hoffa Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Har efter ett halvårs slit på Multipoker äntligen börjat trycka ut lite cash till kontot. Jag har Handelsbanken och dom tar 1,5% av beloppet på alla växlingar från dollar till SEK eller vice versa. 1,5% är väl inte såååå farligt.. men finns det möjligtvis ngn annan bank (gärna svensk) som tar en mindre del av kakan? // Hoffa Citera
QoS Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Gör du en utbetalning till konto från Mutli så görs växlingen till SEK automagiskt, inget du behöver tänka på. - QoS Citera
flibben Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Gör du en utbetalning till konto från Mutli så görs växlingen till SEK automagiskt, inget du behöver tänka på. - QoS haha, automagiskt? magiskt och automatiskt, bra ord QoS! Citera
QoS Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Skulle gärna ta cred för det hela, men det vore inte rätt. Mer om automagiskt på susning.nu - http://susning.nu/Automagiskt Enjoy! - QoS Citera
NiZe Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Men frågan var väl inte om det sker automatiskt eller ej. Frågan var vilken bank som erbjuder bäst växlingsvillkor, dvs var får man ut som mest kronor för sina dollars (inkl. ev avgifter)? Det har jag också funderat på. Alltså "effektiv växelkurs" (jmfr effektiv ränta) dela antalet kr du får på kontot med antal dollar (el euro/pund) du tog ut/växlade. Citera
MaLiik Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Gör du en utbetalning till konto från Mutli så görs växlingen till SEK automagiskt, inget du behöver tänka på. - QoS De kan fortfarande ta en avgift eller ha underliga kurser när man tar ut stålarna... Citera
QoS Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Aha, my bad. Tänkte inte alls på att det kan vara banken som gör växlingen, tänkte att Multi gjorde växlingen internt och sen satte över SEK. - QoS Citera
NiZe Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Jag gjorde en cash out från Multi imorse och det verkar som de gör en intern växling till SEK innan de för över tills ens bankkonto. Den effektiva växelkursen blev exakt 7,05 kr/$. Jag har Skandiabanken. Det tog bara drygt sex timmar från cash out till att pengarna satt på kontot. Inte illa. Inga avgifter eller nåt, men det kan ju skilja sig jämfört med andra pokersajter, Neteller och uttagssätt. Citera
lethe Postad 31 Mars , 2005 Rapport Postad 31 Mars , 2005 Det enda som FSB tar är 25kr i administrativ avgift. Dock så är ju normalt köpkursen 0,5% eller så lägre än säljkursen. Den är dock alltid (tror jag) samma för alla bankerna, så det bör nog inte räknas som en avgift. Citera
Recommended Posts