Tomte Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Jag fick ett brev i brevlådan att de gav mig $20 bara jag prövade deras nya mjukvara. Har spelat en timme nu. Och jag måste säga att om man bara klickar bort alla animationer så fungerar ju det nya skinnet riktigt fint. (Animationerna är lite overkill i min smak.) De har ryckt upp sig så att man får den funktionalitet som man kan förvänta sig av en normal pokerklient. Designmässigt rätt okej också. Man slipper de tragiska avatarerna som man tilldelades i förra skinnet. Om man vill kan man istället ladda upp en bild som man själv gillar, precis som på andra klienter. Bordet har tidsenlig estetik. En otäck detalj är dock quick-deposit, där man ska kunna betala in mer pengar till PP med blixtens hastighet direkt från pokerbordet. Helt djälva livsfarligt för spelmissbrukare och folk som får tilt efter en bad beat. Vad anser FP-panelen? Citera
el_kryddo Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Den är najzzz. Nej, den e fan FETT NAJS! Citera
kraclob Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Är det så? Var inne i söndags på lite rail men tyckte inte det var överdrivet ändring. Deras turrelobby är fortfarande katastrof. Citera
heltok Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 jag kör classic med wafflekort och fyrkantig buttonknapp... de e najs... Citera
Fnii! Grrp! Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 En mycket otäckare detalj är applåderna man får när man vinner en pott. Citera
Bergmannen Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 En mycket otäckare detalj är applåderna man får när man vinner en pott. svårt att ta bort? Citera
thefman Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 "sit here", waitlist verktygen samt avatarer är skitbra funktioner imo. Klienten känns för plottrig att multitabla på men som tur är kör man bara 4 bord nu mera. Jag är nöjd som fan. Citera
Fnii! Grrp! Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 svårt att ta bort? Ja, jag hittade inget som bara tog bort den grejen. Jag antar att det går att lösa om jag får för mig att spela mer nån gång, spelade bara nån runda playmoney. Riktigt obehagligt är det i alla fall. Citera
tågrånarn Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Måste instämma om att borden är fina om man tar bort alla ljud och animationer.. Men, lobbyn är ju som oxå sagts fortf katastrof. (o på tal om lobbyn, hur får man bort knäpp/klick-ljudet som låter varje gång man klickar på ett bord / en turre i listan?) Citera
KingCosmoKramer Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Den är najzzz. Vet du vad som är najs? Power :lol: Citera
Tomte Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Deras turrelobby är fortfarande katastrof. Det är inte lätt att hitta hur man gömmer de turrar som redan körs. Men annars så är den väl rätt så rakt på sak. Citera
Tomte Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Jag har dock insett en detalj som jag inte gillar. Det fungerar inte som det ska med "Table taking focus at action". Snabbknapparna funkar inte om jag t ex sitter och skriver i ett annat program och pokerbordet hoppar upp för att be mig göra mitt move. Dessutom blir det allmänt märkligt att ALT-tabba tillbaka till mitt andra program när bordet hoppar upp för att visa mig vilka kort jag fått. Ofta måste jag ALT-tabba, släppa, ALT-tabba igen. Inte bra och jag kommer inte på hur jag ska ställa om skiten heller. Citera
MBengtsson Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Spontant och efter någon timmes spelande: Katastrof! Värdelöst! Den gamla klienten var ju samma som gamla Multipoker körde innan Party Poker köpte upp dom. Gammal hederlig stenålderskvalitet utan en massa modernt skit som bara stör. En bra jämförelse är de gamla flipperspelen från 70-talet som var extremt mycket bättre än dagens magneter, blinkande fräcka prylar, obegripliga effekter osv - allt på bekostnad av tydligheten och kvaliteten i det man verkligen är där för, dvs spelet som sådant. Antingen är det bara att bita i det sura äpplet och vänja sig vid skiten, eller försöka leta upp någon sajt som fortfarande har en ren och tydlig pokerklient utan en massa skräp runtomkring. Efter att B2B och nu Party Poker förstört sina klienter så finns det kanske inga sådana kvar.. och en gammal stenåldrig bakåtsträvare som jag tvingas acceptera att utvecklingen går framåt.. urk, vad kasst. Citera
turqow Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Tycker verkligen skiten suger, håller med bengtsson, anledningen till att man varit så otroligt fäst vid PP klienten är ju det enkla och tydliga utförandet. Nu ser ju skiten ut som vilken annan sajt som helst, nu kanske jag får tummen ur röven och byter sajt iof så att man får in lite RB-kulor. Dessutom känns det som att dom tappat endel av sin kundbas, bara jag som har den uppfattningen eller? Tycker det kryllar av regs... Citera
Cosmo_Kramer Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Kör självklart med den gamla multipoker-klienten:-D Vågar inte byta då party verkar vara den enda siten jag kan vinna på. Citera
mpee Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Spontant och efter någon timmes spelande: Katastrof! Värdelöst!Den gamla klienten var ju samma som gamla Multipoker körde innan Party Poker köpte upp dom. Gammal hederlig stenålderskvalitet utan en massa modernt skit som bara stör. En bra jämförelse är de gamla flipperspelen från 70-talet som var extremt mycket bättre än dagens magneter, blinkande fräcka prylar, obegripliga effekter osv - allt på bekostnad av tydligheten och kvaliteten i det man verkligen är där för, dvs spelet som sådant. Antingen är det bara att bita i det sura äpplet och vänja sig vid skiten, eller försöka leta upp någon sajt som fortfarande har en ren och tydlig pokerklient utan en massa skräp runtomkring. Efter att B2B och nu Party Poker förstört sina klienter så finns det kanske inga sådana kvar.. och en gammal stenåldrig bakåtsträvare som jag tvingas acceptera att utvecklingen går framåt.. urk, vad kasst. Du vet att man fortfarande kan lira med det gammla skinnet va? I övrigt håller jag med om allt du säger. Citera
MickeG Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 bara för mig som inte PA hud fungerar längre??? Citera
Weedobooty Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Spontant och efter någon timmes spelande: Katastrof! Värdelöst!Den gamla klienten var ju samma som gamla Multipoker körde innan Party Poker köpte upp dom. Gammal hederlig stenålderskvalitet utan en massa modernt skit som bara stör. En bra jämförelse är de gamla flipperspelen från 70-talet som var extremt mycket bättre än dagens magneter, blinkande fräcka prylar, obegripliga effekter osv - allt på bekostnad av tydligheten och kvaliteten i det man verkligen är där för, dvs spelet som sådant. Antingen är det bara att bita i det sura äpplet och vänja sig vid skiten, eller försöka leta upp någon sajt som fortfarande har en ren och tydlig pokerklient utan en massa skräp runtomkring. Efter att B2B och nu Party Poker förstört sina klienter så finns det kanske inga sådana kvar.. och en gammal stenåldrig bakåtsträvare som jag tvingas acceptera att utvecklingen går framåt.. urk, vad kasst. Drömmen vore en helt textbaserad klient i ett DOS-fönster, eller hur? Citera
dekutree Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Tycker det är ett klart framsteg jämfört med den gamla. Fråga: Går det att markera flera alternativ i samma lista i lobbyn? Tex inköp $33 OCH $55 eller måste man välja var för sig, har inte kunnat klura ut det Citera
Iggan Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Drömmen vore en helt textbaserad klient i ett DOS-fönster, eller hur? Citera
MBengtsson Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Drömmen vore en helt textbaserad klient i ett DOS-fönster, eller hur? Ja, absolut! Det optimala vore dock om man helt skippade datorn och spelade med riktiga kort mot riktiga motståndare.. eller vänta lite nu.. hmm.. Seriöst: Jag spelade någon timme till igår och börjar vänja mig bättre. Skall nog funka bra så småningom. ang. Multipokerklienten, dvs den klient som Party körde med fram tills nyssens: Jag har inte den kvar.. någon som vet var man kan ladda ner den? Citera
norrlands Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 ang. Multipokerklienten, dvs den klient som Party körde med fram tills nyssens: Jag har inte den kvar.. någon som vet var man kan ladda ner den? Gå in i preferences- general och välj "themes" så kan du välja den klassiska Party Pokerlooken. Citera
norrlands Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Tycker det är ett klart framsteg jämfört med den gamla. Det kan jag tänka mig efter din JJ mot hajens AQ igår Citera
dekutree Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Det kan jag tänka mig efter din JJ mot hajens AQ igår Haha!! den rivern satt som en smäck.. förlåt hajen Citera
Recommended Posts