PinkMargera Postad 15 September , 2008 Rapport Share Postad 15 September , 2008 Tjena, jag hade för länge sedan ett konto på en av de mer kända pokersiterna som är stängt nu (på min begäran) men jag skulle vilja öppna ett nytt konto där men då också knyta det till en affiliate för att på så sätt få ut lite inofficiell rakeback. Det jag då undrar är vad som händer om vi säger att jag t ex skulle öppna ett konto i min brors namn. Kommer de då att se att jag har samma IP och söka igenom på det? Jag byter självklart e-mail, telnummer och adress. Bör jag alltså skaffa en ny IP? Funderar också på hur det blir om jag sätter in pengarna från min egen Neteller, kommer de då att se att det är jag som har satt in pengarna? Pratta med supporten på NT om detta men de sa efter mycket om och men att de endast skulle se den informationen jag gav dem men vi vet ju alla hur insatta supportavdelningar brukar vara... Om vi då säger att de ser att kontot är en "duplicate" kommer de då att ta mina pengar eller helt enkelt bara bryta kopplingen melan kontot och affiliaten? (Jag kommer alltså inte att ha mer än 1 konto så det kan ju aldrig bli tal om någon collusion, dock kanske de tror att jag försöker få deras "fantastiska" first deposit bonus igen (vilket inte är anledningen då den suger)) Edit: Har inte använt mitt Neteller konto där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 15 September , 2008 Rapport Share Postad 15 September , 2008 Blir nog trubbel. Lika bra att din bror öppnar ett neteller konto med då, du kan ju göra "transfers" mellan neteller konton. EDIT: Neteller konton kanske bara är knutna till nummer och inga namn? ...men om du använt ett neteller konto på et nätverk så kanske det likväl bekymmer om du ska använda samma till annat namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkMargera Postad 15 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2008 Blir nog trubbel. Lika bra att din bror öppnar ett neteller konto med då, du kan ju göra "transfers" mellan neteller konton. EDIT: Neteller konton kanske bara är knutna till nummer och inga namn? ...men om du använt ett neteller konto på et nätverk så kanske det likväl bekymmer om du ska använda samma till annat namn. Jo det är just det jag funderar på, om det bara är siffror och inga namn eftersom jag inte har använt mitt NT konto där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikael1337 Postad 16 September , 2008 Rapport Share Postad 16 September , 2008 Du kan sätta in med ditt neteller konto på vilken persons konto som helst bara du inte använt ditt neteller konto på sidan innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 16 September , 2008 Rapport Share Postad 16 September , 2008 Vilket nätverk gäller det? Det är nämligen olika regler på olika nätverk. För övrigt är det ju som bäddat för trubbel. Det är oftast sånt här som ligger till grund när folk ett halvår senare startar en gnälltråd på pokerforum om att de inte får ut sina pengar eller vad det nu kan vara (obs! det gäller alltså inte alla gnälltrådar . en del är såklart befogade). Varför ska du klydda till det öht förresten? Kan du inte bara be supporten att få öppna ett nytt konto och sedan helt sonika gå via affen? Kan väl hända att de hellre reaktiverar ditt gamla konto men om det är bortrensat så har du goda chanser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 16 September , 2008 Rapport Share Postad 16 September , 2008 Jag stängde ett gammalt konto hos Full Tilt och öppnade senare ett nytt med RB, dock i mitt eget namn, och det fungerade mkt bra tills jag requestade en högre depositlimit, vilket gjorde att de upptäckte det inaktiva kontot. De bad så mycket om ursäkt att de blev tvungna att stänga det senare och flyttade över hela min BR till mitt gamla konto inom ett par timmar. Som Jennez säger gäller väl olika regler beroende på site, men detta verkar ju mest sunt & troligt om du skulle få problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkMargera Postad 17 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2008 Är på Party, har varit i kontakt med deras support en del men de är ju strikt emot RB men det går tydligen att fixa med lite trixande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johjo Postad 20 September , 2008 Rapport Share Postad 20 September , 2008 Vet inte exakt hur det fungerar på Party, men vet att på andra pokerrum får de information om namnet som är registrerat på NETellerkontot. Om det inte matchar det som är angivet på pokerkontot blir det alltid problem och jag skulle inte räkna med att kunna göra några uttag under de förutsättningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts