Gå till innehåll

jm_j har för mycket fritid


jm_j

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Undrar om det är Nordea eller Wallenstam som försöker att tilta mig,

 

Förra månaden fick jag 2 stycken hyresavier till min internetbank och den här månaden var det en på 0.00 som såklart inte gick att betala...

 

EDIT: På något sätt magiskt hade jag lyckat med bedriften att betala förra hyran två gånger...

 

Du är antingen för tät för ditt eget bästa eller så dricker du för mycket om du lyckas betala hyran 2ggr en månad och sedan glömma bort det och inte sakna pengarna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att träffas igen i helgen hos mike. Precis som förra gången satte du det där lilla extra på upplevelsen i mikes bodega :D

 

Tack detsamma! Ska försöka ha mindre 4%. i mig och vara lite mer kontaktbar nästa gång.

 

Alltså jm_j? Det där "Rigas balsam", är det en brun, cylinderformad flaska? Isf hittade jag den i kylskåpet i garaget. Får man provsmaka? Är det farligt? Blir man sjuk?

 

Hinka upp resten om du vill. Plockade ju 3 öl som frukost så Balsamet är ditt.

Har gått bra för mig och hygglo att hinka upp den om inte hygglo lyckats dö av den... Blanda inte ut den bara. Sen är balsamet bra medicin mot baksmälla också...

 

Du är antingen för tät för ditt eget bästa eller så dricker du för mycket om du lyckas betala hyran 2ggr en månad och sedan glömma bort det och inte sakna pengarna =)

 

Det är ganska duktigt jobbat kan man säga. Hoppas jag inte får trippla hyror nästa gång. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hinka upp resten om du vill. Plockade ju 3 öl som frukost så Balsamet är ditt.

Har gått bra för mig och hygglo att hinka upp den om inte hygglo lyckats dö av den... Blanda inte ut den bara. Sen är balsamet bra medicin mot baksmälla också...

 

Hmm, nu var det faktiskt inte mina öl utan det var någon annan som glömt kvar dom... ;-)

Ska prova balsamet imorrn när jag är ledig! Ty m8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, nu var det faktiskt inte mina öl utan det var någon annan som glömt kvar dom... ;-)

Ska prova balsamet imorrn när jag är ledig! Ty m8.

 

Kommer ihåg det. (otroligt nog) Frågade om jag kunde ta en och du sa att dom var inte dina så jag nallade till slut alla... Eller två drack jag ju och en tog jag som färdkost.

 

Sen ska du ta ut Rigas från kylen, den ska vara ungefär rumstemprerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahhas idag var ett av mina pissigaste dagar på jobbet. Börjar med att jag vaknar av väckarklockan 8:50 och blir försenad en timme för att upptäcka det här:

 

En kvinnlig kollega hade skrivit en lapp till mig för att jag hade bråttom iväg igår och redan jobbat 30min över. Såhär stod det (kan ha missat något):

 

-RENSA DITT SKRIVBORD

-1 BILDSKÄRM RÄCKER (gör inte det för mig)

-INGEN POKER PÅ ARBETSTID (spelat bara i undervisningssyfte senaste 2 åren)

och lite annat blabla

 

Vilket resulterar en ursinnig & skogstokig jag och kortfattat rensade jag skrivbordet och även allt under den ganska bra. Det enda som blev kvar är läslampan. Passade även på att ta massa andra privata grejer som behövs på jobbet i farten. (båda bildskärmarna på mitt bord var mina privata)

 

Får se vad mina arbetsuppgifter ska bestå av imorgon eftersom det är lite smått jobbigt att använda dator utan bildskärm. Får väl försöka vara den boss jag borde vara... :-)

 

Snott från Loch Ness-monstrerdagboken:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Allting börjar kännas mycket bättre nu.

 

Ska se vad det blir för god mat ikväll så att jag kan spela lite pökkerr också.

 

För övrigt har jag köpt både nässpray och snarkplåster idag så jag kanske inte blir lika lättirriterad i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan! Är das bänni över redan?!? Funderar på en vecka till eftersom jag är inte är riktigt klar med det som jag planerade att göra under pausen ;-}

 

Har klonkar in ett par hundra nybörjarbyggar-pesetar under tiden och avverkat SvePofs årsmöte som var ganska tom på deltagare. Hoppas att informationen om vad som hänt och inte hänt klargör en del saker för kritiker som Fräulein Brandborn & co. Finns faktiskt ganska bra anledningar varför det varit som det vart men vill inte gå in i detaljer innan officiel pressrelease.

 

Dock ska ni vara trygga. Das Ich und Vaterego är med i valberedning (jag sammankallande dock...) så det blir nog en bra blandning av diverse pokerskojare, gangsters och fuskare som ska tas upp till omröstning på extraårsmötet under våren. ;-)

 

Eller lite allvarligt. Hoppas att det dyker upp några vettiga förslag från medlemmarna för det är ändå medlemmarna som bestämmer & rösar om vilka som ska vara med.

 

Och så lite meddelanden från legenden Eartha Kitt:

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahhas. Det är riktigt roligt att bo på landet.

 

Ingen trafik på gröna linjen och 100m kö till ersättningsbussar och bussar till Spånga (som är min alternativa resväg till jobbet).

 

Tur att jag för en gångs skull har tillgång till både bil och chaufför. Hoppas bara farsan och mina 4 plattor Olvi Dobbelbock hittar till Vällingby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar allvarligt på att ta med min basebollträ när jag ska göra ett försök att åka till Vällingby eller Råcksta ikväll. Borde utöka mina chanser att komma antingen till ¤&&%¤¤&%¤&% bussjäveln eller till häktet i Solna till 100%.

 

Kan dessutom behövas för att meja ner "Råckstaligan" på vägen tillbaka eftersom jag ska ha med mig 2 plattor öl som är nästan värda sin vikt i guld.

 

Smakprov från basebollträet och då var det dessutom en klenis som viftade bara lite grann med den:

 

paslagen.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad rent och snyggt det ser ut, har du städat eller är fotot gammalt?

 

du kan inte ha kollat på bilden mer än ½ sekund.

 

Du kan inte ha besökt jm_j tidigare..:mrgreen:

 

Ser det inte ut som efter ett bombnedslag har jag inte varit där. ;-)

 

En veckas "trevlig" feber börjar sätta sina spår. Hade varit trevligare om jag lyckats ta mig till luftsängen för att sova någon gång för nu påminner misslyckade ryggmärgsproverna från 1995 av sig ganska bra...

 

Hade också varit trevligt att jag inte packat ner mina laddare till mobben för batteriet tog slut i söndags och har haft lite svårt att kommunicera.

 

Veckans projekt få bli att skaffa ny lur som backup & kort till den. Finns väl något billigt skräp med kontantkort i extrapris någonstans i "Sverige".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan alltid någon som sabbar lördagsnöjen! :evil: Hoppas Security staff vinner HU´n för det är jävligt dålig still att sabba EPTlive-sändningen för oss pokernördar. Får väl gå och kröka eller råna rånare istället...

 

74a76e6a4ca456a5740df0203a9f1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yikes! Min lilla söta G4:a är visserligen väldigt trevlig upplevelse i vanliga fall men för att spela flera bord åt taget kräver nästan förstoringsglas. 2-3 bord på Stars går väl bra om man har 20-30cm avstånd till bildskärmen.

 

Men nu var jag dum och registrerade dessutom till en $6 shootout på Party och deras bord kidnappar 2/3 av skärmytan och massa processorkraft när jag kör klienten i Safari.

 

Ska inte göra om det misstaget. Hoppas jag... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...