Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjosan

Jag är en pokerspelande norrlänning som är lite sugen på att flytta till en större stad, och eftersom jag har en nära vän som studerar i Göteborg känns det som ett intressant alternativ. Problemet är att jag har ingen aning om hur bostadssituationen för hyresrätter med en maxhyra på 4000kr ser ut, och om det är några områden som man bör undvika att slå sig ner i. Så om någon skulle hjälpa mig bli lite klokare skulle det uppskattas! :)

Värt att nämna är att jag inte har något emot att bo en bit utanför staden, så länge det är ett område utan bök och stök.

Tips på hemsidor, företag man kan vända sig till skulle också vara trevligt.

Tacksam för alla svar!

Postad

svårt som fan att få hyresrätt i göteborg. flers års köer överallt och massa studenter som tvingas tacka nej för de inte får något.

http://www.boplats.se/HSS/Object/object_list.aspx?objectgroup=1

även i förorten där det smäller rätt bra nuförtiden är det flera hundra sökande på varje lägenhet....

tips på att kringgå systemet är att göra ett script som söker alla lägenheter direkt när de kommer, skaffa studentlägenhet mitt på våren eller hitta något andrahand.

Postad

Ang. stadsdelar i GBG, så brukar de som bor där undra varför folk utifrån klagar just på deras stadsdel :-)

Problemstadsdelar anses vara Bergsjön,Angered och vissa delar av Hisingen,där är det förmodligen störst chans att hitta någon ledig hyresrätt.

Postad

Jag känner flera som har fått förstahands kontrakt på hisingen däribland min brorsa vårväderstorget och friskväderstorget verkar rätt enkelt att få förstahand där ute.

Anses väll vara en av dom stökigare delarna men jag har då alldrig råkat ut för någonting och ingen som jag känner har råkat illa ut heller.

Postad
Jag känner flera som har fått förstahands kontrakt på hisingen däribland min brorsa vårväderstorget och friskväderstorget verkar rätt enkelt att få förstahand där ute.

Anses väll vara en av dom stökigare delarna men jag har då alldrig råkat ut för någonting och ingen som jag känner har råkat illa ut heller.

Hear, hear!

Har bott över halva Gbg och som nyinflyttad, är det min övertygelse, har du inget att oroa dig över oavsett vars du hamnar.

En polare som bor på Hisingen köpte iofs en bmw för att smälta in (his words, not mine) :mrgreen: