Gå till innehåll

RuchYa up and running - Ångest incoming.

Recommended Posts

Postad

Hej!

Är och har varit semi aktiv på detta forumet. Är i grund och botten väldigt lat av mig men har tyvärr också en 3årig depression som ligger och tynger. Detta göra att allt blir lidande i mitt liv. Så också pokern. I ett, kanske depserat försök så väljer jag att starta upp en dagbok. Så att det skall bli någon form av tvingad ordning.

Det finns redan många dagböcker där folk grindar svs, och speciellt på den nivån jag börjar nu 2.5-5. Så skall försöka göra detta till något mer. Lever som sagt i en depression just nu vilket kan vara ganska så intressant att läsa om. Eller ja, beror nog lite på. Får se vad jag orkar skriva om.

Är även DotA intresserad så om det finns några personer som spelar så kan jag säkerligen skriva en del om det då jag är manager för Sveriges tredje bästa lag.

Någon vänlig själ som orkar hjälpa mig lite med holdem manager får gärna pma. Vill gärna få igång det och då främst huden.

So well, gl till mig gief dagboksrigg!!

Postad
är de heaton jag beskådar?

I egen hög person. Nä jag är inte HeatoN dock har jag spelat en hel del cs också. Jag är nog idag snarlik sterotypen av en dator spelande nörd, fast utan att spela. Egentligen sitter jag nog mest framför datorn och blir fet typ. Heja mitt liv =).

Postad

Upp ca: 3000:- för idag. Degade in 20k på Svenska så vi får vart det leder.

Frågan är om det går att hitta synen här, fi är random tag inte spelat så många händer.

***** Hand History for Game 818692157 *****

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, October 03, 07:17:55 ET 2008

Table Diana 48 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: IVarNatur ( $1013.94 USD )

Seat 2: F_e_B ( $992.50 USD )

Seat 3: Celicate ( $285.62 USD )

Seat 4: tommytomt ( $527.66 USD )

Seat 5: TrueBluff ( $871.38 USD )

IVarNatur posts small blind [$2.50 USD].

F_e_B posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to IVarNatur [ Kc Kh ]

Celicate folds

tommytomt folds

TrueBluff folds

IVarNatur raises [$17.50 USD]

F_e_B calls [$15.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7s, 7d, 2c ]

IVarNatur bets [$30.00 USD]

F_e_B calls [$30.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2d ]

IVarNatur bets [$75.00 USD]

F_e_B calls [$75.00 USD]

** Dealing River ** [ 6c ]

IVarNatur bets [$190.00 USD]

F_e_B raises [$550.00 USD]

Vad gör vi på en så torr bräda?

***** Hand History for Game 818437760 *****

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, October 03, 02:36:22 ET 2008

Table Diana Turbo 7 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Sastrom ( $281.43 USD )

Seat 2: ElderSerbo ( $1005.00 USD )

Seat 3: swedish2 ( $686.58 USD )

Seat 4: IVarNatur ( $1112.72 USD )

Seat 5: yoggi_72 ( $1300.36 USD )

yoggi_72 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to IVarNatur [ Kc Ks ]

Sastrom raises [$10.00 USD]

ElderSerbo calls [$10.00 USD]

swedish2 folds

IVarNatur raises [$47.50 USD]

yoggi_72 folds

Sastrom folds

ElderSerbo calls [$40.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Jh, 5c, 3d ]

IVarNatur bets [$95.00 USD]

ElderSerbo calls [$95.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7s ]

IVarNatur bets [$250.00 USD]

ElderSerbo raises [$560.00 USD]

Postad
Kommer att följas bara för att du har heaton som profilbild. GLGLGL.

Vad nicka du när du spela cs då?

HeatoN är kung! Nickade MyWay, säger nog inte så mycket. Blev aldrig riktigt bra, vann några mindre turneringar men inget mer än så. Så här i efterhand så inser man ju att en stor del av ens liv faktiskt slösats bort. Men det är klart, samtidigt hade man nog ganska så kul. Aja, hur känner du till heaton?

Börja med att fixa det här, http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/23924-prg-allt-om-hh-converter.html

Så blir det lättare därifrån.

GL!

Ty ty, mitt stora problem är hur jag skall få skiten att auto importera så det går att använda Huden.

Var och kollade på fotboll idag, har även varit väldigt aktiv inom fotbollen. var nog även väldigt duktig då jag spelade i Div3 redan när jag var 16 år. Av diverse anledningar så slutade jag helt med allt vad idrott heter. Hur som, mitt kära gamla lag spelade, för att använda en klyscha, som en påse nötter. Det var årets sista match och serie vinst och avancemang till serien över stod på spel. Naturligtvis lyckas dom göra sin sämsta match för säsongen och dom kan nu glädjas åt att ett år till få harva i någon jävla skit division. Ett stort grattis.

Skall försöka klämma in lite poker, kanske blir utgång och en stadig fylla. Får se.

Postad
HeatoN är kung! Nickade MyWay, säger nog inte så mycket. Blev aldrig riktigt bra, vann några mindre turneringar men inget mer än så. Så här i efterhand så inser man ju att en stor del av ens liv faktiskt slösats bort. Men det är klart, samtidigt hade man nog ganska så kul. Aja, hur känner du till heaton?

Hehe ok. Ja faktiskt man har slösat bort för många timmar av sitt liv framför det spelet. Fast kul hade man som du säger. Nee jag spelade oxå som fan förrut. Blev heller aldrig riktigt bra :P

Postad
Kul att du är intresserad av dota, är jag med :)

Vilken klan är det och vad innebär det att vara manager för en dotaklan?

Gvision är klanen, vann precis mot Team Pandemic från Canada. Det innebär i runda slängar, hitta sponsorer, sköta kontakten med andra lag, anmäla till turneringar etc. Alltså rent administrativt, men faktiskt ganska så kul =)

Postad

Tja! Lycka till med allt som sagt!

Även jag var en inbiten CSfanatiker och HeatoN känner man ju igen direkt. Slösade väl bort ett par på CS, men nu förtiden slösar jag bort åren på MMORPGspel nu senast Warhammer Online. Hehe

Lirar 2.5/5 på SvS jag med, har precis som du också startat DB. GL till oss båda så kanske vi möts på borden! :-)

Postad
Tja! Lycka till med allt som sagt!

Även jag var en inbiten CSfanatiker och HeatoN känner man ju igen direkt. Slösade väl bort ett par på CS, men nu förtiden slösar jag bort åren på MMORPGspel nu senast Warhammer Online. Hehe

Lirar 2.5/5 på SvS jag med, har precis som du också startat DB. GL till oss båda så kanske vi möts på borden! :-)

Glgl, hoppas vi inte ses på borden. Orkar inte spela mot folk som faktiskt kan lite poker. När dom flesta på denna nivån faktiskt är otroligt dåliga och det finns nästan alltid bord med 4 fiskar på så känns det ovärt att spela mot en forumit. Men om du vill få lite action kan du leta upp mina bord =).

Spelade en ganska så sunkig session. Räddades upp av två stora potter. 600:-

***** Hand History for Game 820627787 *****

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 05, 05:55:33 ET 2008

Table Diana 28 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: umbro ( $609.90 USD )

Seat 2: -NILSSON- ( $1022.92 USD )

Seat 3: Puffel ( $834.51 USD )

Seat 4: IVarNatur ( $1134.14 USD )

Seat 5: Syntax101 ( $1008.94 USD )

Syntax101 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to IVarNatur [ 9s 7s ]

umbro folds

-NILSSON- folds

Puffel folds

Syntax101 calls [$15.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qh, 8s, 6h ]

IVarNatur bets [$35.00 USD]

Syntax101 raises [$80.00 USD]

IVarNatur calls [$45.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 5d ]

IVarNatur checks

Syntax101 bets [$170.00 USD]

IVarNatur raises [$450.00 USD]

Syntax101 raises [$738.94 USD]

IVarNatur calls [$458.94 USD]

** Dealing River ** [ 8c ]

IVarNatur shows [9s, 7s ]

Syntax101 shows [Qc, Ad ]

IVarNatur wins $2002.88 USD from main pot

***** Hand History for Game 820650187 *****

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 05, 06:20:04 ET 2008

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Kalmar35 ( $282.76 USD )

Seat 2: Jonne86 ( $959.30 USD )

Seat 3: KlackaMaja ( $715.90 USD )

Seat 4: IVarNatur ( $1161.51 USD )

Seat 5: danne_be ( $267.47 USD )

danne_be posts small blind [$2.50 USD].

Kalmar35 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to IVarNatur [ As Ad ]

Jonne86 calls [$5.00 USD]

KlackaMaja raises [$25.00 USD]

IVarNatur raises [$80.00 USD]

danne_be folds

Kalmar35 folds

Jonne86 folds

KlackaMaja calls [$55.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6s, 7h, 7d ]

KlackaMaja checks

IVarNatur bets [$150.00 USD]

KlackaMaja raises [$386.25 USD]

IVarNatur calls [$236.25 USD]

** Dealing Turn ** [ 7c ]

KlackaMaja bets [$249.65 USD]

IVarNatur calls [$249.65 USD]

** Dealing River ** [ Jd ]

KlackaMaja shows [Qs, Qh ]

IVarNatur shows [As, Ad ]

IVarNatur wins $1429.30 USD from main pot

Okej bluff?

***** Hand History for Game 820642897 *****

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 05, 06:12:21 ET 2008

Table Diana 12 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: gr1llen ( $488.33 USD )

Seat 2: FEHA ( $582.97 USD )

Seat 3: nostalgia ( $834.74 USD )

Seat 4: IVarNatur ( $1073.51 USD )

Seat 5: -JigSaw- ( $878.15 USD )

-JigSaw- posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to IVarNatur [ Qh Td ]

gr1llen folds

FEHA calls [$5.00 USD]

nostalgia folds

-JigSaw- folds

FEHA calls [$15.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2h, 7c, 3c ]

IVarNatur bets [$35.00 USD]

FEHA calls [$35.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 9h ]

IVarNatur bets [$95.00 USD]

FEHA calls [$95.00 USD]

** Dealing River ** [ 8d ]

IVarNatur bets [$215.00 USD]

Postad
gillar verkligen inte sista handen, allt talar för att han är en riktig fisk så ingen idé att göra en valuebet bluff mot en sån

Kom på mig själv i efterhand med precis samma tankar. Men vafan skall han syna med liksom?

Postad
cs var ju livet. kunde skita i att umgås med vänner för att lira istället :)

är depressionen över nu?

Cs var verkligen livet ett tag ja =).

Nej dessvärre är inte depressionen över än.

Postad

Om du orkar och har lust får du gärna skriva en fortsättning på hur ditt och din brors liv varit sen du skrev artikeln om din livshistoria. Var mycket läsvärd och fick en verkligen att tänka till.

Stort lycka till med pokern och livet i allmänhet!

Postad
Om du orkar och har lust får du gärna skriva en fortsättning på hur ditt och din brors liv varit sen du skrev artikeln om din livshistoria. Var mycket läsvärd och fick en verkligen att tänka till.

Stort lycka till med pokern och livet i allmänhet!

Vad kul att den faktiskt gav dig något =). Jag har funderat på det och kommer förmodligen göra någon form av fortsättning när jag väl får orken till det.

Tack detsamma!

I övrigt så går det segt, är väldigt trött. Blir det i perioder. Så pokern får en liten undanskymd plats. Men dagboken är tillför att jag skall ta mig över den tröskeln så jag kommer slänga in en session idag så får vi se hur det känns. Förövrigt är pastasallad nöten!

Postad

Läste din gamla blogg. Jävligt gripande. Vet att det inte hjälper men jag tycker så himla synd om dej. Jag har inget att relatera till mer än att jag känner empati för dej.

Jag tycker verkligen, verkligen, VERKLIGEN att du skall försöka börja träna igen. Det kommer ge dej kraft, energi att hjälpa dej gå vidare och inte minst endorfiner.

Du tränade ju oerhört mycket för några år sedan och slutade sedan nästan tvärt av.

Läste lite bland dina gamla inlägg och din depression verkar gått hand i hand med att du slutade träna. Tror absolut inte att det beror bara på det (det vore naivt) men man kan lätt tro att det accelererade depressionen.

Om du inte klarar av att träna i ett lag eller grupp som du verkar van vid så ta bara några lätta löp-pass. Du får luft i lungorna, du rensar hjärnan och du blir förhoppningsvis klarsynt och kan se lite positivare på framtiden och hitta kreativa lösningar och beslut.

Tycker du skall ge det ett försök. Inget kommer att bli värre av det, allt kommer inte heller att bli bra men jag kan lova att du kommer må bättre.

Postad
Läste din gamla blogg. Jävligt gripande. Vet att det inte hjälper men jag tycker så himla synd om dej. Jag har inget att relatera till mer än att jag känner empati för dej.

Jag tycker verkligen, verkligen, VERKLIGEN att du skall försöka börja träna igen. Det kommer ge dej kraft, energi att hjälpa dej gå vidare och inte minst endorfiner.

Du tränade ju oerhört mycket för några år sedan och slutade sedan nästan tvärt av.

Läste lite bland dina gamla inlägg och din depression verkar gått hand i hand med att du slutade träna. Tror absolut inte att det beror bara på det (det vore naivt) men man kan lätt tro att det accelererade depressionen.

Om du inte klarar av att träna i ett lag eller grupp som du verkar van vid så ta bara några lätta löp-pass. Du får luft i lungorna, du rensar hjärnan och du blir förhoppningsvis klarsynt och kan se lite positivare på framtiden och hitta kreativa lösningar och beslut.

Tycker du skall ge det ett försök. Inget kommer att bli värre av det, allt kommer inte heller att bli bra men jag kan lova att du kommer må bättre.

Tack så mycket för din omtanke. Det ligger väldigt mycket i det du säger och det är en sak jag verkligen vill komma igång med. Jag vet hur viktigt det är och hur det kan få mig att må bättre. Det svåra för mig är att få kontinuitet då jag kan gå ut och gå en viss period. För att sedan falla tillbaka och bli helt orkeslös. Det är svårt och tufft men jag jobbar på det!