Gå till innehåll

b2b nl50-nl200 ranking


karlu

Recommended Posts

  • Svars 167
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena alla grinders, är ganska ny på NL100. Har blivit ganska imponerad av spelnivån såhär långt, tuffa games, många regs som grindar mkt.

 

Vad tycker ni om KvackenGoGo, kontra, Dick_Roth och TrattKatt?

 

KvackenGoGo, Dick_Roth, kontra, VVF, bob9798 och Olivtradet tycker jag är duktiga. TrattKatt spelar ojämnt, jobbig ibland men inte så svårspelad.

 

TrickedYa och LasKo är jobbiga att möta men lite för agg imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som är orkar/behöver/vill snacka ihop sig lite hur man bäst gular fire_steel?

 

Tror det ska vara ganska enkelt att hitta en väldigt enkel strategi för att plussa mot honom i längden. Vore kul räkna på det lite mer seriöst (antar att alla som verkligen kan inte vill tala om det) och vi som inte är så bra kan ju iaf försöka få ihop något tillsammans :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som är orkar/behöver/vill snacka ihop sig lite hur man bäst gular fire_steel?

 

Tror det ska vara ganska enkelt att hitta en väldigt enkel strategi för att plussa mot honom i längden. Vore kul räkna på det lite mer seriöst (antar att alla som verkligen kan inte vill tala om det) och vi som inte är så bra kan ju iaf försöka få ihop något tillsammans :)

 

Tror inte att det är så lätt att plussa mot den där idioten, saken blir ju inte bättre av att han vinner typ 75% av alla allins oavsett om han är före eller efter.

Är det verkligen någon som orkar spela på b2bs nl200, spelade en vecka där nyligen och jag har alldrig varit med om tråkigare spel någonstans.

Hjärndöda nitz och allmänt segt och tråkigt.

Det är verkligen ljusår mellan nl400 och nl200 på b2b.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som är orkar/behöver/vill snacka ihop sig lite hur man bäst gular fire_steel?

 

Tror det ska vara ganska enkelt att hitta en väldigt enkel strategi för att plussa mot honom i längden. Vore kul räkna på det lite mer seriöst (antar att alla som verkligen kan inte vill tala om det) och vi som inte är så bra kan ju iaf försöka få ihop något tillsammans :)

 

gl en början är väl att gissa hans ranges. har spelat lite händer men inte så mkt. verkar som han får in det ganska tight. typ 99+ AJ+ kan det stämma? kanske degar lite lightare i sen pos.openshovar allt han spelar pre kallsynar aldrig?..tycker hans strategier verkar ganska dåliga ens för det simpla spel han försöker köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl en början är väl att gissa hans ranges. har spelat lite händer men inte så mkt. verkar som han får in det ganska tight. typ 99+ AJ+ kan det stämma? kanske degar lite lightare i sen pos.openshovar allt han spelar pre kallsynar aldrig?..tycker hans strategier verkar ganska dåliga ens för det simpla spel han försöker köra.

 

Kollade min db är typ 80€ back mot honom över mina senaste 100k händer utan att ha anpassat mig märkvärt så det går nog att plussa mot honom, lets do this!

99+ AJ+ är möjligen han range vs utg och hj, är han i blindsen vs en knappöpning ställer han qj+ ax alla par, har även sett t9s och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade min db är typ 80€ back mot honom över mina senaste 100k händer utan att ha anpassat mig märkvärt så det går nog att plussa mot honom, lets do this!

99+ AJ+ är möjligen han range vs utg och hj, är han i blindsen vs en knappöpning ställer han qj+ ax alla par, har även sett t9s och dylikt.

 

ok, nice 99+ och AJ+ mot tidig pos då och TJs+,Ax,22+ nåt sånt mot sen höjning/blinds vs blinds. e ju bara stova den rangen o kolla vilka ranges vi kan spela profitabelt mot den för han kallsynar aldrig pre va?. förmodligen bättre att öppna nåt i stil med 3/4 pot när han sitter i blindsen om du öppnar pot som standard. kanske minraise pre funkar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min db i HM är allmänt fuckad efter nya updaten på b2b men jag är nästan hel säker på att jag hade honom på 12/12 med 3bet på 13 över 10k händer.

Känns som han får in det väldigt tight men bevisligen så får han in det ganska lätt iom att jag aldrig sett honom betfolda.

Jag är ner 12€ mot honom och jag har antaligen synat av honom waaay to tight.

 

Han spelar väldigt tight utg och hijack och då openshovar han så vi får inte inte speciellt många jobbiga beslut här. Värre är det när vi öppnar CO-SB och då shovar han minst 14% mot vilket vi behöver ca 42% eq om vi för enkelhetens skull betar till 3 från sb mot hans bb.

 

I ärlighetens namn så ska vi väl kunna öppna 100% i sb mot honom och göra automoney samt syna av honom relativt brett då jag inte tror han kommer att exploatera oss något vidare iom att han har så få bets att göra det och vi kommer ju ändå syna av honom relativt brett...

 

Iaf mot en range att han shovar 13% som är way to tight mot verkligenheten borde vi syna av honom med typ:

22+,ATs+,KJs+,ATo+,KQo sounds bad?

 

 

edit: såg inte sista inlägget men i tidig position får vi nog synat av ungefär vad du skrev greywolf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, nice 99+ och AJ+ mot tidig pos då och TJs+,Ax,22+ nåt sånt mot sen höjning/blinds vs blinds. e ju bara stova den rangen o kolla vilka ranges vi kan spela profitabelt mot den för han kallsynar aldrig pre va?. förmodligen bättre att öppna nåt i stil med 3/4 pot när han sitter i blindsen om du öppnar pot som standard. kanske minraise pre funkar också.

 

Eftersom han bara har shove och fold i sin arsenal så är ju minraise optimalt, jag har testat det och det känns som han har börjat shova mer light mot min öppning exempelvis från knappen.

Så att bibehålla sin vanliga öpningsrange men att gå ner till miniraise är ju obv en sak att åtgärda.

 

Orkar du stova vilken callingrange man ska ha från knappen vs blindsen med olika stackdjup osv? Jag tycker det känns rätt jobbigt att mixtra med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag kicka igenom min databas med fire steel postion för position för att se om jag kan hjälpa till att rangea honom lite.

Har totalt drygt 12k händer med honom...

UTG: AJo+, 88+, KJs+ (hitta bara AKs men e pga av för få händer)

UTG+1: ATs+, AJo+, QJs+, 77+

CO: ATo+, ATs+, 77+, QJs+, QJo+

BU: A4o+, A5s+, K9s+, QTo+, 22+ Steal

SB: A20+, K8o+, K3s+, J9o+ J7s+, 22+. Sen lite 86s å sån skit en hela del från SB med andra ord. Har steal 38% i SB.

 

Sen skiljer det såklart lite om han är först in eller inte men orkar inte sitta och urskilja alla händer så noga.

Hoppas man bidragit lite till att han går lite sämre iaf :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du lirade lite nl200 hampe, någon särskilld anledning? Vet ju att det gick riktigt bra för dig för någon månad sen iaf.

 

Förövrigt är ju spanjorerna guld värda, pagliuca gillar jag också :)

 

Någon som har en åsikt om Cristal*?

 

Spelade otroligt lite i juli men gick rätt kasst på nl1k dom händer jag spelade.

Augsti började lite halvdant också.

Så ska hämta igen augstibacket på typ 3k på nl200 sen blir det nl400 och nl600 tills jag är be för juli månad också.

Sen blir det nl1k igen.

Känns helt sjukt tråkigt att spela nl200 men tror det skulle stärka mig mycket om jag för en gångs skull klarar av ett liknande mål utan att fuska, vilket jag alltid brukar göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...