Deppodi Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2008 Tjenare! Är 18 år, tar studenten 2009. Sommarjobbade under sommaren och fick 20k efter lön. Får 1050 kr / månad som fast inkomst. Brukar spela för 100 kr / veckan eller 50$ / månad. Spelat poker i ca 6 månader och gått back 2500. Hur viktig tror ni att åldern är när man spelar poker? Kommer disciplinen med tiden? Blir det lättare att spela om man kan göra en stor insättning på typ 500$ istället för att spela poker som en enarmad bandit? När jag spelar för 50$ sitter jag på 0.25/0.50 borden, NL. Lägre nivåer känns bara meningslöst för det känns inte som folk kan spela när dem raisar 6-8x bb preflop och synar allt. Men om jag förlorar en pott eller blir utdragen, kan jag torska typ 20$ sen har man bara 30$ kvar av sitt inköp, istället för att man kan göra ett nytt inköp och börja om. Förstår ni mitt problem? Hur var det för er i början? När började ni med poker? Tror ni åldern spelar stor roll? Ni som är 18; berätta gärna hur ni gjorde i början! Mvh Deppodi Läs det jag skrev på sidan 4 för alla er som tycker jag var dryg -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KingCosmoKramer Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2008 edit: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2008 Spelar väl ingen roll började när jag va 15 och är 18 idag. Varför skulle det vara viktigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2008 Har nog mer med erfarenhet än med åldern att göra. Båda pokermässigt och livsmässigt. Sen så behöver du ju inte se en insättning på 50$ som ett roulettespel då det finns låga nivåer du kan spela som gör att det passar din bankrulle. Skulle rekommendera dig att heller sätta in 50$ än 500$ då du inte riktigt verkar snappat upp det där med bankrullekrav och moneymangement Inget illa menat. Pokerstars har väldigt låga cashgame bord där 50 dollar räcker till 25 inköp. Testa där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leooo Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2008 Tjenare! Är 18 år, tar studenten 2009. Sommarjobbade under sommaren och fick 20k efter lön. Får 1050 kr / månad som fast inkomst. Brukar spela för 100 kr / veckan eller 50$ / månad. Spelat poker i ca 6 månader och gått back 2500. Hur viktig tror ni att åldern är när man spelar poker? Kommer disciplinen med tiden? Blir det lättare att spela om man kan göra en stor insättning på typ 500$ istället för att spela poker som en enarmad bandit? När jag spelar för 50$ sitter jag på 0.25/0.50 borden, NL. Lägre nivåer känns bara meningslöst för det känns inte som folk kan spela när dem raisar 6-8x bb preflop och synar allt. Men om jag förlorar en pott eller blir utdragen, kan jag torska typ 20$ sen har man bara 30$ kvar av sitt inköp, istället för att man kan göra ett nytt inköp och börja om. Förstår ni mitt problem? Hur var det för er i början? När började ni med poker? Tror ni åldern spelar stor roll? Ni som är 18; berätta gärna hur ni gjorde i början! Mvh Deppodi Jag är 18år och gjort en bra bit över 200.000 på internetpoker. Började med att massa polare lirade, jag började också. Ingen var vinnande men alla tyckte det var kul. Jag bestämde mej dock för att läsa några böcker och sedan semisatsa på min egen strategi. Som gick ut på att shortstacka FR bord, lyckades grinda ihop en 10k rulle som jag gulat typ 4a gånger men alltid lyckats få igen, nu på slutet ganska rejält. Tror det viktigaste är att du tar det lungt med liret och försöker lära dig så mycket som möjligt om det. När du väl startar kan du köra billiga 5manna Sngs's och försöka slå nivån. Mixa upp det med turntor och börja med CG när du känner att du är bra på poker! GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2008 Fantastiskt ointressant hur gammal man är. Det som är intressant är hur disciplinerad och mogen (läs: ansvarstagande för sig själv och sitt spel) man är. Ser att Haslo fick in ett mess medans jag skrev detta som säger ganska precis samma sak. Anyway, din ålder är rätt ointressant i sammanhanget. Det som är intressant för din del är att du antingen får lägga ut det de kostar för en riktig rulle för NL50 om du vill spela där, eller lite mer realistiskt, faktiskt spela microstakes och grinda upp dig. Att folk synar allt pre och postflop är en fördel inte en nackdel. Snortightgrinda 15/7* eller något bara. Sen är det viktigt att du utbildar dig själv och lär dig förstå spelteori. Rationalisera alla beslut du tar och utvärdera dig själv i efterhand. Du kan alltid starta en dagbok och slänga upp lite händer och tankar här på forumet. För att bli framgångsrik krävs ett visst engagemang, framförallt i början. GL! * Fotnot: 15/7 är stats från trackingprogram som betyder att man spelar 15% av alla händer man blir tilldelad och höjer 7% av dem. Underförstått att man spelar tight och enbart för värde postflop. Ett högst profitabelt spel på en sådan nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
@ntonius Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 åldern är allt inom pokern. Den är faktist viktigare än korten. har du inte en bra ålder kan du inte vinna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
plzgogame Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 åldern är allt inom pokern. Den är faktist viktigare än korten. har du inte en bra ålder kan du inte vinna Ord, jag är 13 men har redan vunnit miljoner på nätpoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Ord, jag är 13 men har redan vunnit miljoner på nätpoker. Imo jag började spela på en liten laptop i morsans mage för ett par år sen. Imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 åldern är allt inom pokern. Den är faktist viktigare än korten. har du inte en bra ålder kan du inte vinna Nu blev jag förvirrad. Jag har läst att kortsnittet är det viktigaste, stämmer inte det eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Åldern kan nog vara rätt viktigt men inte för att det har någonting med att man blir äldre att göra utan för att man i regel lär sig mer och mer saker ju äldre man blir. Man får kanske bättre uppfattning rent teoretiskt om poker, man kanske kan hantera förluster bättre och har lättare att se långsiktigt och sådana saker. Det finns antagligen ingenting som säger att en random 16 åring inte kan ha utvecklats mer än en random 25 åring på de planen men empiriska faktan talar ju ganska hårt emot det.. Lugnare med åldern blir nog gemene man i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Deppodi Postad 5 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Edit: Har läst era svar nu, och jag tror att ni fick en fet uppfattning om att jag verkar vara riktigt dålig på poker. Det tycker jag inte att jag är, dock brist med moneymanagement och disciplin. #3 Det spelar roll för att det skulle kunna vara lättare att ha en fast inkomst och kunna spela högre utan att det sved så jävla hårt till exempel. #4 Jag vill inte spela micronivåer, alla är idioter där. Men det du säger om moneymanagement stämmer. Kan säga att jag har grindat bra på NL50 men gulat hårt flera gånger. #5 Imponerande! Grattis, tack för tipsen. #6 Jag vill inte spela micronivåer, alla är idioter där. Jag utvärderar mitt spel i efterhand och jag gulade min bankrulle förra veckan trots att alla spel jag gjorde var i princip EV+. Spelteori skulle jag säga att jag har och jag vet vad 15/7 betyder Men det var fan bra sagt angående det du sa att jag får lägga ut det det kostar för en br på NL50, just där åldern kommer in anser jag för lite pengar just nu ^^ #11 Det var lite det jag syftade på! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maruzi Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 är också 18 år. förlorade väl typ 2 första åren men de var mer oseriöst lir. 1 inköp för nivån och dylikt. en polare tipsa lite om brulle m.m vips så börja de gå bra. BRulle regler är viktigt har varit plussande sen dess. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 är också 18 år. förlorade väl typ 2 första åren men de var mer oseriöst lir. 1 inköp för nivån och dylikt. en polare tipsa lite om brulle m.m vips så börja de gå bra. BRulle regler är viktigt har varit plussande sen dess. Säger du brulle på riktigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laagen13 Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 "jag vill inte lira på micro nivåer" - Deppoodi9000 Fast jag började nöta vid 16 års ålder, gick segt i början, lirade NL10 och lyckades gå upp och skotta lite på NL25 med halvt inköp. Känns som att du är bara envis och inte smart, du frågar efter råd men säger "jag vill inte".. Jag skulle säga, gå ner till NL10, spela där och är du vinnande där går du upp. Kanske sätter in lite extra pengar så att du har råd att förlora ett inköp här och där. Är du inte vinnande på NL10 kommer du nog inte vara vinnande på NL50. SKulle säga att åldern inte spelar roll, kanske att du inte har samma diciplin som äldre har men har väl inte mycket betydelse dock... Jag har bara satt in ca 75$ i mitt liv så vet inte vad du ska sätta in för att det ska vara lagom, men en 50$ är väl lagom om du kan sluta envisas och gå ner i nivå Lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maruzi Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Säger du brulle på riktigt? haha nej tyckte också de lät konstigt men skitsamma:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wallie999 Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 #4 Jag vill inte spela micronivåer, alla är idioter där. Och vad är problemet? Man vill ju att folk ska spela som idioter . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iggan Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Hur var det för er i början? Det går upp och ner, fast mer upp. När började ni med poker? För två dagar sen, dagen efter jag fyllde 18. Tror ni åldern spelar stor roll? Tror väl att de äldre har bättre disciplin överlag, fastän det finns undantag då yngre kanske har lika bra/bättre. Ni som är 18; berätta gärna hur ni gjorde i början! Har bara spelat nu i två dagar, satte in 1000kr på Svenska Spel, är uppe nu i 1450kr. Blir mindre svingar nu sista dagen när man kollat några DC-videos. Har dock studerat lite innan jag var 18 och spelat någon gång på kompis konto, så helt ovetande är jag inte. "jag vill inte lira på micro nivåer" - Deppoodi9000 Fast jag började nöta vid 16 års ålder, gick segt i början, lirade NL10 och lyckades gå upp och skotta lite på NL25 med halvt inköp. Känns som att du är bara envis och inte smart, du frågar efter råd men säger "jag vill inte".. Jag skulle säga, gå ner till NL10, spela där och är du vinnande där går du upp. Kanske sätter in lite extra pengar så att du har råd att förlora ett inköp här och där. Är du inte vinnande på NL10 kommer du nog inte vara vinnande på NL50. SKulle säga att åldern inte spelar roll, kanske att du inte har samma diciplin som äldre har men har väl inte mycket betydelse dock... Jag har bara satt in ca 75$ i mitt liv så vet inte vad du ska sätta in för att det ska vara lagom, men en 50$ är väl lagom om du kan sluta envisas och gå ner i nivå Lycka till Håller med! När man är vinnande i det lägsta nivån, ska man gå upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Deppodi Postad 5 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Och vad är problemet? Man vill ju att folk ska spela som idioter . Nej, man vill inte att folk ska raisa 6xbb för att dem tror att det är så man spelar. Jag bryr mig inte om vad ni säger, micronivåerna suger. Kaffepengar är värdelöst att spela om. Folk som sitter på dem borden kan knappt poker alls. Men går du till NL50 så får du mer seriöst spel och har mer att vinna (samt förlora.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laagen13 Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Nej, man vill inte att folk ska raisa 6xbb för att dem tror att det är så man spelar. Jag bryr mig inte om vad ni säger, micronivåerna suger. Kaffepengar är värdelöst att spela om. Folk som sitter på dem borden kan knappt poker alls. Men går du till NL50 så får du mer seriöst spel och har mer att vinna (samt förlora.) Fast vad snackar du om eller? Har lirat där ett tag och ser knappt 6xbb raisar på borden. NL50 är inte mycket större limits än NL10, och har spelat ett antal sessioner där men aldrig lyckats (då jag suger på CG) men dra alla NL10 spelare över en kant...Du verkar ju inte liksom ha spelat där heller så ;D:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Nej, man vill inte att folk ska raisa 6xbb för att dem tror att det är så man spelar. Jag bryr mig inte om vad ni säger, micronivåerna suger. Kaffepengar är värdelöst att spela om. Folk som sitter på dem borden kan knappt poker alls. Men går du till NL50 så får du mer seriöst spel och har mer att vinna (samt förlora.) Sällan man verkligen känner att någon är efterbliven men nu närmar du dig fan bristningsgränsen alltså... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kees123 Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Tvärtom då. Vad finns det för övre gräns åldermässigt då du blir sämre på online-poker. Finns det kognitiva skillz av betydelse som trubbas av med åren? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Mognad är viktigt innom flera områden ...så ålder kan ha en inverkan. Men vissa har inte koll på ekonomi eller någon diciplin trots dom är 40+ Jag skulle inte fixa pokern när jag va 18 år ...skulle skottat/tilta bort allt alla dagar i veckan ! Men vi är ju olika. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 Tvärtom då. Vad finns det för övre gräns åldermässigt då du blir sämre på online-poker. Finns det kognitiva skillz av betydelse som trubbas av med åren? nånstans vid 30 tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2008 nånstans vid 30 tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts