magico Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Postad 5 Oktober , 2008 Här kommer en hand från när jag lira 1/2 tidigare idag. Jag har 3bettat ganska många händer på detta bord och vunnit alla(tror jag) med mina Cbets. FI har jag för mig slaskade ganska mycket och hade även ganska svårt att släppa händer. Betten på flop är ju given men vad gör jag på turn? Jag tycker beten känns ganska vek och jag sätter honom på rangen typ AJ/KJ/QJ/J7/TT/JJ/AA/AK/KK rimligt? Jag gillar inte alls att syna turn, spec med tanke på att jag är ur pos. Så helst reraisa(AI) eller fold. ***** Hand History for Game 820381519 ***** $200 NL Texas Hold'em - Sunday, October 5, 12:59:58 ET 2008 Table Britta 34 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 4 Seat 1: Kurvalasse ( $524.78 ) Seat 2: Helena25 ( $163.03 ) Seat 4: HERO ( $569.29 ) Seat 5: sungam24 ( $310.03 ) Helena25 posts small blind [$1]. HERO posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] sungam24 raises [$8]. Kurvalasse calls [$8]. Helena25 folds. HERO raises [$28]. sungam24 calls [$22]. Kurvalasse calls [$22]. ** Dealing Flop ** [ , , ] HERO bets [$81]. sungam24 folds. Kurvalasse calls [$81]. ** Dealing Turn ** [ ] HERO checks. Kurvalasse bets [$110]. HERO? Citera
OzzzaJa Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Postad 5 Oktober , 2008 Tycker ni har för djupa stackar för all in, jag hade synat ner. Citera
magico Postad 5 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2008 Fel. Jx, syna! Vad menar du? ska jag checksyna turn och de flesta rivrar menar du? shove +1 Jag gillar ju också att pusha här men vi är ju lite djupa, vart går gränsen(på stackdjup)? Tycker ni har för djupa stackar för all in, jag hade synat ner. Tycker också att vi är för djupa eller på gränsen till för djupa men samtidigt så sätter jag mig i skiten om jag synar, 466kr i potten inför river, jag har lite mer än ett halvpotsbet kvar och det finns ganska många jobbiga rivrar. Detta är en linje som kanske är OK mot mycket veka spela men inte mot någon som vågar sätta tryck. Så jag antar att jag måste pusha här. Citera
Jerico Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 All in. Han synade bara första raisen preflop så vi kan nog vikta ner AA/KK/JJ rejält om han är lite aggressiv. 77/22 som slår oss och vi slår en massa Jx. Citera
Maruzi Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 säg som de är . du syna han hade dig slagen , han vann Citera
Sideshow Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Pusha, det är svenskaspel och väldigt liten del av hans range slår oss Citera
bossbaver Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Pusha, det är svenskaspel och väldigt liten del av hans range slår oss Folda, det är svenskaspel, och väldigt ofta är det någon tomte som synat med 22 pre och klonkat trissen. Citera
grebgokz Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Mot den spelaren så finns det två linjer jag ser. check-syn på både turn och river och låta han bluffa. Push AI på turn. han kan ha dig slagen här men din check på turn inducerar faktiskt en bluff speciellt från en sån spelare du beskriver här. Fold finns inte på kartan. Varför checkar du turn? Vad har du för anledning att tro att fi leder över dig här? Varför inte bara beta ut. Han kommer syna med AJ här alla dar i veckan och borde slå om hårt med ett set när det kommer en andra klöver. Betta på och ta betalt av sämre händer och så slipper du bli rädd för att han helt plötsligt bettar när du checkar. Din check representerar ju faktiskt ett missat AK AQ som du ger upp på turn. Citera
magico Postad 6 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Mot den spelaren så finns det två linjer jag ser.check-syn på både turn och river och låta han bluffa. Push AI på turn. han kan ha dig slagen här men din check på turn inducerar faktiskt en bluff speciellt från en sån spelare du beskriver här. Fold finns inte på kartan. Varför checkar du turn? Vad har du för anledning att tro att fi leder över dig här? Varför inte bara beta ut. Han kommer syna med AJ här alla dar i veckan och borde slå om hårt med ett set när det kommer en andra klöver. Betta på och ta betalt av sämre händer och så slipper du bli rädd för att han helt plötsligt bettar när du checkar. Din check representerar ju faktiskt ett missat AK AQ som du ger upp på turn. Jag checkar turn med anledningen att jag inte visste vad jag skulle göra, gjorde det antagligen för att hållla potten nere. Jag ställde och det kändes rätt när jag gjorde det. Han vek upp JJ för floppat set och jag la mest upp handen för att jag ville veta om jag kanske överspelade min hand. Enligt de flesta kommentarer så överspelade jag den inte. Och det var antagligen det bästa beslutet. Citera
handmadegod Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Jag tycker du borde höja mer preflop. Du är oop med en bet och en synare. Höj till minst 36. Då kommer ni inte heller vara för djupa för en crai på turn. Citera
bananuz Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Jag höjer till 32 pre, betar lite under pott på flop och pushar turn. Bör vara ++ev även om han hade set den här gången. Citera
Recommended Posts