Gå till innehåll

Schack


lolzor

Recommended Posts

Vet att det redan finns ett par schacktrådar men dom behandlar olika schackmotorer och sidor så jag får väl starta en ny..

 

Det jag undrar är, om någon skulle kunna rekommendera någon bra bok för nybörjare och/eller länkar med tips & strategier.

 

Denna ligger på topplistan på adlibris, är den något att ha? Har inte lyckats hitta någon recension på den..

 

Ty..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner inte till boken eller författaren, men jag känner översättaren personligen.

(Om det nu är samma. Mats Eriksson är inte sveriges ovanligaste namn.)

Har du tid att vänta så kan du förmodligen läsa den gratis från biblioteket inom ett par mån.

Där brukar det för övrigt finnas gott om nybörjarböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner inte till boken eller författaren, men jag känner översättaren personligen.

(Om det nu är samma. Mats Eriksson är inte sveriges ovanligaste namn.)

Har du tid att vänta så kan du förmodligen läsa den gratis från biblioteket inom ett par mån.

Där brukar det för övrigt finnas gott om nybörjarböcker.

 

liten värld, mats eriksson var min gamla schacklärare när jag spelade för SS Manhem. vi brukade roa oss med att lura honom, när vi fick problem att lösa så gav vi lösningen till den som var sämst i gruppen och alla andra låtsades inte fatta, han blev alltid lika förvånad. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...