Gå till innehåll

Hur ska en sajt lägga upp HU-borden?


ea_0707

Recommended Posts

Varför blir man inte kickad från ett HU bord efter man suttit ut en viss tid? Ungefär som att man blir kickad från ringgame efter X antal rundor... Finns det något nätverk som kör med det?
Troligen för att programmerarna inte fattat att det aldrig körs ett antal rundor på ett headsupbord med en utsittande spelare.

 

Borde vara tidsstyrt till en minut kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför blir man inte kickad från ett HU bord efter man suttit ut en viss tid? Ungefär som att man blir kickad från ringgame efter X antal rundor... Finns det något nätverk som kör med det?

Man blir kickad efter en viss tid, den tiden är dock alldeles för lång. Aningen längre än en minut skulle jag kunna tänka mig. Att kunna gå och pissa eller fylla en kopp kaffe känns ganska rimligt. Men det är ett ämne för en annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir kickad efter en viss tid, den tiden är dock alldeles för lång. Aningen längre än en minut skulle jag kunna tänka mig. Att kunna gå och pissa eller fylla en kopp kaffe känns ganska rimligt. Men det är ett ämne för en annan tråd.
Ja, det går ju att lösa med en "timebank" som fylls på efter hur länge du spelat på bordet exempelvis. Men annan tråd som sagt,
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejen med ongame är att sitter du ut, så kan du välja sit in och sedan sitout igen innan du blir dealad en hand/blind eller något alls, du blir inte tvingad att posta eller så och därmed kan du om din kompis sitter vid kompisen och onanerar eller ser serier eller vad nu dom kan tänkas göra under tiden de har sitt viktiga syfte vid pokerborden med icke-spela hela kvällen igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen för att programmerarna inte fattat att det aldrig körs ett antal rundor på ett headsupbord med en utsittande spelare.

 

Borde vara tidsstyrt till en minut kanske.

 

Nä, ge oss 5 min så man kan få gå o dynga i fred.

 

Edit: segt att citera nån, och alldeles efter inse att det redan är gjort. Sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autokick låter lite dumt. En möjlighet för spelaren som sitter in att kicka den som sitter ut efter nån minut hade varit bättre om det är genomförbart. På så vis kan spelaren som sitter in vänta om han vill fortsätta matchen med samma stackdjup. Att ha ett bord uppe är väl ingen kostnad för siten direkt, och jag kan inte se hur man skulle kunna missbruka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autokick låter lite dumt. En möjlighet för spelaren som sitter in att kicka den som sitter ut efter nån minut hade varit bättre om det är genomförbart. På så vis kan spelaren som sitter in vänta om han vill fortsätta matchen med samma stackdjup. Att ha ett bord uppe är väl ingen kostnad för siten direkt, och jag kan inte se hur man skulle kunna missbruka det.

Hyggligt bra förslag faktiskt, speciellt om det finns begränsat antal bord och väntelista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför helt enkelt inte ha rätt till max 5 min paus per timme?

 

Absolut.

 

5 min borde va standard på ALLA bord ...man hinner dynga, hämta öl, värma på kaffe ...alla primära behov för att forsätta.

 

Finns altför många retarderd:erade nätverk man blir kickade när man vill/måste göra sina äraende !

grrrrr ...varit sjukt irriterad på detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man på ongame inte ha flera konton likt det det man kan på tex iPoker?

 

iPoker har ju som många andra nätverk tekniska spärrar mot att använda flera klienter samtidigt. Någon sådan spärr har inte Ongame, utan man kan köra ett antal skal samtidigt, och man kan till och med göra det på samma dator. Jag kan inte säga något om deras exakta regler, men jag tror att detta är tillåtet - så länge man inte använder det t ex för att registrera flera konton till samma turnering, vilket är explicit förbjudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPoker har ju som många andra nätverk tekniska spärrar mot att använda flera klienter samtidigt. Någon sådan spärr har inte Ongame, utan man kan köra ett antal skal samtidigt, och man kan till och med göra det på samma dator. Jag kan inte säga något om deras exakta regler, men jag tror att detta är tillåtet - så länge man inte använder det t ex för att registrera flera konton till samma turnering, vilket är explicit förbjudet.
Då förstår jag inte riktigt CDS:s problem i sammanhanget. Problemet är ju isåfall endast BestPokers som förlorar en bra kund.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...