Gå till innehåll

Skumdum spelar Ojvadhadejag a.k.a fyrkortsskoj


Skumdum

Recommended Posts

1. jag har typ 0 3-betsrange i det här läget med de här stackstorlekarna. men det e man väl rätt ensam om nuförtiden:-D

de där siffrorna du anger om hans spel säger väl inget om hans 4-betsrange eller?

 

2. spew hela vägen tycker jag

 

1. Nä, tänkte mer på att jag 3-bettar honom. Hade jag vetat att han hade AAxx typ hade jag knappast 3-bettat.

2. TIGHTTOMTE! :-D;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 känns verkligen som en fold för mig. Jag tror att man är uppe i det här läget oftare än man tror. Alternativt att den ena har set och den andra dominerande wrap, vet dock själv hur svårt det är att bara folda denna rakt av, men jag tror verkligen att det är bättre i längden.

 

Hand 2 känns också som fold i min bok. Ser inte många händer han stoppar in med rakt av som vi leder mot. Det enda du kan hoppas på är ju en naken JT.

 

Hand 3 finns det ju ingenting att göra, bara bryta ihop och komma igen.

 

Hand 1 tycker jag också är marginellt. Handen ser ju jättestark men i en trehandad pott är du nog för ofta uppe mot drag som dominerar dig. Du har ju ändå bara 7nötouts om jag räknar rätt.

 

Om knekten hade varit en K/A hade det varit fistpump allin obv.

 

Hand2

 

Den foldar jag aldrig om det är HU till floppen med ett pottbet kvar. Trehandat till floppen är jag nog ändå ganska sugen på att syna iom att han är kort. Tror dock det är ganska marginellt.

 

EDIT: Att man ska hoppas på en naken JT tycker jag är fel tänk. Han kan ju tänkas stoppa in med 2345 eller nåt man vet aldrig med shortisar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 tycker jag också är marginellt. Handen ser ju jättestark men i en trehandad pott är du nog för ofta uppe mot drag som dominerar dig. Du har ju ändå bara 7nötouts om jag räknar rätt.

 

Om knekten hade varit en K/A hade det varit fistpump allin obv.

 

Hand2

 

Den foldar jag aldrig om det är HU till floppen med ett pottbet kvar. Trehandat till floppen är jag nog ändå ganska sugen på att syna iom att han är kort. Tror dock det är ganska marginellt.

 

EDIT: Att man ska hoppas på en naken JT tycker jag är fel tänk. Han kan ju tänkas stoppa in med 2345 eller nåt man vet aldrig med shortisar. :)

 

Danke führ inpüt. Håller med dig om shortie-handen. EDIT: och den andra också, men det var ju inga news.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått in händer från bärbara så kan ge er lite stats från dagboksstart till nu. Har 2016 händer på 1/2$ och 6779 händer på 0.5/1$ med lite svagare resultat på 1/2 hittills men ganska marginellt.

 

Händer: 8795

BB/100Hands: 11,43

Amount won: 2,389.48$

VPIP: 22.72

PFraise: 13,37

Won $ at SD%: 49.83

Total Agg Factor(inkl preflop): 1.86

Total Agg Factor(exkl preflop): 3,35

 

Något som går att diskutera? Går tydligen mer och mer åt nit-hållet men det känns ok, men blir det värre får jag börja spewa lite mer. Tog med båda två därnere för är inte säker på vilket som är mest intressant.

 

Har även kollat lite i poker-EV och enligt den skulle jag ha haft 12.6BB/100. Lägger ingen större vikt vid det men skönt att man inte bara turat in pengar än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En situationsfråga som jag kom att tänka på efter en hand jag spelade idag.

 

Om jag höjer KKxx från cut-off och blir 3bettad av knappen som har lagom tight 3betrange, säg AAxx kanske var tredje gång. Ska jag då ha KKxx som en 4bethand, synhand eller foldhand? (givet att xx inte är något av värde).

 

Om jag vill bredda min 4betrange i det här läget, ska jag göra det med starka connectors eller med KKxx? Behöver jag bredda min 4betrange 100 bb djupt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså de var du som är flukken? :-) Grattis!

 

Rolig kille du fick HU btw..

 

Eh, jo... Men det märktes rätt tidigt. Kunde inte låta bli att säga "du är lolig" redan tidigt på FT till honom när han gjort nåt skumt. Rätt tacksamt att få just honom HU sen.

 

Sen är ju jag iofs inte världens bäste, snarare världens sämste, på att låta bli att säga saker i chatten.

 

grattis

 

stort grattis, första gången jag hittar dagboken och jag tror på den!

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...