Gå till innehåll

Lås denna tack


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 413
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stängde just ner vad som får ses som en ovanligt lång session för att vara mig. Det kan ha berott på att jag började dagen med att tappa ca 5k, men vad vet jag :roll: Kämpade på bra och reparerade hela skadan och lite därtill. Slutar dryga 600 upp för dagen trots lite kassa linjer och spel.

 

Jag kan inte direkt skryta med fantastiskt spel idag även om jag inte tycker jag gjorde bort mig allt för mycket. Skönt att få täppa till hela hålet och lägga ytterligare en liten slant på månadsresultatet.

 

Nu ska jag iväg och vinna korpen i fotboll, vi är i final i 11-manna serien. Gooo GTFF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens största, dock knappast intressantast.

 

 

***** Hand 835505369 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 oktober 2008 18:16:58

Frida Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Burgendy (4806.97)

Plats 2: simba71 (2653.15)

Plats 3: t-4 (772.97)

Plats 4: bpmk (3259.69)

Plats 5: din mama (0.00)

t-4 lägg LM 7.50

bpmk lägg SM 15.00

** Giv **

Burgendy [Eh, Knh]

simba71 [N/A, N/A]

t-4 [N/A, N/A]

bpmk [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Burgendy Höj till 52.50

simba71 Syna 52.50

t-4 Lägg

bpmk Lägg

*** Flop(Board): *** : [10k, 6h, Knr]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 105.00

simba71 Syna 105.00

*** Turn(Board): *** : [10k, 6h, Knr, 3h]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Satsa 225.00

simba71 Syna 225.00

*** River(Board): *** : [10k, 6h, Knr, 3h, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Satsa 525.00

simba71 Höj till 1050.00

Burgendy Höj till 3937.50

simba71 All-in 2270.65

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 5313.80

Burgendy [Eh, Knh] Färg med ess i topp Vinst: 5313.80

simba71 [Kk, Ds] Stege med högsta kort kung Vinst: 0.00

t-4 Lägger mig Vinst: 0.00

bpmk Lägger mig Vinst: 0.00

din mama [N/A, N/A] Högsta kort tia Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP!

 

Tog allt mellan 6-12 dagar för mig...Vad tar det från Unibet tro? (hade en helt galen session igårnatt, spelade NL HU mot en från Malmö, han e rätt vass, men jag hade ju inte direkt nå flyt...torskade 3 händer i rad inköpet, med AK vs AQ, AQ vs JJ och A8 vs QQ där han tar till en ugly runner runner för färg efter att jag har två par på turn!......sen in med 300Euro på Omaha, pang, en timme upp till 1700....) Fattar inte mig på den där jävla Unibet sajten jag. Ingen ordning på korten där....Jag börjar tro på William...det e Pokerstars eller FullTilt som gäller...

 

Oj, hade missat detta.. tyty :-)

 

Då borde man alltså börja oroa sig snart.. Känns ju sådär eftersom mitt riktiga konto inte är allt för tätt.. Unibet har jag absolut noll erfarenhet av, men det brukar väl ligga i samma regioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juste ja, den här tänkte jag bjuda på.. Värdebet som gick fel :mrgreen: Satte han stenhårt på TT-JJ så jag tänkte varför inte liksom :roll:

 

 

***** Hand 835435136 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 oktober 2008 16:45:16

Frida Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Burgendy (3238.24)

Plats 4: popoffer (9800.77)

Plats 5: Norenen (3437.19)

Burgendy lägg LM 7.50

popoffer lägg SM 15.00

** Giv **

Burgendy [Ds, Dk]

popoffer [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Burgendy Höj till 60.00

popoffer Höj till 240.00

Burgendy Syna 240.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 7h, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

popoffer Satsa 450.00

Burgendy Syna 450.00

*** Turn(Board): *** : [4h, 7h, 6h, Er]

*** Bet Runda 3 ***

popoffer Passa

Burgendy Passa

*** River(Board): *** : [4h, 7h, 6h, Er, 8s]

*** Bet Runda 4 ***

popoffer Passa

Burgendy Satsa 770.00

popoffer Syna 770.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2905.00

Burgendy [Ds, Dk] Par i damer Vinst: 0.00

popoffer [9k, Es] Par i ess Vinst: 2905.00

Norenen [N/A, N/A] Högsta kort fyra Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piskade upp lite forumfolk i en 20manna sng igårkväll, lyckades dock inte gå hela vägen och slutade på en förnedrande 3e plats.. Så nära ett bollhav liksom, tilt.

 

Idag har jag varit och tränat på morgonen och nu väntar en liten biltur till alla mäns mardröm, IKEA.. Nu var detta förvisso på mitt eget initiativ då min kära allak datastol har blivit ruskigt sliten och jag mer eller mindre sitter på skumgummit, så kan inte en grinder ha det.. Så på inköpslistan står alltså en ny kontorsstol. Funderar på att köpa en likadan som jag har nu då jag tycker den är riktigt bekväm och bra, sen är den ju billig också vilket är ett + då jag inte är den typen som älskar att bränna pengar på skräp som stolar och dylikt.

 

Måste väl grinda lite idag också antar jag, har som vanligt blivit på tok för lite spel den här månaden och om jag vill få upp resultatet så måste jag helt enkelt få in mer händer. Ligger atm på ca 500kr/h den här månaden vilket känns som en ganska hygglig timlön, kan man hålla det snittet och grinda i popoffers tempo så ska man nog vara mer än nöjd vid slutet av månaderna..

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piskade upp lite forumfolk i en 20manna sng igårkväll, lyckades dock inte gå hela vägen och slutade på en förnedrande 3e plats.. Så nära ett bollhav liksom, tilt.

 

Idag har jag varit och tränat på morgonen och nu väntar en liten biltur till alla mäns mardröm, IKEA.. Nu var detta förvisso på mitt eget initiativ då min kära allak datastol har blivit ruskigt sliten och jag mer eller mindre sitter på skumgummit, så kan inte en grinder ha det.. Så på inköpslistan står alltså en ny kontorsstol. Funderar på att köpa en likadan som jag har nu då jag tycker den är riktigt bekväm och bra, sen är den ju billig också vilket är ett + då jag inte är den typen som älskar att bränna pengar på skräp som stolar och dylikt.

 

Måste väl grinda lite idag också antar jag, har som vanligt blivit på tok för lite spel den här månaden och om jag vill få upp resultatet så måste jag helt enkelt få in mer händer. Ligger atm på ca 500kr/h den här månaden vilket känns som en ganska hygglig timlön, kan man hålla det snittet och grinda i popoffers tempo så ska man nog vara mer än nöjd vid slutet av månaderna..

 

Later

 

Om du vill ha en riktigt skön stol så kan du ju kolla in någon kontorsaffär. Blir såklart lite dyrare men dom brukar lämna ut garanti på sina saker iaf.

Blir lite mer prisvärt med 10 år garanti tex =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktig jävla skitsession nu idag.. Var hur kall som helst i texas, vet inte om jag sett nåt liknande.. Torskade fan alla potter över 200bb som jag spelade.. Backade totalt ca 4800 och då plussade jag ändå nästan 6k på omaha.. Sick.. Jag borde verkligen ha slutat när jag jobbat tillbaka från 6k back till -1500 då jag kände att det verkligen inte var min dag.. Hade verkligen hoppats på en bra session idag då jag hade kunnat skapa goda förutsättningar för en fin månad.. Well well nya tag imorgon antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en riktigt skön stol så kan du ju kolla in någon kontorsaffär. Blir såklart lite dyrare men dom brukar lämna ut garanti på sina saker iaf.

Blir lite mer prisvärt med 10 år garanti tex =)

 

Klart värt det för oss grinders som sitter hela dagarna vid datorn, ryggen tar nog en del stryk om man sitter ergonomiskt dåligt så man får väl se det som en investering i sig själv helt enkelt.

 

Ingen höjdare att dras med dålig rygg resten av livet för att man inte spenderade ett par tusenlappar på en bra stol :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här dagen har ju börjat fint..

 

 

***** Hand 836944866 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 24 oktober 2008 12:12:35

Frida Turbo 1 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Burgendy (4192.27)

Plats 2: Steff666 (1949.59)

Plats 3: *Jinx* (2042.76)

Plats 4: nattkvinna (2497.46)

Plats 5: popoffer (3688.24)

Steff666 lägg LM 7.50

*Jinx* lägg SM 15.00

** Giv **

Burgendy [Ek, Er]

Steff666 [N/A, N/A]

*Jinx* [N/A, N/A]

nattkvinna [N/A, N/A]

popoffer [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

nattkvinna Höj till 52.50

popoffer Lägg

Burgendy Höj till 195.00

Steff666 Syna 195.00

*Jinx* Lägg

nattkvinna Syna 195.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Knk, 9r]

*** Bet Runda 2 ***

Steff666 Satsa 300.00

nattkvinna Lägg

Burgendy Syna 300.00

*** Turn(Board): *** : [5h, Knk, 9r, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

Steff666 Satsa 600.00

Burgendy Höj till 3000.00

Steff666 All-in 1454.59

*** River(Board): *** : [5h, Knk, 9r, 8k, 7k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 4094.18

Burgendy [Ek, Er] Par i ess Vinst: 0.00

Steff666 [10s, Kns] Stege med högsta kort knekt Vinst: 4094.18

*Jinx* Lägger mig Vinst: 0.00

nattkvinna Lägger mig Vinst: 0.00

popoffer Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var länge sen jag såg så mkt sjuka och patetiska spel som jag gjort än så länge idag.. Märks verkligen vad det är för datum och dag om man säger så.. Självklart sprang jag som satan själv stora delar av sessionerna hittills och har en så länge idag lyckats förlora med QQ mot 62, QQ mot 92 (3-betad), AA vs JJ och lite annat smått och gott. Men tack vare kvaliten på spelarna jag mött så har jag trots detta hör och häpna lyckats plussa lite över 2k.. Det säger som sagt en del om spelkvaliten..

 

Ikväll ska jag satsa på att lira ordentligt och hoppas att korten är i ryggen. Jag tycker jag har förbrukat motrigg nog för en och samma dag.

 

Har en fråga angående nåt helt annat nu.. Angående kost vid träning..

 

Som det är nu så har jag kommit igång med träningen riktigt bra och jag tränar i stort sett varje dag.. Vad jag dock inte är nöjd med är hur och vad jag stoppar i mig under dagen. Ofta går jag utan frukost, äter mackor mitt på dagen osv.. Jag är riktigt osäker på vad som är bra att äta vid träning men också mättande, frukt osv vet jag är bra, men de står man sig inte länge på. Så tips är mer än välkomna.. Kanske ska nämna att jag i dagsläget tränar mest för att förlora lite pokervikt och inte bygga så mkt muskler, det kommer när jag är ett par kilo lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var länge sen jag såg så mkt sjuka och patetiska spel som jag gjort än så länge idag.. Märks verkligen vad det är för datum och dag om man säger så.. Självklart sprang jag som satan själv stora delar av sessionerna hittills och har en så länge idag lyckats förlora med QQ mot 62, QQ mot 92 (3-betad), AA vs JJ och lite annat smått och gott. Men tack vare kvaliten på spelarna jag mött så har jag trots detta hör och häpna lyckats plussa lite över 2k.. Det säger som sagt en del om spelkvaliten..

 

Ikväll ska jag satsa på att lira ordentligt och hoppas att korten är i ryggen. Jag tycker jag har förbrukat motrigg nog för en och samma dag.

 

Har en fråga angående nåt helt annat nu.. Angående kost vid träning..

 

Som det är nu så har jag kommit igång med träningen riktigt bra och jag tränar i stort sett varje dag.. Vad jag dock inte är nöjd med är hur och vad jag stoppar i mig under dagen. Ofta går jag utan frukost, äter mackor mitt på dagen osv.. Jag är riktigt osäker på vad som är bra att äta vid träning men också mättande, frukt osv vet jag är bra, men de står man sig inte länge på. Så tips är mer än välkomna.. Kanske ska nämna att jag i dagsläget tränar mest för att förlora lite pokervikt och inte bygga så mkt muskler, det kommer när jag är ett par kilo lättare.

 

Pasta, potatis, kyckling, gröt, ris osv. står du dig bra på. Försök att få i dig tre stabila måltider varje dag, det hjälper dig att hålla fokus när du tränar mycket, håller också sötsuget borta bra mycket bättre än man tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pasta, potatis, kyckling, gröt, ris osv. står du dig bra på. Försök att få i dig tre stabila måltider varje dag, det hjälper dig att hålla fokus när du tränar mycket, håller också sötsuget borta bra mycket bättre än man tror.

 

Låter bra det, ska kolla upp lite recept och dylikt.. Just sötsuget vore ju guld värt att bli av med.. Jag bearbetar det för tillfället med vindruvor och melon, men det funkar bara till viss del.. Men nu jävlar ska det härdas :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra det, ska kolla upp lite recept och dylikt.. Just sötsuget vore ju guld värt att bli av med.. Jag bearbetar det för tillfället med vindruvor och melon, men det funkar bara till viss del.. Men nu jävlar ska det härdas :-)

 

Minska på kolhydraterna och öka på protein intaget. Så enkelt är det :)

Som du kanske redan vet så kan du inte bygga muskler och gå ner i vikt samtidigt.

 

Bästa för dig vore att lägga in 2-3 cardio pass i veckan och köra så tungt du kan på gymet för att förlora så lite muskler som möjligt under tiden.

 

Räcker bra med 4-5 gym pass i veckan om du verkligen kör hårt. musklerna behöver vila för att växa.

 

 

Nu ska jag dra men skriver mer detaljerad när jag kommer tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående kost vid träning..

 

.. Kanske ska nämna att jag i dagsläget tränar mest för att förlora lite pokervikt och inte bygga så mkt muskler, det kommer när jag är ett par kilo lättare.

 

 

För att utveckla dessa mycket bra inlägget lite grann:

 

Pasta, potatis, kyckling, gröt, ris osv. står du dig bra på. Försök att få i dig tre stabila måltider varje dag, det hjälper dig att hålla fokus när du tränar mycket, håller också sötsuget borta bra mycket bättre än man tror.

 

Minska på kolhydraterna och öka på protein intaget. Så enkelt är det

Som du kanske redan vet så kan du inte bygga muskler och gå ner i vikt samtidigt.

 

1. Frukosten är nog den viktigaste måltiden och den får du inte hoppa över.

 

2. Ät vid regelbundna tider. Kroppen behöver ett regelbundet intag av kallorier.

 

3. Om du tränar för att gå ner i vikt så ska du minska intaget av kolhydrater (pasta, potatis). Därmed inte sagt att du ska ta bort dem helt men ersätt dem gärna varannan gång med wokade/stekta grönsaker. Såser kan man oxå välja bort eller minska ner till ett minimum.

 

4. På kvällen ska du inte äta för sent. Om du har ätit en riktig frukost och ett ordentligt lagat mål mat till lunch så kan man till kvällens måltid ta exempelvis en sallad. Typ Grekisk sallad eller annan lite matigare sallad.

 

5. Slopa allt vad läsk heter till pokerspelandet. Gör eget lime/citronvatten istället.

 

6. Som mellanmål och till pokerspelandet tar du istället för godis en frukt. Försök dock undvika banan som innehåller mycket kolhydrater.

 

7. Istället för att på gymmet lyfta skrot så prova andra saker där du får en högre förbränning av fett istället för att bygga muskler. Cykling/spinning, step up etc är oftast mycket effektivare än att lyfta skrot. Antar att gymmet du går på har någon "instruktör" som du kan fråga om vad de erbjuder för aktiviteter som bränner fett. Du kan oxå kombinera ett förbränningspass med att avslutningsvis köra styrketräning.

 

Ovanstående funkar bra. Jag har själv tappat runt 20 kg på 3 månader genom att lägga om kosten och cykla 1½ mil tre dagar i veckan (iofs har jag nog betydligt större kula än dig ;-) ). Du som är ung och har kondition kan nog lägga till en ½-1 mil.

 

Avslutningsvis: GL och konsekvens är ledordet för att tappa vikt.

 

EDIT: Om du gör ovenstående så kommer ditt sötsug att avta allt eftersom kroppen vänjer sig med den nya kosten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo idag har det verkligen varit extremt kass kvalitet.. Mkt sämre än vanligt på fredagar och det säger ju en del.. Är det du som är Lisa som brukar lira PLO 2.5/5-5/10 på svs?

 

Jo, spelar både hold'em och PLO. från 0.5/1 till 5/10.

Har inte blivit sååå mycket spel på senare tid på svs dock..

 

 

Nickar Lisa87, finns en som nickar Lisa88 också vill jag minnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att ha en hög proteinintag så du förlorar så lite muskelmassa som möjligt, det är ganska svårt att bygga muskler när du är på kaloriunderskott. Men jag skulle ta minst 2.5g protein/kg kroppsvikt speciellt när du är på diet. Trappa ner på kolhydraterna men bra fett ska du inte vara rädd för, det höjer fettförbränningen. Med bra fett menar jag som t.ex. i fisk.

 

Om du vill gå ner i vikt måste du ha kaloriunderskott, antingen få in dig mindre kalorier, förbränna kalorier eller båda och som är det bästa alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns bara ett bra svar på den här frågan:

 

åk till thailand o frossa i dig ris medan du badar i svett och gymmar varje dag. då ska du se att det faktiskt går att samtidigt bygga muskler som man går ner ;)

 

nästan för enkelt faktiskt...

 

Briljant förstapost ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...