Gå till innehåll

Fokus, inställning och diciplin...


DemoLajter

Recommended Posts

Funderar lite hur alla behåller fokus när ni spelar. Hur ni session efter session alltid spelar dom rätta start händerna? Har en väldig förmåga att spela mediokra start händer när jag vet att om jag spelar tightare så vinner jag. Jag brukar även gå upp någon nivå för att kanske vinna lite "snabba pengar". (i mina mått mätta) Jag spelar Fixed .25/.50$. eller jag borde spela där men vill gjärna gå upp till 1/2 eller varför inte 2/4 vissa ggr fast rullen säger den totala motsatsen.

 

Jag vill bygga lite rulle o gå upp i nivå därefter men har lite svårt att hålla mej om man säger så. Lite råd från dom som kan!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äta regelbundet bra sockerfri mat, sova mycket. Aldrig spela med lågt blodsocker eller vara trött. Under långa sessioner drick kaffe i slutet.

 

Edit:

Själv tycker jag inte att jag spelar bra på red bull, burn eller dylikt. Även vicks red energy har inte fungerat. Någon annan som oxå märkt det eller är det bara jag som är konstig?

Te fungerar grymt bra för mig oxå, svart eller grönt. Med mycket mjölk i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen, vad göra?

Känns bara larvigt att fråga hur man ska låta bli att "gå upp i nivå och sluta syna ner med skit?" Klarar man inte av att "bota" sådana pass enkla saker på egen hand (genom enkel beslutsamhet) ....vafan då?

 

lycka till..

 

Nödvändigt inlägg...

 

Jo, man kan faktiskt ta vissa saker till hjälp. Varför ska man inte ens få ställa frågan? ffs, hur många pokerspelare tror du inte brister just när det kommer till disciplinen/tilt/inte spela på fyllan osv?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon klok man (kan det vara herr Brandborn som citerade Glimne? någon vet säkert) har sagt att man ska följa HALT vilket innebär att man aldrig ska spela när man är Hungrig, Arg, Trött eller Ledsen. Skulle kunna utökas till HALTOS, med tilläggen "Onykter och Störd".

 

Mycket bra ledord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen, vad göra?

Känns bara larvigt att fråga hur man ska låta bli att "gå upp i nivå och sluta syna ner med skit?" Klarar man inte av att "bota" sådana pass enkla saker på egen hand (genom enkel beslutsamhet) ....vafan då?

 

lycka till..

 

Frågade om de fans några simpla tips hur man skulle kunna öva in lite diciplin. Har redan fått 2 bra tips så tydligen så finns de...

 

3 tips, tack frekje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nödvändigt inlägg...

 

Jo, man kan faktiskt ta vissa saker till hjälp. Varför ska man inte ens få ställa frågan? ffs, hur många pokerspelare tror du inte brister just när det kommer till disciplinen/tilt/inte spela på fyllan osv?

 

/SK

 

Ursäktar så mycket om jag lyckades hindra honom att ställa frågan.

Men tycker det som just h*n frågar över (sluta skotta, syna skit) har så enkla svar (talar om micro-stakes ska ju nämnas). Du nämnde ett abc-schema lite längre upp ("Titta på det om du känner att du börjar slaska") men vafan hjälper det till? Man kanske glömde att Aqs är bättre än 82, just fan!

 

Spela på fyllan var det inte på tal om i denna tråd vad jag kunde se, inget jag räknade in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäktar så mycket om jag lyckades hindra honom att ställa frågan.

Men tycker det som just h*n frågar över (sluta skotta, syna skit) har så enkla svar (talar om micro-stakes ska ju nämnas). Du nämnde ett abc-schema lite längre upp ("Titta på det om du känner att du börjar slaska") men vafan hjälper det till? Man kanske glömde att Aqs är bättre än 82, just fan!

 

Spela på fyllan var det inte på tal om i denna tråd vad jag kunde se, inget jag räknade in.

 

Men om det var så enkelt o bara sluta med de så hade ju aldrig frågan kommit upp? Om de funkar bra för dej så visst, kul! Men för min del funakr de inte o bara sluta så därför frågar jag om tips?

 

Jätte roligt o skriva nått i detta forum. Har avstått fram tills nu pga att man inte vill bli idiotförklarad av sånna som du. vill du inte komma med råd så svara inte då för f-n...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju på många sätt något du måste ta med dig själv. Att spela lite spekulativa händer här och där kanske inte är så jävla bra alltid, men det är åtminstone lite roligt och kommer gå att arbeta bort med tiden. Samma gäller att du synar av lite för mkt. Inte så jävla bra, men lite roligt och det är något du kan arbeta med vad det lider.

 

Att du spelar på för höga nivåer är däremot jävligt farligt. Jag låter som någon fåning management-snubbe nu men det handlar ju om att bestämma sig för att sätta stopp. Till exempel skulle du kunna lova dig själv att sluta spela poker om du någon mer gång spelar på för höga nivåer. Ganska radikalt, men det är ett ganska stort problem du har också.

 

Om du tycker det är för tufft kan du ju försöka att inte spela på en vecka eller kanske en månad som straff om du skottat. Och tror du inte att du kommer klara det alls tycker jag du ska ta ut de pengar du har, köpa ett årskort på närmaste tennishall och spendera din tid där istället.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäktar så mycket om jag lyckades hindra honom att ställa frågan.

Men tycker det som just h*n frågar över (sluta skotta, syna skit) har så enkla svar (talar om micro-stakes ska ju nämnas). Du nämnde ett abc-schema lite längre upp ("Titta på det om du känner att du börjar slaska") men vafan hjälper det till? Man kanske glömde att Aqs är bättre än 82, just fan!

 

Spela på fyllan var det inte på tal om i denna tråd vad jag kunde se, inget jag räknade in.

 

Vem ska avgöra var gränsen för enkla frågor/svar går hade du tänkt?? Uppenbarligen

håller inte OP med om att det är självklart, då hade ju frågan aldrig ställts. Dessutom har det ju kommit flera tips som kan hjälpa. Har själv problem med att spela alldeles för löst emellanåt så tycker det är ett bra tips med schemat. Creds till alla som svarar på ett vettigt sätt, tycker att det blivit en aning bättre här på forumet sista tiden. Hoppas det är mer än en känsla :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju på många sätt något du måste ta med dig själv. Att spela lite spekulativa händer här och där kanske inte är så jävla bra alltid, men det är åtminstone lite roligt och kommer gå att arbeta bort med tiden. Samma gäller att du synar av lite för mkt. Inte så jävla bra, men lite roligt och det är något du kan arbeta med vad det lider.

 

Att du spelar på för höga nivåer är däremot jävligt farligt. Jag låter som någon fåning management-snubbe nu men det handlar ju om att bestämma sig för att sätta stopp. Till exempel skulle du kunna lova dig själv att sluta spela poker om du någon mer gång spelar på för höga nivåer. Ganska radikalt, men det är ett ganska stort problem du har också.

 

Om du tycker det är för tufft kan du ju försöka att inte spela på en vecka eller kanske en månad som straff om du skottat. Och tror du inte att du kommer klara det alls tycker jag du ska ta ut de pengar du har, köpa ett årskort på närmaste tennishall och spendera din tid där istället.

 

Lycka till!

 

Management snubbe är nog vad jag behöver! Men med höga nivåer menar jag inte att jag bränner sparkontot på $10/$20 NL. Har aldrig spelat bort mer än jag haft råd med. anledningen till att jag går upp är för att leka lite o kanske göra sej en hacka men du vet ju hur de slutar 9 fall av 10:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Management snubbe är nog vad jag behöver! Men med höga nivåer menar jag inte att jag bränner sparkontot på $10/$20 NL. Har aldrig spelat bort mer än jag haft råd med. anledningen till att jag går upp är för att leka lite o kanske göra sej en hacka men du vet ju hur de slutar 9 fall av 10:roll:

 

Mja. Alltså jag tror inte du är i farozonen att spela bort dina sparpengar. Däremot läste jag i ditt första inlägg att du vill bygga rulle och gå upp i nivå allt eftersom. Vad du gör genom att skotta så som du gör är att minska dina chanser att bygga rulle som fan.

 

Dels kommer du förlora för stora delar av din rulle hela tiden, och dels gör du det till en vana som du tyvärr riskerar att ta till senare i karriären också. Vill bara att du själv ska inse att det här är sjukt illa för din pokerkarriär och att det bara är du som kan sätta stopp för det. Som jag ser det blir det nog svårt att hitta några bra tips eller 'tricks' du kan ta hjälp av, jag tycker du måste ge dig fan på det själv bara. Ingen skottning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är synd att man inte kan spärra högre nivåer typ som man sätter spelgräns på SvS. Men vad ska dom då tjäna pengar på... Jaja jag får nog lägga in en kraftstöt nu i comebacken! Är det lämpligt att börja på .25/.50 med $100?

 

Om man VERKLIGEN har en bankrulle på $100 och faktiskt fattat vad bankrullebegreppet innebär skulle jag inte rekomendera att man spelar alls. Är man så "fattig" ger poker en alldeles för dålig avkastning i förhållande till tid för att vara värt att syssla med.

 

Om du däremot tillhör den stora majoritet som missförstått vad bankrulleresonemang går ut på och bara råkar ha $100 på "pokerkontot" och har någon slags andra vettiga inkomster om så endast ett studiebidrag så visst kan du spela FLT $0.25/0.50 givet att du känner dig bekväm på den nivån och tror att du är vinnande. Å andra sidan kan det vara så att lämplig nivå för dig kan vara allt mellan $0.02/0.04 till 2/4 beroende på hur bra du är och hur din ekonomi i övrigt ser ut samt vad du kan tjäna på de olika nivåerna.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ändå att jag äter både bra och tränar regelbundet men jag är ute efter hur man håller sej från högre nivåer, dåliga starthänder och nyfikenheten på att han kanske bluffar?

 

Spelar du FL, speciellt om spelet på nivån du spelar är sådant att det är vanligt med stora "familjepotter" så nyfikenhet på att han kanske bluffar oftast ingen större läcka. Pottstorleken kommer oftast diktera att det är rätt att syna ett sista bet med en väldigt låg vinstchans.

 

Vad gäller att disciplinera sig till att slänga skräphänderna så är ett trix jag använde mig av i början av mitt pokerspel att varje gång jag slänger en skräphand eller en marginell hand (vilket inte direkt är samma sak) minnas vilken hand det var och sedan följa vad som händer i handen och varje gång det hade visat sig vara ett förlorande spel att spela den ge mig själv någon slags "mikrobelöning".

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man VERKLIGEN har en bankrulle på $100 och faktiskt fattat vad bankrullebegreppet innebär skulle jag inte rekomendera att man spelar alls. Är man så "fattig" ger poker en alldeles för dålig avkastning i förhållande till tid för att vara värt att syssla med.

 

Om du däremot tillhör den stora majoritet som missförstått vad bankrulleresonemang går ut på och bara råkar ha $100 på "pokerkontot" och har någon slags andra vettiga inkomster om så endast ett studiebidrag så visst kan du spela FLT $0.25/0.50 givet att du känner dig bekväm på den nivån och tror att du är vinnande. Å andra sidan kan det vara så att lämplig nivå för dig kan vara allt mellan $0.02/0.04 till 2/4 beroende på hur bra du är och hur din ekonomi i övrigt ser ut samt vad du kan tjäna på de olika nivåerna.

 

 

 

/Bjorn

 

Visst är det en skit summa pengar på pokerkontot det håller jag med om. Men mitt mål är inte att leva på poker. inte heller dubbla min ordinarie månadslön. jag har som mål att spela åt mej ca 2000-3000 i månaden. Få en liten nöjjeskassa... känner egentligen att $.25/.50 är för lite. men det är väll där nånstans jag ska dra gränsen för att slipa spelet lite grann?

 

Bra tips om starthänderna BTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner egentligen att $.25/.50 är för lite. men det är väll där nånstans jag ska dra gränsen för att slipa spelet lite grann?

 

Min poäng är inte att det är "fel" nivå (för dig) med FLT $0.25/0.50 eller att du borde spela högre eller lägre. Min poäng är bara att det inte finns speciellt mycket relevant info i den här tråden för att ge några råd i frågan. Ifall du hade en handfull postade händer på HH-forumet vore det en annan sak, men nu finns det ju egentligen inte mycket att gå på hur du tänker poker mer än att du ibland har diciplinproblem.

 

Sedan kan jag väl tillägga att jag tror i sig inte det är något jätteproblem att ibland "hoppa upp" till 1/2 eller 2/4 om ens normala nivå är 0.25/0.50 om man gör det på rätt sätt. Det som händer många är dock att de gånger man "hoppar upp" är de tillfällen då man inte ens lirar sitt A-game av olika anledningar. (Dvs man går upp i nivå vid tillfällen då man borde gå ner alternativt stänga ned klienten.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar jogga mycket, det hjälper

 

Sen styrketränar jag typ.. förut bänkade jag 55kg.. då spelade jag a-9 off preflop

 

Nu när jag lyckats bänka 80kg, så spelar jag bara A-J Uppåt..

 

 

Redbull hjälper inte.. dock gör burn det.. kaffe brukar jag skippa

 

 

Efter att ha blivit utdragen, så tar jag å springer 23 varv runt huset

 

jag duschar oxå väldigt mycket emellan sessionerna.. hjälper när man är i coinflip situationer

 

*EDIT* Frågar dom på McD om du ska ha Plus meny, TACKA NEJ!

Detta hjälper, och du kan spela längre sessioner abc poker

 

hoppas detta hjälpte

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det en skit summa pengar på pokerkontot det håller jag med om. Men mitt mål är inte att leva på poker. inte heller dubbla min ordinarie månadslön. jag har som mål att spela åt mej ca 2000-3000 i månaden. Få en liten nöjjeskassa... känner egentligen att $.25/.50 är för lite. men det är väll där nånstans jag ska dra gränsen för att slipa spelet lite grann?

 

Bra tips om starthänderna BTW!

 

Lessen att gå OT,

 

Om du ska spela $.25/50 FL och tror att du ska tjäna 2000-3000 (kr antar jag) i månaden föreslår jag helt enkelt att du lägger ner poker, jobbar övertid eller skaffar extraknäck ist. Spelar du NL sh .10/.20 och tjänar 10 bb/ 100 vilket är mycket bra samt multitablar (6 bord, extremt stressigt samt "kräver" en skärm som kostar >10 000 kr + en skaplig dator för att driva skärmen) kommer du fortfarande inte tjäna mer än $10 i timmen.

Lägsta drägliga nivån att spela poker för att tjäna pengar på är enligt mig $1/$2 NL eller $20 sit n go / mtt. Sen att man spelar lägre kan bero på att man vill jobba sig upp samt inser att slår man inte .1/.2 bord slår man inte heller 1/2 eller 25/50 bord. Annars kan man ju spela bara för underhållningen, vilket är väldigt kul med folk som gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lessen att gå OT,

 

Om du ska spela $.25/50 FL och tror att du ska tjäna 2000-3000 (kr antar jag) i månaden föreslår jag helt enkelt att du lägger ner poker, jobbar övertid eller skaffar extraknäck ist. Spelar du NL sh .10/.20 och tjänar 10 bb/ 100 vilket är mycket bra samt multitablar (6 bord, extremt stressigt samt "kräver" en skärm som kostar >10 000 kr + en skaplig dator för att driva skärmen) kommer du fortfarande inte tjäna mer än $10 i timmen.

Lägsta drägliga nivån att spela poker för att tjäna pengar på är enligt mig $1/$2 NL eller $20 sit n go / mtt. Sen att man spelar lägre kan bero på att man vill jobba sig upp samt inser att slår man inte .1/.2 bord slår man inte heller 1/2 eller 25/50 bord. Annars kan man ju spela bara för underhållningen, vilket är väldigt kul med folk som gör.

 

Jo delvis är det ju lite nöjje i det hela åxå. Finns absolut inget nöjje att jobba övertid på jobbet... Sen om man tjänar lite pengar på sitt lilla kvälls nöjje vore ju kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...