Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare!

Har haft en downstreak och torskade typ 3/4 av min br på badbeats känns det som. Spelade en mtt nyligen. 45 pers var med och inköpet var 5.50. Fick denna hand och tänkte pusha till mig några marker, och om dem synade så skadade det inte. Hursomhelst... Vad säger ni om denna badbeat? Och har ni några att dela med er av?

(Jag hade KK)

http://www.poker.se/static/webimages/wysiwyg/95958.sa_jaaaaaaaaaavla_sjuuuuuuuuuukt.jpg

Postad

Att det är äckligt tråkigt att han får sin jävla triss när jag har han dominerad, jag har sett värre men denna handen ligger mig närmast om hjärtat nu och därför söker jag sympati här. Du vet väll själv hur tråkigt det är när motståndaren får runner-runner på turn&river när man har han dominerad. Det hände mig häromdan, floppade tvåpar och pusha all in, han synade sen kom det A på turn och A på river så fick han tvåpar med bättre kicker.

Inte fan e det roligt iaf.

Postad
Just som gör att det är ännu jobbigare att torska mot hans hand.

1) Du har 70 % - 80 %, INTE 100 %.

2) Texas spelas INTE med 2 kort, utan med 7 kort.

Om det är till någon glädje så kommer en bra spelare altid att drabbas av fler bad beats än en dålig, helt enkelt för att den bättre spelaren kommer att ha bättre kort än den sämre spelaren.

Postad

Om det är till någon glädje så kommer en bra spelare altid att drabbas av fler bad beats än en dålig, helt enkelt för att den bättre spelaren kommer att ha bättre kort än den sämre spelaren.

Stämmer absolut inte!

Man ser väldigt tydligt mot de flesta spelare varför det inte stämmer om du kör tex 10bb djupt HU cashgame. Mot de flesta är det profitabelt att openshova any2 från knappen just för att dom är så tighta. Det betyder samtidigt att när dom väl synar så ligger du lång efter deras synrange, alltså kommer du ge fler bad beats* än vad du tar.

*Om man antar att en bad beat är när du får in det med en bättre hand mot en sämre.

Postad
Det är väl inget sjukt? Men det är fortfarande en bad beat din pajas.

OP tycker ju att det är sjukt iaf. Om du inte fattar varför jag kan påstå det så kanske du bör ta en titt på namnet på länken han skrev.

Tönt...

Postad
OP tycker ju att det är sjukt iaf. Om du inte fattar varför jag kan påstå det så kanske du bör ta en titt på namnet på länken han skrev.

Tönt...

Skrev det där i stundens hetta, och du har ingen sympati alls för mig vilket stör mig ännu mer. Jag bad inte om att få skit när jag länkade min bb.

Tönt...