Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Nej, man vill inte att folk ska raisa 6xbb för att dem tror att det är så man spelar. Jag bryr mig inte om vad ni säger, micronivåerna suger. Kaffepengar är värdelöst att spela om. Folk som sitter på dem borden kan knappt poker alls. Men går du till NL50 så får du mer seriöst spel och har mer att vinna (samt förlora.)

Men alltså om du inte vill ta tilldig av tips från spelare som har jättte mycket mer erfarenhet än dig varför gjorde du en tråd från början då ?????:shock:

Okej så du är antagligen ingen vinnande spelare på nlh 50. Varför spelar du då där? Antar att ditt svar hade varit så här. Alltså jag vill inte sitta på nlh 10 och spela om "kaffepengar" och se ut som en förlorare. Eller säga till mina kompisar att jag spelar nlh 10. Själv tycker jag att det skulle vara coolare att säga att man är en vinnande poker spelare som bara 5% är.

Varför vill man inte spela mot spelare som inte försår poker

tips bluffa dom inte då :-D

• Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
#4 Jag vill inte spela micronivåer, alla är idioter där. Men det du säger om moneymanagement stämmer. Kan säga att jag har grindat bra på NL50 men gulat hårt flera gånger.

#6 Jag vill inte spela micronivåer, alla är idioter där. Jag utvärderar mitt spel i efterhand och jag gulade min bankrulle förra veckan trots att alla spel jag gjorde var i princip EV+. Spelteori skulle jag säga att jag har och jag vet vad 15/7 betyder :-) Men det var fan bra sagt angående det du sa att jag får lägga ut det det kostar för en br på NL50, just där åldern kommer in anser jag :P för lite pengar just nu ^^)

facepalmmb8.th.jpgthpix.gif

Postad

Åldern har inte ett skit med kortspel att göra, jag var som mest vinnande innan jag läste en bok och innan jag hängde här.

Jag gjorde 300k på mitt sommarlov i 8an(14år), det handlade bara om känsla för mig då + att motståndet på ladbrokes var sämst då :lol:

Idag är jag mkt sämre pokerspelare pga att jag börjat spela i mönster.

Postad
Åldern har inte ett skit med kortspel att göra, jag var som mest vinnande innan jag läste en bok och innan jag hängde här.

Jag gjorde 300k på mitt sommarlov i 8an(14år), det handlade bara om känsla för mig då + att motståndet på ladbrokes var sämst då :lol:

senorsombrerouy8.png

Postad

å andra sidan hade du väl inte bankrulle krav då? kanske bara var i ruschen

Postad
Fast vad snackar du om eller? Har lirat där ett tag och ser knappt 6xbb raisar på borden. NL50 är inte mycket större limits än NL10, och har spelat ett antal sessioner där men aldrig lyckats (då jag suger på CG) men dra alla NL10 spelare över en kant...Du verkar ju inte liksom ha spelat där heller så ;D:-)

Jag har spelat där och jag slutade för att alla är idioter, och jag har sett 6x bb raises dagligen och jag vill inte spela den limiten för alla är idioter, tack för mig slutdiskuterat om micronivå.

Postad
Men alltså om du inte vill ta tilldig av tips från spelare som har jättte mycket mer erfarenhet än dig varför gjorde du en tråd från början då ?????:shock:

Okej så du är antagligen ingen vinnande spelare på nlh 50. Varför spelar du då där? Antar att ditt svar hade varit så här. Alltså jag vill inte sitta på nlh 10 och spela om "kaffepengar" och se ut som en förlorare. Eller säga till mina kompisar att jag spelar nlh 10. Själv tycker jag att det skulle vara coolare att säga att man är en vinnande poker spelare som bara 5% är.

Varför vill man inte spela mot spelare som inte försår poker

tips bluffa dom inte då :-D

Har plussat på den nivån men gulat bankrullen och började fundera lite överlag bara, men jag är tacksam för allt jag säger men jag kommer inte hålla med dig om micronivåerna, jag känner att folk som spelar nl50 har mer erfarenhet än dem på nl10 och det blir då roligare att spela, jag tror inte jag är den enda som skulle föredra t.ex. 1/2 kr på svs istället för .5/1, menmen skitsamma. dessutom så bryr jag mig inte ett skit om vad mina polare tycker om mig som pokerspelare, jag spelar för att det är kul och jag vill vinna, utvärderade mitt spel och hoppades på att kunna få en del bra tips, har fått bra tips också men micronivån är inget för mig.

Postad

Börjar alltmer närma sig klassikern "jag vill spela på en nivå där dom respekterar mina höjningar".

Till Deppodi, testa att lyssna på råden som skrivs, kanske spelar någon högre än dig idag... kanske inbesitter någon mer kunskap än du... kanske, kanske kan du lära dig något om du försöker ta in vad som skrivs.

Postad

Brukar spela för 100 kr / veckan eller 50$ / månad.

Jag tror att den här meningen pekar ut ett av dina problem. Jag brukar få frågan när jag åker till Las Vegas: "hur mycket ska du spela för?" och på den finns det ju inget svar om inte man spelar med inställningen att man ska gå back.

Man har en bankrulle som man riskerar delar av om och om igen och om man fattar kloka beslut, så kommer den bankrullen att växa.

Att tro att ålder skulle ha någon betydelse över huvud taget är förstås också helt felaktigt, men det verkar ju andra ha försökt hjälpa dig att förstå. IQ är nog ett intressantare nyckeltal att ta en fundera på.

Postad

Som jag ser det så finns den en liten flaw i ditt tankesätt, du säger att folk inte respekterar dina höjningar och du loosar pga detta. Jag kan tala om för dig att detta kommer garanterat att hända även på högre nivåer och då kommer du att gula ännu snabbare än vad du gör på lägre nivåer, thrust me.

Postad

Man ser en tråd där OP ber om hjälp att bli bättre spelare och för en gångs skull så kommer inga direkt dryga kommentarer utan folk säger bra saker.

Så får de sådana, ursäkta mig, idiotiska svar tillbaka.

Nu börjar jag förstå (tyvärr) varför PF blir drygare och drygare.

OT: LYSSNA VAD DE SÄGER FFS! Ingen människa som spelar poker (nåja) tycker att de är dåliga på det. Varför tror du folk kan leva på det (om man bortser från många nöjesspelare)? Förmodligen är du inte tillräckligt mogen för att bli en vinnande spelare (än). Du måste acceptera verkligheten.

1) du är inte tillräckligt bra än

2) du behöver en stabil BR (30 inköp @ NL50 = $1500)

3) du BEHÖVER spela lägre stakes

4) man VILL att folk ska spela som idioter, eftersom det är EV+

Postad
Jag har spelat där och jag slutade för att alla är idioter, och jag har sett 6x bb raises dagligen och jag vill inte spela den limiten för alla är idioter, tack för mig slutdiskuterat om micronivå.

Jag hade samma inställning som dej förut och gulade gång på gång med mina snäva bankrullar. Sen började jag inse att man vill spela med idioter och man får lära sej att vinna lite åt gången och tänka långsiktigt och gå upp i nivå när man känner att man är bra nog OCH har rulle för att klara en normal downswing som kan komma att käka upp en fin samling inköp. För drygt ett år sen satte jag ett krav på mej själv att aldrig gula igen efter att jag återigen hade tiltskottat bort 90% av rullen på för hög nivå. Jag började lira NL$2 och $2 SnG. Tog inte länge innan jag fick kliva upp i nivå. Nu lirar jag mest SnG och har som högst lirat $50 SnG innan jag tog ut i princip allt för ett par månader sen efter en downswing, ville skydda det jag hade och behövde tillskott till semesterkassan. Så började jag om på $5 SnG i augusti och snart äntrar jag $20 igen. Det BR management jag har kört har lärt mej att tänka långsiktigt och att sätta värde på det jag har vunnit då jag faktiskt har grindat ihop allt från grunden. Jag förespråkar att man börjar lågt om man inte har bankrulle för högre nivåer. Är man vinnande kommer belöningen så småning om. Dessutom får man träna upp sin tålmodighet på låga nivåer då det mest handlar om att vänta på händer och få in mycket deg. Tålamodet blir sen en bra grund att stå på när man går upp i nivå. Man måste acceptera att det är "många bäckar små..." som gäller i poker. Man ska inte ha för bråttom i poker, det slutar oftast bara på ett sätt - en färg som rimmar på ful.

Postad

förstår mig inte på folk som säger att spel under 100nl är meningslöst, jovisst raken är skyhög men spelarna suger och det är verkligen lätta pengar.

Raken har väll större effekt på 10nl-25nl.

"dom respekterar inte mina höjjningar"

:twisted:

Postad
Nej, man vill inte att folk ska raisa 6xbb för att dem tror att det är så man spelar. Jag bryr mig inte om vad ni säger, micronivåerna suger. Kaffepengar är värdelöst att spela om. Folk som sitter på dem borden kan knappt poker alls. Men går du till NL50 så får du mer seriöst spel och har mer att vinna (samt förlora.)

Du förstår att det är du som är dålig om du inte vill att motståndarna ska göra lättexploaterade spel?

Postad
Har plussat på den nivån men gulat bankrullen och började fundera lite överlag bara, men jag är tacksam för allt jag säger men jag kommer inte hålla med dig om micronivåerna, jag känner att folk som spelar nl50 har mer erfarenhet än dem på nl10 och det blir då roligare att spela, jag tror inte jag är den enda som skulle föredra t.ex. 1/2 kr på svs istället för .5/1, menmen skitsamma. dessutom så bryr jag mig inte ett skit om vad mina polare tycker om mig som pokerspelare, jag spelar för att det är kul och jag vill vinna, utvärderade mitt spel och hoppades på att kunna få en del bra tips, har fått bra tips också men micronivån är inget för mig.

mmm. vänta ett tag du plussade alltså på den nivån men sedan så gulade du rullen??? Bara för att man går plus nån session men spelar bort allt så innebär det väl inte att man är vinnande på den nivå???

Eller har jag massuppfittat något???

Just my 2cents och jag är bara en nöjesspelare (förlorande men billigare än krogen i alla fall)

Postad

Det kan nog diskuteras. Senast jag tittade i spegeln såg jag inga sådana tendenser och jag vet flera andra som spelar på samma micronivå som mig själv som knappast förtjänar epitetet "idioter".

Om man nu är rejält vinnande på micronivå men vet att man inte klarar av ett spel som skulle fungera på högre nivåer - är man då "idiot" eller är man klarsynt?

Och btw, jag är skitglad att folk inte "respekterar mina höjningar". Jag tjänar bra på det.

Och även sådana som Beidegard ovan hjälper till att fylla på min kassa men varför ska jag sitta och håna dom för idioter?

Mvh

Clueless

Ålder: 50+

Jag vill inte spela micronivåer, alla är idioter där.
Postad
Tjenare!

Är 18 år, tar studenten 2009.

Sommarjobbade under sommaren och fick 20k efter lön.

Får 1050 kr / månad som fast inkomst.

Brukar spela för 100 kr / veckan eller 50$ / månad.

Spelat poker i ca 6 månader och gått back 2500.

Hur viktig tror ni att åldern är när man spelar poker?

Kommer disciplinen med tiden?

Blir det lättare att spela om man kan göra en stor insättning på typ 500$ istället för att spela poker som en enarmad bandit?

När jag spelar för 50$ sitter jag på 0.25/0.50 borden, NL.

Lägre nivåer känns bara meningslöst för det känns inte som folk kan spela när dem raisar 6-8x bb preflop och synar allt.

Men om jag förlorar en pott eller blir utdragen, kan jag torska typ 20$ sen har man bara 30$ kvar av sitt inköp, istället för att man kan göra ett nytt inköp och börja om. Förstår ni mitt problem?

Hur var det för er i början?

När började ni med poker?

Tror ni åldern spelar stor roll?

Ni som är 18; berätta gärna hur ni gjorde i början!

Mvh Deppodi

Hur viktig tror ni att åldern är när man spelar poker?

Åldern är väldigt viktig, man måste vara minst 18 år för att spela.

Lägre nivåer känns bara meningslöst för det känns inte som folk kan spela när dem raisar 6-8x bb preflop och synar allt.

Du skrev att du förutom att ha kul även vill vinna/gå plus. Om du inte fattar att det där scenariot är en guldgruva så råder jag dig att hitta någon annan fritidssysselsättning.

Ni som är 18; berätta gärna hur ni gjorde i början!

Dom bör väl rimligtvis vara i samma situation som du (i början) ;-)

Postad
Jag tror att den här meningen pekar ut ett av dina problem. Jag brukar få frågan när jag åker till Las Vegas: "hur mycket ska du spela för?" och på den finns det ju inget svar om inte man spelar med inställningen att man ska gå back.

Man har en bankrulle som man riskerar delar av om och om igen och om man fattar kloka beslut, så kommer den bankrullen att växa.

Att tro att ålder skulle ha någon betydelse över huvud taget är förstås också helt felaktigt, men det verkar ju andra ha försökt hjälpa dig att förstå. IQ är nog ett intressantare nyckeltal att ta en fundera på.

Tack :-)

Postad

Allright, jag har läst igenom allt ni har skrivit i denna tråd.

Antar att det är dags att jag ger mig och inser sanningen.

Jag håller med om att man behöver mer pengar för att spela högre nivåer, och jag antar att jag får börja grinda på NL10. Börja sakta men säkert, och just med tanken på min ekonomi så får jag börja med 5 inköp. Självklart är man inte en vinnande spelare bara för att man plussar en session och gular en annan, det vet jag också - det jag syftade på var bara att jag spelad den nivån ett bra tag med ett inköp och spelade bra, sen gulade jag allt pga frustration men det är skitsamma - för det ni säger i grund och botten är att jag bör spela lägre nivåer.

Ber om ursäkt för att jag vart så j'vla trög och nu uppskattar jag verkligen att ni fått mig att inse vad jag behöver göra. Tror att det finns en liten bit inom mig som är rädd för att spela på NL10 också, för om jag inte klarar av att slå NL10 nivån.. hur fan ska jag klara poker då överhuvudtaget? :shock:

Men åter tack till alla, och för er som vill följa hur det går för mig så kommer jag att fortsätta skriva i min blogg; http://www.poker.se/medlemsbloggar/68291/min-pokerblogg.html där jag kommer spela live nu på fredag med några kollegor (300 inköp) + 50$ insättning planerad den 1/11-08, då jag ska försöka grinda NL10 nivån.

Önska mig lycka till nu, för jag vill inte sluta med pokern vilket jag antagligen får göra om jag inte lyckas med NL10 :oops:

Ska även försöka planera på moneymanagement! :-P