Gå till innehåll

skaz NL$400-600 Ongame

skaz

Recommended Posts

Mot en fisk med så låg AF(även om de inte är helt tillförlitlig) så känns det som jag viker AK. Har väldigt svårt att se vad vi ligger före här då jag inte tror att han spelar drag på det viset(om du inte har någon read förstås). I bästa fall är du uppe mot AJ eller likvärdigt men i de allra flesta fall tror jag du drar mot högst 3 outs. Gissar att FI hade AQ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 611
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mot en fisk med så låg AF(även om de inte är helt tillförlitlig) så känns det som jag viker AK. Har väldigt svårt att se vad vi ligger före här då jag inte tror att han spelar drag på det viset(om du inte har någon read förstås). I bästa fall är du uppe mot AJ eller likvärdigt men i de allra flesta fall tror jag du drar mot högst 3 outs. Gissar att FI hade AQ?

AF:en blir inte helt rätt iom att FI har så hög VPIP, men håller med annars i din analys. Känns som att han synar efter med alla Ax som jag slår. Fick aldrig reda på vad FI hade då jag foldade. :-)

Länk till kommentar

Hade först tänkt skriva ett inlägg om hur mkt jag älskar värdet på fredagar, men började backa och slutade till slut på -$530. Tryckte in några bord NL400 och tyckte att det gick helt okej. Hade en rejäl donk på ett av mina bord som spelade riktigt dåligt. Hade en hand där killen drog ut mig på river, vilket gjorde att sessionen slutade på minus. Men är sånt som händer. Kommer försöka lira mer och mer NL400 i framtiden. Försöka lägga in iaf 2 bord per session, fler ifall det är bra värde.

Har bara hunnit lira en session idag då jag varit på stan, tvättat och varit och träffa några polare. Tvättningen tog väl typ 3h då ena tvättmaskinen pajade, tilt. Får se hur mkt grind jag hinner med imorrn. Måste hinna iväg på stan en stund på dagen, och sen på kvällen blir det antagligen utgång.

Nästa update blir nog på söndag, kommer bli en del turrar då.

Länk till kommentar

Lirade en session nu imorse på NL400, fanns rätt fina bord. Slutade iaf -$1,2k efter diverse utdragningar/setups/coolers. Kommer nog avvakta ett tag med NL400 igen, vänta tills jag fått in mer cash på det nya skinnet.

Ska iväg på stan nu och käka lunch.

Länk till kommentar

Rätt så sliten idag. Blev utgång igår, helt ok. Valde att skippa turrarna ocskå då jag inte kände mig särskilt taggad på att sitta vid datorn i typ 5-7h. Blev 2 sessioner cg på 45min var, slutade totalt +$490. Skönt att få ta igen delar av backet från NL400. Blir nog inget mer lir där denna månad, ska försöka fixa en fin månad på NL200 ist.

Blivit rätt less på mina PS3-spel, så hade tänkt köpa några nya. Kommer köpa PES09 iaf, sen så är jag sugen på ngt singelplayer-spel i stil med GTA elr Assassins creed. Kom gärna med lite tips!

Länk till kommentar

Jag har lirat runt 20k händer på NL400 iår. Tycker inte skillnaden är så där överdrivet stor. Överlag så är alla spelare mkt mer aggro, även fisken. Mkt mer 3- och 4betande light, vilket gör att det kan bli ganska stor varians. Har iaf märkt att jag måste minska min cbet%, ur position är det inte lika profitabelt som att cbeta på NL200. Tror den ligger kring 85% just nu. Problemet jag haft när jag väl testat att gå upp är väl att jag inte sprungit så himla bra. T.ex. nu i helgen hade jag 30% won at showdown. Det är en nivå som jag känner att jag absolut ska kunna slå, gäller bara att få en bra start.

Länk till kommentar

Går verkligen piss nu, -$1,8k och är minus för månaden på spelet. Tycker inte att jag spelat dåligt på ngt vis, utan har bara inte kunnat vinna. Kan väl trösta mig med att jag ligger 12 inköp under mitt $EV. Lite tråkigt då jag låg runt 5k upp för månaden ett tag.

Aja, 10 dagar kvar att kriga till sig ett plus iaf.

Länk till kommentar

Inte blivit mkt lirande de två senaste dagarna, men är nog upp $600 iaf, så är nu ett inköp ner för månaden. En del av plusset kan jag tacka Ongames största fisk för. Har väl runt 100-120 händer på killen och han är nog back runt $3k. Fick plocka 1½ inköp av honom imorse.

Har en hand från några dagar sen som jag har tänkt en del på. Jag har en rätt aggro image på bordet och ligger på 29/24/7,6 och har varit inblandad i en del potter som jag måstat tvingats folda på antingen turn eller river, en av de FIs som bråkat med mig är just denna. FI är en av de bättre regularsen och lirar 28/22/13 över 271 händer. Känner att FI väldigt ofta kommer c/r flopp då BB är en väldigt vek spelare. Checkar turn här för att jag ofta gör det med Ax för pottkontroll. Eventuellt ngt set också. Är min riverpush kall? Bättre att reraisa BB själv redan på flopp? Jag pushar eftersom jag tror att FI rätt ofta kommer att värdebeta en kung här med just denna size, och det blir väldigt svårt för honom att ta synen. Såklart finns en del andra händer i hans range, men skulle vara roligt att få lite kommentarer då jag inte gör dessa moves särskilt ofta.

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (MP) ($200)

Button ($220.60)

SB ($494)

BB ($420.75)

UTG ($200)

Preflop: Hero is MP with 8club.gif, 6club.gif

1 fold, Hero raises $7, 1 fold, SB calls $6, BB calls $5

Flop: ($21) 9diamond.gif, 7spade.gif, Kclub.gif(3 players)

SB checks, BB bets $10, Hero calls $10, SB raises $40, 1 fold, Hero calls $30

Turn: ($111) Adiamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

River: ($111) 7club.gif(2 players)

SB bets $55, Hero raises $153 (All-In)

Länk till kommentar

Älskar fredagar, lyckats hitta ett + på $500 trots ganska taskig rigg. Ligger 3 inköp under evet också. Svängde som fan, började med att gå upp till +800 för att sen dippa ner till -800. Slutade bra trots allt.

Någon som vill reraisa turn, beta/raisa river här?

FI lirar 16/13/6 och är en riktig nötgrinder. Har aldrig sett honom bluffa eller göra något move. Vill inte bygga allt för stor pott då vi är rätt djupa. Man skulle väl kunna argumentera för att folda pre om jag nu inte är villig att stacka med set.

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($67.15)

Button ($483.25)

Hero (SB) ($356.15)

Preflop: Hero is SB with 2club.gif, 2spade.gif

Button raises $7, Hero calls $6, 1 fold

Flop: ($16) Qdiamond.gif, 5heart.gif, 4spade.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

Turn: ($16) 2heart.gif(2 players)

Hero bets $12, Button raises $30, Hero calls $18

River: ($76) 9diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $49, Hero calls $49

Total pot: $174

Länk till kommentar

Dessa situationer har antagligen börjat bli rätt tjatiga vid det här laget här på forumet. Dock lite andra förutsättninger nu när vi är 187BB djup. Hade stackat alla dagar i veckan med 100bb. Fi är rätt tight och har lirat 25/15 med 3% 3bet och 0% 4bet över runt 120 händer. Vad gör vi? Fold/syn/5bet?

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($197)

UTG ($389.10)

MP ($203.05)

Hero (Button) ($374.70)

SB ($201.15)

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Aheart.gif

UTG raises $7, 1 fold, Hero raises $26, 2 folds, UTG raises $60

Länk till kommentar

Dessa situationer har antagligen börjat bli rätt tjatiga vid det här laget här på forumet. Dock lite andra förutsättninger nu när vi är 187BB djup. Hade stackat alla dagar i veckan med 100bb. Fi är rätt tight och har lirat 25/15 med 3% 3bet och 0% 4bet över runt 120 händer. Vad gör vi? Fold/syn/5bet?

BB ($197)

UTG ($389.10)

MP ($203.05)

Hero (Button) ($374.70)

SB ($201.15)

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Aheart.gif

UTG raises $7, 1 fold, Hero raises $26, 2 folds, UTG raises $60

Foldar. en 25/15 spelare med en 3 bets procent 3 % så foldar iallafall jag. Samt att han har 0 i 4-bet.

Länk till kommentar

MTTs igår, lyckades vinna en turre, så blev rätt lyckat. Låg i topp hela turren och gick in på FT med ganska stor chiplead. Höll den turren ut och kunde casha $1,9k. Busta dock alla andra turrar, så slutade runt $1,4k upp. Har svängt rejält de senaste dagarna. Antingen 5bi upp eller 5bi ner. Idag fick jag börja med att ta ett inköp där jag sätter 2outarn, därefter slås motriggen på och får cooler efter cooler, hamnade till slut på -$800. Tror jag hade 3st set vs set för fulla inköp, tror en var för 170bb.

De enda händer jag har är en massa whine-händer, så skippar att lägga upp några.

Länk till kommentar

Legat minus heela dagen men fick en härlig rush nu sista 5min jag lirade och hamnade på +$560. Skönt att man verkar kunna plussa hemma hos föräldrarna också. :-)

FI är en riktigt jobbig spelare som lirar 27/24/12 över 55 händer 3handat. Han 3betar väldigt frekvent, så vet inte riktigt vad han synar med här pre. Solklar fold på river? Fold redan mot hans turnraise?

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) ($197)

SB ($206.35)

BB ($71.40)

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Jspade.gif

Hero raises $7, SB calls $6, 1 fold

Flop: ($16) 2diamond.gif, 9spade.gif, Jclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $12, SB calls $12

Turn: ($40) 10heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $28, SB raises $60, Hero calls $32

River: ($160) Aclub.gif(2 players)

SB bets $127.35 (All-In), Hero folds

Total pot: $160

Länk till kommentar

Fick Mathematics of Poker idag så ska plöja igenom den hade jag tänkt. Verkade dock rätt tungläst, så kommer nog ta lite tid.

Har för övrigt försökt bygga upp en rulle på Unibet nu innan SM. Har sportsbettat lite och har iaf lyckats spela in HU-eventet, som jag reggade till idag. Ska försöka lira lite HU-sngs nu varje dag inför eventet.

Har iaf tre pågående spel just nu på kvällens fotbollsmatcher. Går dom in så har jag spelat in för 6max-eventet också som jag hade tänkt lira.

Ska iväg till farmor nu en sväng och efter det blir det lite grind, eventuellt några HU-sngs.

Länk till kommentar

Legat minus heela dagen men fick en härlig rush nu sista 5min jag lirade och hamnade på +$560. Skönt att man verkar kunna plussa hemma hos föräldrarna också. :-)

FI är en riktigt jobbig spelare som lirar 27/24/12 över 55 händer 3handat. Han 3betar väldigt frekvent, så vet inte riktigt vad han synar med här pre. Solklar fold på river? Fold redan mot hans turnraise?

Hero (Button) ($197)

SB ($206.35)

BB ($71.40)

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Jspade.gif

Hero raises $7, SB calls $6, 1 fold

Flop: ($16) 2diamond.gif, 9spade.gif, Jclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $12, SB calls $12

Turn: ($40) 10heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $28, SB raises $60, Hero calls $32

River: ($160) Aclub.gif(2 players)

SB bets $127.35 (All-In), Hero folds

Total pot: $160

Ganska bekväm fold på turn ja. Annars får du syna river då det inte hjälpt någon hand han gör det här spelet med.

Länk till kommentar

Ganska bekväm fold på turn ja. Annars får du syna river då det inte hjälpt någon hand han gör det här spelet med.

Aa, håller helt med. Kände att jag egentligen var tvungen att syna river där, men är typ alltid slagen. Enda jag slår är väl QJ(eller nån bluff), vilket jag inte tror han spelar på detta vis.

-----

Lirade lite HU SNGs, lirade $33: or, gick rätt kasst och slutade på 8-12. Svårt att vinna när inte ens 70-30-situationer sitter eller när man aldrig får dra ut. :-) Drog iaf in en del VIPs.

Käk + träning nu. Får bli lite CG ikväll, där jag förhoppningsvis kan plussa lite.

Länk till kommentar

Spelade drygt 1,7k händer ikväll. Blev en rätt lång och svängig session, började iaf med att tappa 5 inköp så blev till att jaga ett back hela sessionen. Slutade iaf på +$70, vilket känns helt okej med tanke på hur sessionen började.

Har en hand som fick mig att tänka till lite. FI spelar 39/24/2, och jag har inte någon speciell read på honom. Jag spelade 28/23/3,4 vid bordet men har inte spelat ngn hand tidigare mot FI. Vad kan FI tänkas ha när han tar denna linje? Oftast brukar detta vara standardlinjen med set. Men kan inte tro att han har ngn kåk då jag blockar en Q och känns inte som att han limpsynar JJ pre, inte QQ för den delen heller. Eventuellt har han ngn 3x i hans range, kanske också en del andra Qx plus några bluffar. Vad gör vi? Har ungefär 130 kvar, och känns som ett fold/push-läge.

Hero (BB) ($200)

UTG ($206.15)

MP ($47)

Button ($245.20)

SB ($273.40)

Preflop: Hero is BB with Qclub.gif, Aclub.gif

UTG calls $2, 1 fold, Button calls $2, SB calls $1, Hero raises $9, 2 folds, SB calls $9

Flop: ($26) Qdiamond.gif, 3club.gif, 3heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $18, SB calls $18

Turn: ($62) Jdiamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $40, SB raises $111

Länk till kommentar

Spelade drygt 1,7k händer ikväll. Blev en rätt lång och svängig session, började iaf med att tappa 5 inköp så blev till att jaga ett back hela sessionen. Slutade iaf på +$70, vilket känns helt okej med tanke på hur sessionen började.

Har en hand som fick mig att tänka till lite. FI spelar 39/24/2, och jag har inte någon speciell read på honom. Jag spelade 28/23/3,4 vid bordet men har inte spelat ngn hand tidigare mot FI. Vad kan FI tänkas ha när han tar denna linje? Oftast brukar detta vara standardlinjen med set. Men kan inte tro att han har ngn kåk då jag blockar en Q och känns inte som att han limpsynar JJ pre, inte QQ för den delen heller. Eventuellt har han ngn 3x i hans range, kanske också en del andra Qx plus några bluffar. Vad gör vi? Har ungefär 130 kvar, och känns som ett fold/push-läge.

Hero (BB) ($200)

UTG ($206.15)

MP ($47)

Button ($245.20)

SB ($273.40)

Preflop: Hero is BB with Qclub.gif, Aclub.gif

UTG calls $2, 1 fold, Button calls $2, SB calls $1, Hero raises $9, 2 folds, SB calls $9

Flop: ($26) Qdiamond.gif, 3club.gif, 3heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $18, SB calls $18

Turn: ($62) Jdiamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $40, SB raises $111

QJ? svårt läge faktiskt, har jag stort plus för dagen brukar jag folda här, ligger jag back blir det push ;).

Hans linje är ju wierd, A3/K3 finns ju där, men i vissa lägen är han tom eller sitter på en KQ som han tror ligger före.

Länk till kommentar

Hehe, känns inte helt optimalt att spela den beroende på dagsresultat.

-----

Lirat klart för månaden nu. Slutade på +$5,7k över 32,5k händer. Har blivit en rätt intensiv sista vecka och har snittat runt 2k händer per dag. Har väl mest berott på att jag har haft en del riggade sessioner. Lossnade dock rätt rejält idag och slutade 4,5 inköp upp.

Har inte tänkt sätta upp några mål för nästa månad. Hoppas dock kunna få ligga kring mitt EV nästa månad, slutade denna månad 15 inköp under. Ska även försöka få in lite mer regelbundet gymmande under november, har varit rätt slö i oktober.

Länk till kommentar

Hemma i Umeå igen efter att ha varit en vecka hos föräldrarna. Blev pokerfritt igår då jag var och tittade på hockey samt umgicks med 2 polare, var rätt soft.

Ikväll blir det lite turrar. Ska lira båda SM-turrarna. Får se vilka andra jag ska lira, sugen på 100k EVP och Big Deal. Återkommer senare ikväll med resultat.

Länk till kommentar

Hur klarar du spela så många händer på ongame?? Spelar jag över 50 händer så laggar det så mycket att jag måste starta om klienten och pokertracker.

Vet faktiskt inte, har aldrig haft det problemet. Flyter på utan lagg för mig. Jag kör dock med Holdem Manager ist för Pokertracker, så kanske beror på det. Har iaf inga speciella inställningar eller så. Ingen dataexpert direkt, men det låter som att du har för lite minne?

Länk till kommentar