Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har några Pokerkonton som jag haft liggande ett tag nu. Tänkte jag skulle tömma dem eftersom jag inte spelar där och Sunpoker ringde och sa att dem kunde ta pengar i avgift om jag inte spelade där.

Jag har € på mitt Neteller och $ på SunPoker kontot mfl och funderade på om det kanske kunde vara smart att starta ett Moneybrookers account med $ som valuta och på så vis slippa växlingsavgift vid uttag från pokersidorna.

Jag har redan tagit ut mer än jag satt in på dessa sidor via Neteller, så borde det isåfall inte fungera att ta ut pengar till det nya startade Moneybrookers kontot? Eller kommer dem klaga på att jag tar ut till ett annat konto än det jag använde när jag satte in(Neteller) ändå?

Någon som testat liknade och vet?

Edit: Såg nu att Sunpoker och Interpoker hade EU liscens på deras hemsida, måste vara relativt nytt då jag hade för mig att dem hade sin licens på Nederländska Antillerna förut som för mig va lite gråzone ang skattfritt. Nu bör dem alltså vara 100% skattefria och då är kanske det smidigaste och billigaste att använda VISA kort och ta ut med direkt från dessa sidor. Men samma fråga gäller då uttag med VISA om insättning skett med Neteller. Problem?

Postad

Det är så jag har gjort, fast har neteller i dollar och moneybookers i Euro.

Ser ingen vits med att ha bägge i samma valuta.

Troligtvis kommer det inte att gå att ta pengarna direkt till MB.

Du måste nog göra en insättning från MB till Sun först.

Postad
  Espen säger:
Okej, men då räcker det väll att göra en minimum insättning? Sen borde jag kunna ta ut hela beloppet? Samma princip borde väll fungera till Visa kortet?

Ja minimuminsättning.

Om det går eller inte vet jag ju inte.

Du kan väl testa om det funkar och sedan skriva här?

Vore kul att veta vilken kurs du får också.

• 2 weeks later...
Postad

Det fungerar att ta ut till VISA har jag fått bekräftat av respektive sida, men får sätta in 25$ med kortet först. Det positiva är då att jag får pengarna garanterat skattefria och smidigare och inte omvägen via Neteller.

Det negativa är dock att E-Cash som hanterar pengarna på Crypto nätverket (SunPoker och Interpoker) verkar ha jävligt dyra växlings avgifter. Fick 6.63 i växlingskurs på E-cash egna valuta konvertering om jag valde svenska kronor som valuta på mitt kort. Alltså ett avdrag på 4,5%:-( Så här mycket brukar väll inte sidorna ta när man cashar ut till sitt kort? Ni som använder VISA kortet att casha ut till, vad är vanlig valuta konverterins avgift för dollar till kronor?

Edit: När jag satte in 25 dollar provade jag att välja dollar istället för kronor som valuta och låta min bank göra konverteringen istället för E-Cash. Då drogs 175,83 + 35,17! Så här blev ju kursen helt absurd. Så verkar inte som man har nått annat val än att betala 4,5% i E-cash valuta konvertering avgift.

Postad

Nej verkligen inte. 4,5% är så pass högt att jag misstänker att det har skett dubbel växling här.

Senast jag tog ut med visa från en cryptosajt var 192£ från WilliamHill och jag fick ca 2355kr. Men de har ju iofs inte ecash.

Postad

Fick växlingskurs 6.63 stod det i cashier om jag valde ta ut igår då dollarn stod i 6.94 , alltså ca 30öre under kursen, ca 4,5%. Idag är kursen 7.03, men bara 6.70 i cashiern på både Interpoker och Sunpoker. Så verkar som dem är så snikna att dem tar 4,5% på alla uttag till VISA i form av valutakonverterings avgift! Jävligt snålt i min mening!

Ska jag ta ut till Neteller åker jag på Netellers dubbla växlingsavgifter då jag har Neteller i euro, så då blir det 2,9*2=5,8 så ännu värre:-(

Men ingen annan som spelar/spelat på Crypto nätverket (Ecash cashier) och reagerat på denna dyra valutakonverteringsavgift tidigare?

• 1 month later...
Postad

Alltså jag fattar inte alls. När jag kollar i mitt ecash så ser det ut som om jag kan välja mellan att casha ut mina dollar till svKr till kursen 7,62 (Vilket är riktigt kass kurs.) eller ta ut mina dollar i dollar och låta min bank växla till 7,8kr/dollar.

Postad

Växlar din bank till 7.80 då? Cashat ut 75% av allt jag hade på Ecash/crypto nu och åkte väll på 2-3%. Orkade aldrig testa det alternativet där banken växlar, men kanske va dumt att inte prova....