Erna113 Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 Vad har man för rättighet att gå ner till att arbeta 75%? Jag läste att om man har barn under 8 år så kan inte arbetsgivaren neka. Men nu har man inga knoddar så undrar om man har rätt att arbeta 75% iaf? Citera
Jennez Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 Fråga din arbetsgivare är väl enklast? Citera
chepplin Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 Se ovan! Men skulle dom neka dig får du väl försöka byta tjänst/jobb om det är viktigt att kunna gå ner till 75% Citera
hampulito Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 Ljug och säg att du nyligen adopterat en afrikansk pojke på 4år, innan du frågar din arbetsgivare om det är ok. Det blir alldeles för opålitligt om du efter att ha fått ett nej kommer dragandes med den historien. Citera
Mejer Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 Vad har man för rättighet att gå ner till att arbeta 75%?Jag läste att om man har barn under 8 år så kan inte arbetsgivaren neka. Men nu har man inga knoddar så undrar om man har rätt att arbeta 75% iaf? Nej du har ingen rätt att kräva att få ha kvar din anställning men i mindre omfattning. Kanske finns den möjligheten framförhandlad genom ett kollektivavtal men jag hittade inget lagstöd för det när jag kikade. Citera
Erna113 Postad 16 September , 2008 Författare Rapport Postad 16 September , 2008 Tackar för infon som efterfrågades Bara en undran jag hade.... Citera
Recommended Posts