Orrarah Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Ingen read...Lägg märke till stackstorlekarna bara....Kör på ***** Hand 818901193 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 3 oktober 2008 22:01:45 David 2 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: PerrraP (1027.29) Plats 2: kfreddan (380.00) Plats 3: lillebror1 (461.66) Plats 4: varmkorv (497.16) Plats 5: silentmike (500.64) Plats 6: Orrarah (909.36) Plats 7: zenga 66 (455.00) Plats 8: TRIXXI (936.03) Plats 9: Kviberg (850.00) Plats 10: frasarn (751.56) zenga 66 lägg LM 2.50 TRIXXI lägg SM 5.00 ** Giv ** PerrraP [N/A, N/A] kfreddan [N/A, N/A] lillebror1 [N/A, N/A] varmkorv [N/A, N/A] silentmike [N/A, N/A] Orrarah [, ] zenga 66 [N/A, N/A] TRIXXI [N/A, N/A] frasarn [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** frasarn Höj till 10.00 PerrraP Lägg kfreddan Lägg lillebror1 Syna 10.00 varmkorv Lägg silentmike Lägg Orrarah Syna 10.00 zenga 66 Lägg TRIXXI Syna 10.00 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** TRIXXI Passa frasarn Satsa 5.00 lillebror1 Höj till 20.00 Orrarah Höj till 85.62 TRIXXI Syna 85.62 frasarn Lägg lillebror1 Syna 85.62 *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** TRIXXI Passa lillebror1 Passa Orrarah Satsa 240.00 TRIXXI All-in 840.41 lillebror1 Lägg Orrarah Citera
plzgogame Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Vad tror du själv att han har? Högre färg? EDIT: TRIXXI som spelade/spelar cs? Citera
Orrarah Postad 3 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Vad tror du själv att han har? Högre färg? EDIT: TRIXXI som spelade/spelar cs? Haha..ingen aning..aldrig varit en stor cs-spelare.. Saken är den att, jag har hållit mig på 0.5-1 kr ett tag nu, men kände för ett skott ikväll. Där nere skulle jag ju synat direkt, men här uppe är jag ju inte riktigt van. Han kan ju ha högre färg, lägre färg..konstigt spelat set..jag vet inte. Citera
plzgogame Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Borde ju fått nån typ av read från honom, hur fort synade han din första raise osv. Väldigt konstigt spel på turn av honom imo. Citera
Orrarah Postad 3 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Borde ju fått nån typ av read från honom, hur fort synade han din första raise osv. Väldigt konstigt spel på turn av honom imo. Deras syner på floppen var det inget noterbart på vad jag kan minnas..där kan de ju ha vad som helst...Öhm..på turn pushar han väl rätt snabbt..inte överdrivet men..som att han har bestämt sig för det iaf...det kan vara en färdig hand..eller har han bestämt sig redan på flopp att köra på med Ahögtfärgdrag eller set..jag vet inte.. Citera
handmadegod Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Det känns som en nötfärg men jag betalar ändå av här. Han kan ha ett set eller A ruter drag eller en slöspelad lägre färg. Citera
papiPope Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Helt readbaserat. Utan read väldigt svårt att syna och väldigt svårt att lägga. Känns dock tufft att kasta mot honom. Citera
Dead-Inside Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Postad 4 Oktober , 2008 Helt readbaserat. Utan read väldigt svårt att syna och väldigt svårt att lägga.Känns dock tufft att kasta mot honom. Krävs ju väldigt stark read för att någonsin kasta här? Citera
hampulito Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Postad 4 Oktober , 2008 Borde ju fått nån typ av read från honom, hur fort synade han din första raise osv. Väldigt konstigt spel på turn av honom imo. Vad är det som är konstigt med hans turnspel? Citera
Supertequila Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Postad 4 Oktober , 2008 200 BB deep, floppad färg, exakt vad funderar du på? Citera
papiPope Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Postad 4 Oktober , 2008 Krävs ju väldigt stark read för att någonsin kasta här? Iofs. Mot vissa nötgrinder på denna nivå leder man inte alltför ofta, dock leder man nog väldigt ofta mot honom/henne. Citera
aLago Postad 5 Oktober , 2008 Rapport Postad 5 Oktober , 2008 Känns ju rätt jobbigt när han trots att det raisats och re-raisats 3ggr innan honom synar din bet på flop trots risken för ställ på någon av de andra. Trots ditt starka bet på turn så väljer han att ställa. Det känns som att om han hade haft set hade han ställt på flop redan, med så många spelare med är ju chansen ganska stor att en av dem sitter på ett ruter och vill då gärna inte ge fler kort. Han bör ju minst ha set. KK hade han re-raisat pre med? skulle vara dåligt spelade pp 4 eller 2 då kanske men.. Utan read hade jag nog endå synat man vet ju inte vad det kan vara för stolle.. med read blir ju det hela mycket enklare. hur gick det? Citera
grebgokz Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 flop bet + raise + större raise = syn ?? på en bräda med bara ruter. Ser två händer set eller färg. turn bordet parar inte och han raisar AI efter ett stort bet Ser nu bara färgen. Hur stor är chansen han gör detta spel i denna hand med en färg 9 hög eller sämre? Tror du är slagen väldigt ofta här. Utan read foldar jag. Med stolle read synar jag. Det finns 3 ruter över dina och 5 under dina och han måste ha två st för att ha färg hur stor är då chansen att båda dessa är lägre än 10? Citera
Orrarah Postad 6 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2008 *Trumvirvel*....Jag synade och han visade upp Q5s och tog därmed hem potten. Jag kände mig slagen redan innan jag synade, men var helt enkelt inte stark nog att folda denna. Med 100bb hade det varit ett enklare val. Citera
aLago Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 tänkte väll det, såg för övrigt att jag skrev fel.. utan read självklart inte syn aja då vet jag hur det gick. Citera
hager Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 tänkte väll det, såg för övrigt att jag skrev fel.. utan read självklart inte syn aja då vet jag hur det gick. Är det alltså en självklar fold då eller? Bara jag som i princip aldrig foldar i det läget? Citera
grebgokz Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Är det alltså en självklar fold då eller? Bara jag som i princip aldrig foldar i det läget? I normala fall foldar jag aldrig här men som det spelats här på flop och efter flop tycker jag det är en självklar fold om du inte har en bra read att fi är en superstolle och kan göra detta spel med sämre än en färg. Citera
grebgokz Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 *Trumvirvel*....Jag synade och han visade upp Q5s och tog därmed hem potten. Jag kände mig slagen redan innan jag synade, men var helt enkelt inte stark nog att folda denna. Med 100bb hade det varit ett enklare val. Om det är någon tröst tycker jag du spela handen bra fram till hans raise på turn. Citera
Recommended Posts