spelar jag allt mellan 20-100kr. Har kommit fram till att jag orkar fokusera och spela bra poker i ungefär 3½ timme just nu. Därför försöker jag välja turrar som har upp till 200 deltagare, då det blir ganska precis 3-4 timmmars spelande och man kan få till en skaplig gameplan. Jag tror att det finns några här inne som lirar på samma nivåer och att vi skulle kunna ha utbyte av varandra. Drömmen är ju givetvis att kunna komma upp i samma nivåer av skills som typ Ramz, powerduon eisendieta119 och Rebonius. Dock har jag ju självinsikt nog att förstå att vägen dit är långt. Vette katten om jag svarade på min egen fråga där men den som vill läsa om en micro/lowstake MTTare som vill klättra uppåt så kanske denna kan vara intressant. Hur upptäckte du poker? Som många andra, Multipokers reklamfilmer för några år sedan. Under min studenttid hade jag en kompis som spelade mycke live med sina klasskompisar, var med själv ganska ofta och har inga direkta minnesbilder av dom turneringarna, kan tänka mig att jag sög ganska hårt. Och här kommer den klassiska: Hade spelkort på svenska spel och efter några spelvinster valde jag att prova lite Sit n Go och vann den första jag spelade. tl;dr Om ni är intresserade av att höra musik jag medverkat och gjort så är det bara att PM:a så kan jag skicka lite grejer. Låter som Kent fast på tyska. Näe, Kent suger, men gillar man 70/80's rock n roll så är vi nog helt okey. Citera
JensNi Postad 13 Oktober , 2008 Rapport Postad 13 Oktober , 2008 lycka till:-D ... körs där fortf sm-frirullar? Citera
Kaobell Postad 13 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2008 gamla inlägg bort Citera
Kaobell Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2009 Så ny dagbokstitel, ny dagboksrigg. Idag tänker jag ringa lite företag och tvinga dem att anställa mig så jag spelar kanske inte idag. Citera
Kaobell Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2009 Igår spelade jag dessvärre trots att inte borde gjort det. Var en sån dag då inga händer stod och då bluffarna inte funkade heller. Totalt för den dagen: -370kr Idag däremot tog jag igen det. Först en ITM inatt och sedan ett FT, kom 7a i Lunchlådan på SVS. Så hittils idag: +466kr Citera
Kaobell Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2009 Hata SAIK Agree, försök igen Citera
Kaobell Postad 21 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2009 Var några dagar sen jag skrev nått nu, har snickrat lite hemma så det har varit lite lugnare på pokerfronten. Kört nån MTT om dan och det har väl gått sakta minus. Dvs nån enstaka ITM på de lägre utbetalningsplatserna. Körde lite CG igår kväll och även en stund idag. Suger ju i vanliga fall på den spelformen, tycker jag själv iallafall så jag försöker undvika, har upptäckt att jag inte är sämst iallafall så det går bra mot rätt motstånd. Idag kom en hand som väckte en hel del diskussion, mest från motspelaren över hur dum i huvudet jag var. Kan nån duktig kolla in om det är helt galet spelat eller om jag tänker rätt. ***** Hand 921609241 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 21 januari 2009 10:07:55 Anna Turbo 2 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: J.O.H (121.19) Plats 3: lskfan (72.67) Plats 4: Cowbell (190.67) Plats 2: tibblin1 (36.54) Plats 5: Stryyyan (286.22) Cowbell lägg LM 0.50 Stryyyan lägg SM 1.00 ** Giv ** J.O.H [N/A, N/A] lskfan [N/A, N/A] Cowbell [, ] tibblin1 [N/A, N/A] Stryyyan [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** J.O.H Lägg tibblin1 Lägg lskfan Syna 1.00 Cowbell Höj till 4.00 <-- Standardhöjning Stryyyan Höj till 15.00 <-- Tuff 3bet, antar att det är typ AK, AQ. Tror AA/KK hade inneburit ett klenare bet. lskfan Lägg Cowbell Syna 15.00 <--Borde kanske 4betat? *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** Cowbell Passa <-- Passar för att se vad han tror att han har Stryyyan Satsa 22.00 <-- Säger fortfarande att han bara vill ha hem potten, eller? Cowbell Syna 22.00 <-- Kallsynar för att se hur han ställer sig till det *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** Cowbell Satsa 16.00 <-- Tar initiativet då jag bestämt mig för att han inte har färgen och att stegen är blank Stryyyan Syna 16.00 <--- Nu är han osäker va? *** River(Board): *** : [, , , , ] *** Bet Runda 4 *** Cowbell Satsa 13.00 <-- Turnen är ju blank så detta är ett värdebet Stryyyan All-in 233.22 <-- Funderar en stund vad det representerar och bestämmer mig för att det är svaghet.. Cowbell All-in 137.67 <-- Har ju redan tagit beslutet att han är svag så har han QQ/KK/AA/nån form av set/ eller en rätt sotad AK/AQ så får jag väl betala av eller hur? *** Showdown *** : Rake: 9.55 Totalpott: 372.79 J.O.H Lägger mig Vinst: 0.00 lskfan Lägger mig Vinst: 0.00 Cowbell [Knr, Knh] Par i knektar Vinst: 372.79 tibblin1 Lägger mig Vinst: 0.00 Stryyyan [Kk, Es] Högsta kort ess Vinst: 0.00 Skulle som sagt uppskatta om nån duktig kan ta sig en titt på det här spelet och förklara att jag antingen är dum i huvudet eller att jag tänkte rätt. Citera
Kaobell Postad 21 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2009 (bumpar då det är lite mer folk inne nu titta upp en post) Citera
slowboy Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 4beta pre, sen vad är det för betar du gör på turn och river, nej du spelar inte denna handen speciellt väl =) Citera
Kaobell Postad 21 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2009 4beta pre, sen vad är det för betar du gör på turn och river, nej du spelar inte denna handen speciellt väl =) Hehe, fan.. Jaja, föll ju ut väl iallafall. Citera
Recommended Posts