Gå till innehåll

Bordsterror?


Snickarn

Recommended Posts

Jag har läst i en del dagböcker (nu senast den utmärkta "Illvilja - en småbarnspappas bekännelser", rekommenderas) uttryck av typen "Så länge jag varit fokuserad har jag faktiskt dominerat ganska bra och kunnat abusa multi tableande TAGs och alltid hittat ngn fisk att sikta in mig på."

 

Min fråga är: hur går det till att "abusa" eller "sikta in sig på" en viss spelare, och, vilket är mer relevant i mitt fall; hur gör jag för att skydda mig mot någon som har upptäckt att jag är fisken vid bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur går det till att "abusa" eller "sikta in sig på" en viss spelare, och, vilket är mer relevant i mitt fall; hur gör jag för att skydda mig mot någon som har upptäckt att jag är fisken vid bordet?

 

Du har nog fått det hela om bakfoten. siktar du in dig mot en specifik spelare blir du lätt exploatyerad av andra vid bordet. Om ngn. anser dig vara fisk är det bara att slå klackarna i taket såvida det inte verkligen är så att du är fisken då är mitt bästa tips att lägga klackarna på rygg eller nåt i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu verkligen är fisken vid bordet (alla kan nog vara det vissa sessioner...) så är ju läget jobbigt.

 

Annars brukar jag räkna till tre. Första gången någon re-räjsar mitt CB - ok. Andra gången samma person gör det - hmmmmm. Tredje gången - nog: Nu spelar vi om stack, sluta jävlas.

(Jag spelar SS djupa 200BB NL så även om man fettorskar så brukar meddelandet gå hem. Och nej - det har inget med tilt att göra, det är en klar plan)

 

/Clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är mig dom har stackat så köper jag in på nytt och fortsätter.....

Personliga vendettor på så sätt är meningslösa.

 

Randvillkoret för min "three strikes and out" är givetvis att jag har en hand. Jag gör det inte dom gånger jag bluffar från knappen med 72off liksom.

 

Clueless

 

Clueless, hur skyddar du dig från alla dom som drar när dom stackat av nån?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag alltså tolka svaren som att "sikta in sig på" är detsamma som att någon, troligen chipleader, börjar reraisa mina höjningar nästan oavsett hand eller bräda? Utförs det i så fall oftast pre- eller postflopp? Finns det andra sätt för någon att 'terrorisera' någon i syfte att få en spelfördel?

 

Finns det andra motmedel än att byta bord? Bordsbyte verkar ju å ena sidan vara klokt om någon har bestämt sig för att stjäla mina chips, men å andra sidan får man ju då nya motståndare som man inte har någon aning om ifall de är fiskar eller grinders.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag alltså tolka svaren som att "sikta in sig på" är detsamma som att någon, troligen chipleader, börjar reraisa mina höjningar nästan oavsett hand eller bräda? Utförs det i så fall oftast pre- eller postflopp? Finns det andra sätt för någon att 'terrorisera' någon i syfte att få en spelfördel?

 

Finns det andra motmedel än att byta bord? Bordsbyte verkar ju å ena sidan vara klokt om någon har bestämt sig för att stjäla mina chips, men å andra sidan får man ju då nya motståndare som man inte har någon aning om ifall de är fiskar eller grinders.

Spela vekt med bra händer, inducera bluff.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...