Gå till innehåll

CB?


StuUngar

Recommended Posts

Det här känns som ett riktigt standardläge, men tycker jag har dålig timing när jag cb:ar och när jag bara checkar.

 

Utdelat till HERO[9c 9h]

A: synar 30

B: synar 30

C: synar 30

X: lägger sig

HERO: höjer 90 till 120

X: lägger sig

X: lägger sig

X: lägger sig

A: synar 90

B: synar 90

C: synar 90

*** FLOPP *** [As 4c Qh]

A: check

B: check

C: check

Hero: ??

 

Har ju visat styrka pre, ska vi fortsätta på samma linje och cb:a här eller ska vi bara checka och hoppas på fru fortuna? De har ju dessutom rundcheckat, men det är fortfarande tre stycken. Hur spelar ett svagt ess här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

limpa pre istället. så tidigt i turren så du behöver inte isolera med 99 imo. Speciellt inte när folk är så synglada. nu ere bara checka.

 

mm men 9-9 på button och det har bara limpats, tänkte att jag ville slå ut lite SC och liknande. Limp funkar också, men gillar positionen och känns som vi ska försöka utnyttja den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm men 9-9 på button och det har bara limpats, tänkte att jag ville slå ut lite SC och liknande. Limp funkar också, men gillar positionen och känns som vi ska försöka utnyttja den.

 

 

Folk har en tendens at limpsyna oftare än dom limfoldar, speciellt i början av turrar. Med det i åtanke känns det ju som att du gör om din hand till en bluff mot 4 spelare. Den enda floppen du kommer va nöjd med är om du floppar set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Checka där du befinner dig nu. Du måste höja mer pre om du vill få bort limpare, nu fick ju nästan t om den första limparen odds att syna något han tidigare limpat, och de andra får ju definitivt odds då det förbättras för varje synare.

 

Enda fördelen med en sådan höjning är att när du träffar set så är folk mer benägna att betta och syna i en pot som är höjd pre, dels för att den är större och dels för att de har någon typ av styrka i sin hand.

 

Svagt ess går inte att spela såhär tidigt, så det blir fold pre.

 

Var det bara ett exempelscenario, eller en riktig hand? Hur fortsatte den i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...