jierli Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Som vanligt när jag är ute på sng/mtt-äventyr händer det att man går lite vilse i dessa outforskade områden. Bordet var relativt kompetent med tanke på nivån, bubblan spräcktes precis av att Shvacuum slog ut shortstacken med AQs som fick stå mot 58off så small blind är missing. H*n som alltså pushar först verkar vara kompetent och relativ aggro, mycket steals ur rätt positioner och kompetent sng-spel. syn-fi verkar dock vara rätt kass, h*n har spelat allin/fold-poker enda sen blinds på 50-100 och openshovat lite för ofta. Hur ser synrangen ut? Ska jag syna denna? Utbealningen är 1: 50$, 2: 30$ 3: 20$. Jag vet att jag har edge i ev. HU mot syn-fi, men mer tveksam till detta mot pushande fi. GAME #1750399693: Texas Hold'em NL Tournament 2008-09-23 20:26:44 Table Brisbane, 206432201 (Tournament: Brisbane Buy-In: $10+$1) Seat 1: HERO? ($4,035.00 in chips) Seat 5: Shvacuum ($7,505.00 in chips) Seat 7: xxdestructorxx ($3,460.00 in chips) DEALER HERO?: Post BB $300.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO? Shvacuum: Raise (NF) $7,505.00 xxdestructorxx: Allin $3,460.00 HERO?: ??? Citera
pokerpewe Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 klurigt läge jag hade nog tillslut valt att slänga Å andra sidan är jj en riktigt bra 3handed samtidigt som om vi vinner är vi i princip garanterad segern. Har vi sett killen som openshovar visat rags i ett sånt här läget tidigare? Citera
dlinder Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Eftersom du täcker kortisen så är det absolut inget att tänka på, utan en självklar push. Citera
HughHefner Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Den går ju inte att folda! Citera
jkkman Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Okej han lär väl open pusha 22-TT oftare än AA-QQ? Om du finner att svaret är ja bör du definitivt syna. Du leder dessutom mot många ess och har 50/50 mot resten. Citera
riverwild Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Jag är rädd för den första som höjde. Skulle nog lägga mig alla gånger av tio men syna den elfte i ren desperation Citera
pokerpewe Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Eftersom du täcker kortisen så är det absolut inget att tänka på, utan en självklar push. Spelar detta verkligen någon roll iom att det bara är med ca 400$? ju mer jag tänker på det desto troligare är det att jag förmodligen synat. Citera
dlinder Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Spelar detta verkligen någon roll iom att det bara är med ca 400$? ju mer jag tänker på det desto troligare är det att jag förmodligen synat. Ja det spelar stor roll eftersom du kommer tvåa om ni båda åker samtidigt. Det finns inget att fundera över, du ska syna ner till iaf 88 här. Citera
jierli Postad 23 September , 2008 Författare Rapport Postad 23 September , 2008 klurigt läge jag hade nog tillslut valt att slängaÅ andra sidan är jj en riktigt bra 3handed samtidigt som om vi vinner är vi i princip garanterad segern. Har vi sett killen som openshovar visat rags i ett sånt här läget tidigare? Han har enbart visat upp bra händer. Ja det spelar stor roll eftersom du kommer tvåa om ni båda åker samtidigt. Det finns inget att fundera över, du ska syna ner till iaf 88 här. Låter vettigt! Tack Citera
pokerpewe Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Ja det spelar stor roll eftersom du kommer tvåa om ni båda åker samtidigt. Det finns inget att fundera över, du ska syna ner till iaf 88 här. haha det är självklart, dumt av mig douh! Syn! Citera
Max Cady Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Lätt syn! Du täcker FI och blir tvåa även om ni båda förlorar handen. För bra hand för att vika... Citera
Vrakman Postad 30 September , 2008 Rapport Postad 30 September , 2008 Ja det spelar stor roll eftersom du kommer tvåa om ni båda åker samtidigt. Det finns inget att fundera över, du ska syna ner till iaf 88 här. 88? Varför då? Hur brett tror du att våra fi spelar här? Antar att du har en uppfattning om detta och att ICM ger dig ett positivt utfall? Jag har svårt att se att det skulle vara positivt... JJ är en helt annan historia! Citera
dlinder Postad 1 Oktober , 2008 Rapport Postad 1 Oktober , 2008 88? Varför då? Hur brett tror du att våra fi spelar här? Antar att du har en uppfattning om detta och att ICM ger dig ett positivt utfall? Jag har svårt att se att det skulle vara positivt... JJ är en helt annan historia! Har inte räknat på det om det var det du menade. Men jag räknar med att Fi1 spelar oerhört brett, Fi2 däremot är ju svårare att säga - men även han bör väl vara medveten om att Fi1 har incitament att pusha brett. Jag bedömer det som att 88 här är tillräckligt bra givet stack sizes och utbetalningsstruktur, men det är möjligt att gränsen går vid 99. Högre än så kan jag inte tänka mig. EDIT: Såg nu att sb var död, vilket borde tajta till deras ranges lite iofs. Ska se om jag kan räkna på det. Citera
dlinder Postad 1 Oktober , 2008 Rapport Postad 1 Oktober , 2008 Körde ICM nu, och det såg bra ut. Ställer knappen 25% och sb 9% så är syn med 88 +$EV. Jag tror de ställer bredare än så. Citera
Vrakman Postad 2 Oktober , 2008 Rapport Postad 2 Oktober , 2008 Körde ICM nu, och det såg bra ut. Ställer knappen 25% och sb 9% så är syn med 88 +$EV. Jag tror de ställer bredare än så. Jag kan aldrig tänka mig att knappen ställer 25%, för att vinna 1BB här... Var går gränsen för EV+? Jag kanske är ute och hojar, men det känns bara skitfel alltihop! Citera
dlinder Postad 2 Oktober , 2008 Rapport Postad 2 Oktober , 2008 Jag kan aldrig tänka mig att knappen ställer 25%, för att vinna 1BB här... Var går gränsen för EV+? Jag kanske är ute och hojar, men det känns bara skitfel alltihop! Har inte kvar uträkningen nu, men ca 23-24% nånstans. Men jag tror inte 25%-inställning är för generöst, kom ihåg att den beräkningen tar med AA-QQ t ex. Det lär han inte ha när han openpushar här. Citera
Recommended Posts