Gå till innehåll

DrCox jagar vidare på Partys NL200


DrCox

Recommended Posts

3bet på 7% är inte för högt (: Tror man gärna vill komma upp mot 8-9 med. Beror ju givetvis på motståndet. Went to showdown låter lite högt men vet inte riktigt vad "man" ska ligga på. Desto vekare du är ju högre blir denna. Men tror statsen är rätt ok överlag! Har samma läcka som dig att syna för mkt 3-bets när jag egentligen inte borde, försöker 4-beta/folda mer istället. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

KQ-handen: Helt ok att spela den så där. Hade dock själv betat flopp och vikt mot c/r. Vore intressant att veta hans fold to 3bet.

 

Statsen ser hyffsade ut. Skulle nog vilja ha mindre glapp, som du säger, mellan vpip o pfr. Kanske lite låg AF. Stealen ser bra ut, kanske skulle kommit upp kring 35%.

 

3beten tycker jag ser bra ut. Ligger runt 8,5% senaste 20k händerna och tycker det fungerar riktigt bra. Känns som att det finns mkt pengar att plocka där. Håller med om att fold to 3beten är kanske lite för låg, har samma problem själv. Synar med lite för bred range och sätter mig själv i konstiga situationer.

 

WTSD vet jag itne, har samma själv så hoppas att den är bra. :-P

 

Vore intressant att se din cbet% samt non showdown winnings.

 

Verkar gått hyffsat för dig denna månaden, hoppas de håller i sig. Ang. CR-serie så skulle jag rekommendera WCGRiders serie, spec första avsnittet som jag tycker var rätt bra (har inte sett 3e än).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hålla mig undan uten det blev 450 händer med ett pluss på nästan 2 BI. Positivt är att dagens stats blev 23/21 och att jag lyckades vända ett snabbt $500 back utan att bli tiltad eller spela slaskigt. Det var uppenbarligen fin terapi att skriva av sig:-)

 

Tack för responsen grabbar. Intressant att 3-beten snarare ligger i underkant. Tycker ändå att jag brukar spela rätt aggro:-) Uppenbarligen är jag inte ensam om att syna 3betar light heller. Detta känns som en ordentlig läcka, särskillt ur position. För min del är det oftast händer som KQs, JTs och mellanpar som bman brukar hamna i ingenmansland med. Får se om det går att jobba på detta. Ni som följt min DB har kanske lagt märke till att det ofta är den typen av händer jag lägger upp, då jag sällan är trygg i hur jag skall spela dem.

 

Cbet-flop är 87% Hittar dock ingen stat på Won without SD. Konstigt....

 

Beträffande värdet på Party så tycker jag personligen att det är rätt bra. Min egen teori baseras på avsaknaden av rakeback men jag vet inte hur väl det stämmer. Tycker att där finns flera kvaliteter som gör det värt att spela där.

-Stor spelarbas som ger möjlighet att tableselecta

-Ny mjukvara som väl alla har en egen åsikt om. Personligen är jag väldigt nöjd. Auto-rebuy är suveränt.

-Många spelare från skumma(nåja) europeiska länder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt fint flyt. Dagens första session genererade ca $450 och då gick jag ändå miste om en $650-pott då jag fick in degen pre med AA mot KK och 99. Naturligtvis en kung på floppen, men men....

 

Kommer att köra någon session till under lördagen.

 

$3900 plus hittills under November. Bara att hoppas att det håller i sig månaden ut. Hade varit trevligt med rekordmånad.

 

Edit: Avslutar $773 upp vilket är klart godkännt. Slaskade dock bort 1,5BI de sista 100 händerna så jag lyckades inte hålla diciplinen hela vägen in i kaklet idag:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beträffande värdet på Party så tycker jag personligen att det är rätt bra. Min egen teori baseras på avsaknaden av rakeback men jag vet inte hur väl det stämmer. Tycker att där finns flera kvaliteter som gör det värt att spela där.

-Stor spelarbas som ger möjlighet att tableselecta

-Ny mjukvara som väl alla har en egen åsikt om. Personligen är jag väldigt nöjd. Auto-rebuy är suveränt.

-Många spelare från skumma(nåja) europeiska länder

 

Var kanske inte jättetydlig. Party har ingen RB men i mitt tycke finns det fördelar som väger upp för detta. RB brukar dra till sig en tightare spelarbas. Jag upplever spelet vildare på party än på tex Prima

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...