Gå till innehåll

SvS Turneringsrace!


HSvensson

Recommended Posts

Har haft en tanke länge nu på att lira alla turneringar på SvS under ett dygn, som en riktigt utmaning. Har inte orkat räkna ut hur många eller hur mkt det kommer att kosta, men tar det som en skoj grej..

 

Behöver ju dock någon att tävla med; bästa placering i varje turre, flest ITM och mest intjänade (minst bortkastade) cash...

 

Någon som är sugen på att joina?

När är det rimligt att börja på dygnet? kl 18 så är man mest fokuserad på de "viktiga" turneringarna, eller 00.00 så man börjar på nytt dygn?

 

Och nu till frågan som borde vara högst upp i inlägget; är det någon som redan genomfört detta?

 

EDIT: Kostnaden blir ca 6000:-, beroende på vilken dag man kör, nu tisdag blir det tex 6175:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en tanke länge nu på att lira alla turneringar på SvS under ett dygn, som en riktigt utmaning. Har inte orkat räkna ut hur många eller hur mkt det kommer att kosta, men tar det som en skoj grej..

 

Behöver ju dock någon att tävla med; bästa placering i varje turre, flest ITM och mest intjänade (minst bortkastade) cash...

 

Någon som är sugen på att joina?

När är det rimligt att börja på dygnet? kl 18 så är man mest fokuserad på de "viktiga" turneringarna, eller 00.00 så man börjar på nytt dygn?

 

Och nu till frågan som borde vara högst upp i inlägget; är det någon som redan genomfört detta?

 

EDIT: Kostnaden blir ca 6000:-, beroende på vilken dag man kör, nu tisdag blir det tex 6175:-

 

Låter sjukt intressant. Undrar dock om du menar att man ska lira alla turrar från exempelvis 18.00-18.00. Detta innebär att man kan tänkas behöva vara vaken i minst 26-27 timmar om det går bra i sista turren...:shock: Liiiite mastigt för min del, annars är det som sagt en kul idé!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter sjukt intressant. Undrar dock om du menar att man ska lira alla turrar från exempelvis 18.00-18.00. Detta innebär att man kan tänkas behöva vara vaken i minst 26-27 timmar om det går bra i sista turren...:shock: Liiiite mastigt för min del, annars är det som sagt en kul idé!

 

Ja, man ska ju lira alla turrar på ett dygn i streck, så ja...blir väl något sånt man måste vara vaken; om man inte vill spela i sömnen förstås? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väll inte öppna fler än 5 bord, kommer inte det bli ett stort hinder för er om man hade tänkt gå långt?

 

Gäller inte den gränsen bara cashgames? MTTs och sitngos trodde jag inte hade någon gräns.

 

Ska satelliter ingå? Även återköpsturneringar kan ju bli lite dyrare än man har tänkt sig.

 

Finns ju inget som säger att man måste göra rebuy bara för att det går. Och ingår inte satelliter så är man feg! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla över saken. Ett helt dygn känns lite sådär. Man kanske kan dela upp i racet i två dagar? Dag 1; 18.00-06.00, Dag 2; 06.00 - 18.00, och då ha en paus på en dag efter Dag 1. Eller? :-)

 

ÄEH, blir inte samma sak då ;) Man ska se det som en merit att sitta ett helt dygn =)

 

Man får väll inte öppna fler än 5 bord, kommer inte det bli ett stort hinder för er om man hade tänkt gå långt?

 

Det funkar att ha uppe flera när man spelar MTT/SNG.

 

Ska satelliter ingå? Även återköpsturneringar kan ju bli lite dyrare än man har tänkt sig.

 

Klart att de ska ingå! Alla som ligger under Turneringar -> Alla räknas in under ett dygn, oavsett om det är Fixed (USCH för Fixed btw...), satteliter eller nåt annat ;)

 

Gällande Återköps så får man bara göra ett inköp, inga re-buys!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en tanke länge nu på att lira alla turneringar på SvS under ett dygn, som en riktigt utmaning. Har inte orkat räkna ut hur många eller hur mkt det kommer att kosta, men tar det som en skoj grej..

 

Behöver ju dock någon att tävla med; bästa placering i varje turre, flest ITM och mest intjänade (minst bortkastade) cash...

 

Någon som är sugen på att joina?

När är det rimligt att börja på dygnet? kl 18 så är man mest fokuserad på de "viktiga" turneringarna, eller 00.00 så man börjar på nytt dygn?

 

Och nu till frågan som borde vara högst upp i inlägget; är det någon som redan genomfört detta?

 

EDIT: Kostnaden blir ca 6000:-, beroende på vilken dag man kör, nu tisdag blir det tex 6175:-

 

Jävligt kul idé! :-D

 

Men trötter som man är så skulle jag nog bara klara av det om jag fick köra från en morgon till nästa morgon eller så... :-( Annars är ju FreePlopps modell lättare att orka med...

 

Ska kolla över saken. Ett helt dygn känns lite sådär. Man kanske kan dela upp i racet i två dagar? Dag 1; 18.00-06.00, Dag 2; 06.00 - 18.00, och då ha en paus på en dag efter Dag 1. Eller? :-)

 

...men det hade ju såklart varit mer macho att köra ett helt dygn i ett svep. :twisted:

 

Ett jobb-, tjej- och barnfritt dygn och jag är på direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey. I'm in!

 

Jag drar igång en DB så fort någon annan är sugen.

 

(Satan vad mycket fritid jag har alltså.) :oops:

 

Ja, vi startar en db sen när vi drar igång, men är du med trots att vi kör alla satteliter etc?

 

Får se hur många som är sugna, kanske vi blir några st :)

 

När vi fått ihop folket som är sugna på idén diskuterar vi vilka tider vi ska köra och vilken dag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt kul idé! :-D

 

Men trötter som man är så skulle jag nog bara klara av det om jag fick köra från en morgon till nästa morgon eller så... :-( Annars är ju FreePlopps modell lättare att orka med...

 

 

 

...men det hade ju såklart varit mer macho att köra ett helt dygn i ett svep. :twisted:

 

Ett jobb-, tjej- och barnfritt dygn och jag är på direkt!

 

Grejen e att när man kört ett dygn är man sjuuuukt trött och då ska man sova när kl är typ 6 på morgonen? Därför känns det bättre om man börjar kanske vid 00.00 eller vid 18.00 så kan man sova då och sen hela natten så är man igång igen ;)

 

Jag föredrar nog att börja kl 18 eller 21 typ ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...